غياثي: مجبور شوم خيلي از مسائل را فاش مي‌کنم



عضو کميته داوران فدراسيون فوتبال با انتقاد شديد از چند تن از اعضاي جامعه داوري گفت: مسائل زيادي وجود دارد که اگر مجبور شوم آن‌ها را بازگو مي‌کنم.

رضا غياثي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره بحث و جدل اخير جامعه داوري که آخرين نمونه‌اش در برنامه 90 اين هفته بين وي و دو تن از داوران قديمي فوتبال ايران يعني مسعود مرادي و خداداد افشاريان رخ داد گفت: آدم بعضي وقت‌ها چيزهايي را مي‌بيند که حرف آقاي عسگري را که گفته بود اين حرف‌ها يک سناريوي دنباله‌دار است باور مي‌کند. خوشبختانه برنامه 90 هم که معتبرترين برنامه فوتبالي ايران است به بلندگويي براي آقايان تبديل شده که هرچه مي‌خواهند بگويند! کساني مثل آقايان فنايي، مرادي، خسروي و افشاريان و چند نفر از دوستان ديگر به هر طريقي تريبون برنامه 90 را در دست مي‌گيرند و هرچه مي‌خواهند بگويند.



وي ادامه داد: در برنامه اين هفته 90 وقتي گفتند گوشي آقاي عسگري خاموش است، آقاي يدالله سليماني که نايب رييس دپارتمان داوري است، با برنامه تماس گرفت تا پاسخ مرادي و افشاريان را بدهد اما به او گفتند که وقت نيست. در حالي که به کسان ديگر تا مي‌شود وقت مي‌دهند. متاسفانه کساني هم که صحبت مي‌کنند دروغ مي‌گويند. من در برنامه اين هفته هم گفتم که وقتي ما با آقايان کفاشيان، آيت‌اللهي و نبي در آکادمي فوتبال جلسه داشتيم کسي در آن جا نبود و اتاق ما هم طوري بود که صدا از آن بيرون نمي‌رفت پس چطور مي‌شود که علي خسروي درست فرداي آن روز به خاطر حرف‌هايي که من در آن جلسه زده‌ام از من شکايت مي‌کند؟ آيا کفاشيان يا آيت‌اللهي حرف من را به بيرون درز داده‌اند يا اصفهانيان مفاد جلسه را فاش کرده است؟



عضو کميته داوران فدراسيون فوتبال همچنين گفت: من پيش از اين درباره خسروي صحبت‌هايي کرده بودم که او به همان دليل از من شکايت کرد اما دادگاه بدوي و تجديد نظر شکواييه او را رد کرد و با اعلام برائت، براي من قرار منع تعقيب صادر کرد. اين يعني حرف‌هايي که من درباره او زده بودم صحت داشته است. خوشبختانه خودش هم در برنامه اين هفته صراحتا گفت که خودش را "گاد فادر" داوري مي‌داند.



غياثي در ادامه به انتقادهاي خداداد افشاريان اشاره و خاطرنشان کرد: افشارياني که مي‌گويد 5 سال زودتر از موعد مقرر از داوري کنار رفته است، بايد کمي هم انصاف را در نظر بگيرد. آقاي افشاريان! شما در تست آمادگي جسماني مردود شده‌ايد و پس از آن هم ديگر نيامديد. آقاي عسگري چه کار بايد بکند؟ سه‌شنبه مصاحبه‌اي از يک کمک‌داور به اسم موغلي در يکي از خبرگزاري‌ها ديدم که مانند افشاريان گفته بود او را از داوري دور کرده‌اند. همين فرد در تست آمادگي جسماني حالش بد شد و به زمين افتاد و کار به جايي کشيد که کادر پزشکي حاضر در ورزشگاه مجبور شدند به گلويش نيشتر بزنند تا خون وارد ريه‌اش نشود. همه آن‌هايي که آنجا حاضر بودند ديدند که چگونه خون از گلويش فواره زد. اين داور چگونه انتظار دارد که با اين حالش و تستي که نگذرانده به او قضاوت بدهند؟



وي درباره انتقادهاي علي خسروي از دپارتمان داوري هم گفت: خدا را شاهد مي‌گيرم که آقاي عسگري بارها از خسروي خواهش کرد که در کلاس مدرسان آمادگي جسماني در بنگلادش شرکت کند تا بتواند در ايران به عنوان مدرس فعاليت کند. اما او گفته بود که به دليل پادرد و کمردرد نمي‌خواهد اين کار را انجام دهد و دلش مي‌خواهد ناظر باشد. در نتيجه توسط آقاي عسگري به کلاس نظارت AFC معرفي شد که متاسفانه مردود شد. کميته داوران آسيا طي ايميلي به کميته داوران ايران اعلام کرده بود که او نه زبان انگليسي بلد است و نه کار با کامپيوتر را مي‌داند. همچنين اعلام کرده بودند که خسروي برداشت درستي از قوانين داوري ندارد و نمي‌تواند آن را آناليز کند. حالا با اين وضعيت آقاي عسگري چه کار مي‌توانست بکند؟ اين افراد چرا دروغ مي‌گويند؟ آن‌ها دنياي خود را خراب کرده‌اند و با اين کار به آخرت خود نيز لطمه وارد مي‌کنند.



افشاريان در برنامه هفته گذشته 90 مدعي شده بود که حسين عسگري با تيم فوتبال آلومينيوم هرمزگان همکاري دارد و در جشن صعود اين تيم به ليگ برتر شرکت کرده است. غياثي در اين رابطه گفت: آقاي عسگري اهل اين حرف‌ها نيست. خودم در همين هفته که در بندرعباس بودم، اين مسئله را سوال کردم و همه مسئولين باشگاه آلومينيوم گفتند که اين حرف‌ها دروغ است و حسين عسگري در جشن آن‌ها شرکت نداشته است. متاسفانه آقايان يک باند تشکيل داده‌اند و حالا به تدريج همه داوران به ماهيت آن‌ها پي برده‌اند. دانه دانه داوران به ما زنگ مي‌زنند و خواهش مي‌کنند ما استعفا ندهيم تا کار دست اين افراد نيفتد. ما خيلي حرف‌ها داريم که اگر آقايان به تهمت‌زني‌هايشان ادامه دهند، مجبور مي‌شويم آن‌ها را بازگو کنيم. سينه ما پر از خاطرات تلخي است که از اين آقايان داريم. اگر مجبور شوم از جريان "صد هزار دلاري‌ها" و ماجراي "کالدرون" صحبت مي‌کنم. کالدرون همان مربي‌اي است که قرار بود به پرسپوليس بيايد و خيلي‌ها داشتند از ترسشان سکته مي‌کردند.



عضو کميته داوران فدراسيون فوتبال در ادامه گفت: از آقايان مي‌خواهم که اين رفتارشان را تمام کنند. کسي مثل فريدون اصفهانيان به کميته داوران آمده که کار کند اما بنده خدا در اين کار درمانده است. درست است که من و آقاي صفيري در جلسه کميته داوران شرکت نکرديم؛ تا وقتي هم که تکليف اين خبربري‌ها مشخص نشود، شرکت نخواهيم کرد. در برنامه اين هفته 90 مسعود مرادي قبل از اينکه صحبتي مطرح شود گفت از روساي کميته داوران استان‌ها معذرت‌خواهي مي‌کند که دو نفر از اعضاي کميته داوران در جلسه شرکت نکرده‌اند. اگر قرار بر معذرت‌خواهي است، چرا وي به دليل غيبت محمد فنايي عذرخواهي نکرد؟ خود فنايي گفته است که هنوز اصفهانيان استعفايش را قبول نکرده پس در اصل در جلسه کميته سه نفر غايب بودند. پس معلوم است که پشت اين صحبت‌ها برنامه‌هايي وجود دارد.



وي ادامه داد: در برنامه هفته گذشته 90 خداداد افشاريان گفت که به جز يک بار به او نظارت هيچ بازي‌اي را ندادند. او در همان حالي که اين حرف را مي‌زد، حکم نظارت يک بازي در اصفهان را در جيب داشت و فرداي آن روز بايد به اين شهر مي‌رفت. پس در برنامه 90 دروغ مي‌گفت. همچنين او گفت که او و مرادي داوران بزرگي هستند که کميته داوران با آن‌ها مشکل دارد. همه مسعود مرادي را مي‌شناسند. او داور بزرگي بوده است. در کارنامه‌اش کسب عنوان بهترين داور آسيا و کانديداتوري براي جام جهاني را داشته است. افشاريان انگشت کوچک مرادي هم نمي‌شود. سوال من از او اين است که کدام بازي مهم آسيا را قضاوت کرده و چه زماني جزو داوران اليت آسيا بوده است؟ دروغ گفتن کار پسنديده‌اي نيست.



غياثي ادامه داد: اين‌ها دارند آبروي داوري را مي‌برند. حرف من اين است که اگر اين افراد ما را قبول ندارند، دست کم اصفهانيان را که قبول دارند. بيايند و يک جلسه با حضور رييس کميته داوران برگزار کنند تا ما و آن‌ها رو در روي هم بنشينيم و مشکلات را بررسي کنيم. آن‌ها هم اگر حرفي دارند، رو در رو بيان کنند. من همين جا اعلام مي‌کنم که آقاي اصفهانيان از طرف ما وکيل است.



پيشکسوت داوري فوتبال همچنين درباره علت حضور تلفني‌اش در برنامه 90 اين هفته گفت: آقاي فاضلي از برنامه 90 به من زنگ زدند و گفتند که مرادي و افشاريان حرف‌هايي عليه کميته داوران زده‌اند و از من پرسيدند که با توجه به خاموش بودن تلفن آقاي عسگري،‌ مي‌خواهم پاسخي بدهم يا خير؟ من هم قبول کردم که صحبت کنم. من مانند برخي افراد مدام به اين برنامه زنگ نمي‌زنم و التماس نمي‌کنم که به من وقت صحبت بدهند. وقتي هم که به آن‌ها زمان صحبت کردن مي‌دهند وقت و بيت‌المال را هدر مي‌دهند تا دروغ بگويند. من در برنامه اين هفته گفتم که مسعود مرادي پيشنهاد کرد تا قهرماني از ليست داوران بين‌المللي خط بخورد. اگر من دروغ گفته‌ام چرا مرادي در برنامه نگفت؟



در ادامه رضا غياثي از مسئله‌ي ويژه‌اي صحبت کرد. او گفت فردي به تک تک داوران خط خورده از ليست بين‌المللي زنگ مي‌زند و مي‌گويد که اگر به جاي آن‌ها بود، به کميته داوران مي‌آمد و آقاي عسگري را با چاقو مي‌زد! يکي از همين داوران اين مسئله را به من گفت. همه اين مسائل براي اين است که دست‌هاي آقايان از برخي منافع کوتاه شده است. داوري ما سخت‌ترين روزهايش را مي‌گذراند.



وي همچنين در واکنش به اظهار نظر برخي از مربيان و مديران فوتبالي مبني بر اينکه در ليگ برتر و ليگ آزادگان امتياز، خريد و فروش مي‌شود، گفت: کساني که اين حرف‌ها را مي‌زنند اگر شرافت داشته باشند و بويي از انسانيت برده باشند داوراني را که چنين پيشنهاداتي مي‌دهند معرفي مي‌کنند. اگر چنين مسئله‌اي واقعا وجود دارد و اين افراد از آن آگاهند ولي آن را افشا نمي‌کنند، پس حتما خودشان هم اين کاره هستند. اگر هم ما را قبول ندارند، مي‌توانند اين مسئله را به کفاشيان يا آيت‌اللهي اعلام کنند. ما که سرمان بالاست و از کسي ترسي نداريم. کسي مي‌ترسد که فقط تهمت مي‌زند.



وي در پايان گفت: داوري بود که هر گاه براي قضاوت به شهري مي‌رفت، خانواده و دوستانش را با خود مي برد و شب‌ها با قابلمه بزرگ از هتل به نام باشگاه غذا مي‌گرفت و در پارک با آن‌ها مي‌خورد! همه هم او را مي‌شناسند. اين تازه معمولي‌ترين اتفاقي است که مي‌افتاد. اگر آقايان سريال تهمت‌هايشان را ادامه دهند، مجبور مي‌شويم برخي مسائل را بازگو کنيم. من اگر مجبور شوم راجع به "سلطان محمود بحريني" و "اياز ايراني‌اش" هم صحبت مي‌کنم.
 
 
 
ورزشی

0 commenti:

Posta un commento