کريمي:بعد از فوتبالم براي حقوق کودکان و ورزش پاک فعاليت ‌مي‌کنم



کريمي در آستانه انتخاب مرد سال فوتبال آسيا گفت: علاقه زيادي دارم پس از دوران فوتبالم به فعاليت در زمينه‌ دفاع از حقوق کودکان و ورزش پاک بپردازم .

انتخاب برترين هاي فوتبال آسيا در روز 9 آذر(پنج شنبه هفته آينده) در کوآلالامپور برگزار خواهد شد. انتخاب مرد سال فوتبال آسيا براي اهالي فوتبال در قاره کهن از اهميت ويژه اي برخوردار است.

AFC هفته جاري 3 نامزد نهايي را براي انتخاب مرد سال آسيا معرفي کرد که نام علي کريمي، به عنوان يک بازيکن ايراني در اين فهرست نهايي ديده مي شود. ايران آخرين بار در سال 2004 توسط همين علي کريمي عنوان مرد سال فوتبال آسيا را به خود اختصاص داد و اين بار هم يک فرصت ديگر براي فوتبال کشور به دست آمده تا در صورت تائيد نهايي نام کريمي اين افتخار بنام سرزمين ايران ثبت شود.

علي کريمي به همراه ژنگ ژي، کاپيتان تيم ملي چين و لي کئونگ هو، بازيکن تيم ملي کره‌جنوبي، نامزدهاي دريافت جايزه بهترين بازيکن سال آسيا معرفي هستند.

با توجه به اهميت موضوع به سراغ علي کريمي رفتيم تا به دور از مسايل حاشيه اي و صرفا فوتبالي گفت و گوي متفاوتي با وي داشته باشيم.

با کريمي اين بار درباره بازگشتش به پرسپوليس يا اختلافش با مانوئل ژوزه نپرسيديم، بلکه از او در مورد برنامه هاي آينده اش، زماني که از فکر خداحافظي کرد سوال کرديم و خواستيم احساسش را از حضور در ميان 3 نامزد نهايي بيان کند.

کريمي در گفت‌وگو با فارس درباره نگاه کلي‌اش به فوتبال و ورزش گفت: ورزش عرصه‌اي است براي سلامتي و قرار است ورزش در خدمت سلامتي باشد نه سلامتي در خدمت ورزش.

همه بايد در راستاي درستي و پاکي زندگي کنيم و هر گونه تخطي از اين وضعيت به سلامتي اجتماعي آسيب مي‌رساند.

کريمي تاکيد کرد: ورزش نيز از اين موضوع منفک نيست. در ورزش هم متاسفانه ناپاکي وجود دارد؛ در جهان ورزشکاران بزرگي بودند که در ورطه دوپينگ گرفتار شدند و نمونه‌هاي متعددي به چشم مي خورد، اما صحبت من يک صحبت اساسي است.

کريمي خاطرنشان کرد: من سال ها است که در اين ورزش فعاليت مي کنم و مسايل مختلف آن همواره ذهنم را درگير کرده است. ما بايد در زمينه ورزش راه راست را پيشه کنيم. به نظرم ورزش عرصه جوانمردي، درستي و نزديکي قلب‌ها به يکديگر است.

وي يادآور شد: در ورزش مرزها، رنگ‌ها و نژادها نمي توانند محدوديت ايجاد کنند و همه آنهايي که در اين عرصه هستند از افراد سالم گرفته تا معلولان بدون محدويت مي‌توانند فعاليت کنند. مهم اين است که در فعاليت‌هاي حرفه‌اي هميشه صداقت را مد نظر داشته باشيم و به دنبال نتايج مقطعي نباشيم.

به نظرم انديشه صلح و جهاني عاري از دروغ و نيرنگ تفکر مهم و اساسي که بايد آن را همواره مدنظر خود قرار دهيم و از پرداختن به موارد مقطعي دوري کنيم.

کريمي درباره برنامه هاي آتي خود پس از آنکه از دنياي فوتبال خداحافظي کرد،گفت: من علاقه دارم پس از پايان دوران فوتبالم فعاليت‌هاي خودم را در زمينه اجتماعي مثل حقوق اساسي کودکان و فعاليت در زمينه ورزش پاک به کار بگيرم که اميدوارم به هدفم برسم.





بازيکن تيم پرسپوليس در مورد حضورش در جمع 3 نفر نهايي براي انتخاب برترين مرد سال فوتبال آسيا نيز خاطر نشان:خدا را شکر مي کنم که در اين فهرست نهايي حضور دارم و اين انتخاب برايم واقعا شيرين است چون مي دانم مردم کشورم نيز خوشحال هستند. اميدوارم در ادامه راه با انجام بازي هاي خوب بيشتر دل مردم را شاد کنم. اميدوارم در مراسم انتخاب برترين مرد سال فوتبال آسيا يک بار ديگر فوتبال کشورمان صاحب افتخار شود.
 
 
 
علــــــــــــــــــــی کـــــــــــــــــریـــــــــــــــــمی

0 commenti:

Posta un commento