شمسايي: بدون مربي هم بايد 4 گل به کلمبيا مي‌زديم



ملي‌پوش سابق تيم ملي فوتسال گفت: فوتسال ايران به خون تازه احتياج دارد و مديري مي‌خواهد که به فکر منافع ملي باشد نه منافع شخصي. وحيد شمسايي که امروز مهمان برنامه ورزش و مردم بود در خصوص نتايج ضعيف تيم ملي فوتسال ايران در جام جهاني اظهار داشت: دو سه سالي است که بر خلاف ساير کشورهاي جهان که در حال پيشرفت هستند ما رو به عقب حرکت مي‌کنيم، چرا که اختلاف نظراتي که بين باشگاه‌ها و مسئول کميته فوتسال پيش آمد به اين رشته ضربه زد و باعث شد تا ابتدا نتيجه‌اي غيرقابل انتظار در مسابقات آسيايي و سپس جام جهاني رقم بخورد. اين در حالي است که در جام جهاني مسيرمان براي رسيدن به نيمه نهايي هموار بود که متأسفانه تک محوري و خودرأي بودن باعث شد که نتوانيم به مراحل بالاتر برسيم.



وي ادامه داد: 12 سال عضو تيم ملي بودم و باور کنيد براي بازي با کلمبيا تمام تن و بدنم مي‌لرزيد و استرس زيادي داشتم در نهايت نتيجه غيرقابل باوري براي تيم ملي رقم خورد.



شمسايي يادآور شد: 7 بازيکن حاضر در جام جهاني 2012 در 2008 هم بازي مي‌کردند و پتانسيل بالايي داشتيم که بتوانيم به جمع 4 تيم برتر جهان در جام جهاني برسيم.



وي در خصوص اينکه چرا براي اين مسابقات به تيم ملي دعوت نشد، گفت: يکسري اختلافات بين باشگاه‌ها و مسئول کميته فوتسال پيش آمد که به فوتسال ضربه زد. وقتي قبل از آغاز ليگ، سه تيم کنار کشيدند به نوعي بضاعت فوتسال نيز کم شد و من که 3 ماه پيش آقاي گل آسيا شده بودم اعلام کردم با اين مبالغ پايين با باشگاهي قرارداد امضا نمي‌کنم که اين موضوع واکنش دوستان را به همراه داشت و آنها اعلام کردند بازيکني که تيم ندارد را براي تيم ملي انتخاب نمي‌کند اين در حالي است که علي کريمي هم چند وقتي بدون تيم بود اما کي روش او را دعوت کرد و اگر مصدوم نبود هم مقابل ازبکستان به وي بازي مي‌داد.



بازيکن سابق تيم ملي در پاسخ به اين سؤال چه تفاوتي بين عملکرد حسين شمس و صانعي وجود دارد تأکيد کرد: از جام جهاني 2000 در خدمت حسين شمس بوده‌ام. فردي بود که تمام مدارج بالاي فوتسال را کسب کرده و بهترين مربي فوتسال جهان شد. صانعي هم کمک و مشاور وي بود اما به نظرم رسيدن به افتخارات شمس خيلي سخت است. بنابراين اين دو غيرقابل مقايسه هستند.



صانعي مي‌تواند در آينده مربي خوبي باشد اما در اين شرايط نمي‌توانست کمک حال تيم ملي بوده و به ما کمک کند.



وي در مورد حضور خسوس اسپانيايي در کادر فني تيم ملي گفت: چيزي که عيان بود اين است که در سه بازي مقدماتي جام جهاني تغييري نديديم. در هر سه بازي با يک روش بازي کرديم و تفاوت خاصي مشاهده نشد. ما حتي مي توانستيم بدون مربي هم کلمبيا را 4 بر صفر شکست دهيم. درست است که آنها خوب دفاع مي‌کنند اما در فاز هجومي فقط 4 توپ آوردند که دوتاي آن گل شد.



آقاي گل فوتسال جهان در مورد اينکه گفته مي‌شود رفتارش با حاشيه‌هاي زيادي همراه است گفت: هميشه مي‌خواستم سرباز کشورم باشم و اين طور که مي‌گوييد نيست. در اين چند سال به طور مداوم تمرين کرده و در حال حاضر هم آمادگي خوبي دارم و حالا حالاها مي‌خواهم به فوتسال کشورم خدمت کنم چون عاشق اين رشته هستم.



وي در مورد تباني در هفته آخر فصل گذشته ليگ برتر فوتسال گفت: با اينکه فدراسيون و رويانيان آن را تأييد کردند اما من يک بازيکن بودم و فکر نمي‌کنم چنين موضوعي صحت داشته باشد.



وي در ادامه در خصوص شرايط تيم ملي فوتسال يادآور شد: در زمان رياست دادکان شرايط فوتسال طوري بود که به تازگي شکل گرفته و مردم آن را پسنديده بودند و همين موضوع باعث پيشرفت اين رشته شد. پس از آن ترابيان آمد تا دو سال هم خوب کار کرد اما پس از اين مدت ديگر شاهد نزول فوتسال بوديم. به نظرم فوتسال خون و روح تازه مي‌خواهد چرا که استعدادها و مربيان بزرگي داريم که مي‌توانند حرف‌هاي زيادي در دنيا براي گفتن داشته باشند. فوتسال نفس تازه مي‌خواهد و به آدم‌هايي احتياج دارد که بايد به فکر منافع ملي باشند تا منافع شخصي. بايد کار را به کاردان سپرد تا 4 سال بعد دوباره افسوس نخوريم. چون اعتقاد دارم که حق ما حضور روي سکوهاي جهاني است.



الان هم به بن‌بست خورده‌ايم و اگر مي‌خواهيم از آن خارج شويم به يک روح تازه نياز داريم.



شمسايي در خصوص اينکه چرا با ترابيان به مشکل برخورد، تأکيد کرد: اتفاقا با ترابيان صميمي و نزديک بوديم و نمي‌دانم چطور در 4 ماه اخير اين اختلافات ايجاد شد. فکر مي‌کنم زماني که براي بازگشت فولاد ماهان پيش کفاشيان رفتم اين اختلافات به وجود آمد. چرا که وقتي پس از آن با ترابيان ديدار کردم وي به من گفت تا هستم اجازه نمي‌دهم چنين تيم‌هايي به فوتسال بيايند.



ملي‌پوش سابق فوتسال در پايان در خصوص اينکه آيا همچنان به بازگشت به تيم ملي فکر مي‌کند يا خير گفت: شرايط ايده‌آلي دارم و براي بازگشتم لحظه شماري مي‌کنم تا براي مردمي که در اين مدت من را شرمنده خود کردند قدمي بردارم.



ورزشی, 90

0 commenti:

Posta un commento