سید محمد خاتمی : این دموکراسی چیزی نیست که انقلاب ما می خواست


قربانش بروم یک حرف های شیرینی می زند که گاهی از بس شیرین است می پرد ته گلوی آدم و نزدیک است که آدم را خفه کند. این آقای سید محمد خاتمی را می گویم که گفت " این دموکراسی چیزی نیست که انقلاب ما می خواست؟" به نظرم آقای خاتمی جان موقع نظر دادن بعضی نکات را در نظر نگرفته.

اول: انقلاب ما، یعنی همان انقلاب اسلامی اصلا دموکراسی نمی خواست.

دوم: هیچ مدرکی را نمی شود نشان داد که یک نفر که نقش مهم در رهبری انقلاب داشته باشد یا جمعیت مردم دور از جان، دور از جان، گفته باشند ما دموکراسی می خواهیم.

سوم: عبارت " این دموکراسی" چیزی نیست که انقلاب ما می خواست. احتمالا درباره یک دموکراسی موجود حرف می زند. مگر دموکراسی وجود دارد که با" این" اشاره نزدیک از آن نام برده می شود. حالا می شود گفت مثلا زمان خود آقای خاتمی یک دموکراسی تا حدی وجود داشت، ولی برای اشاره به آن باید بگوئیم " آن دموکراسی" و عبارت این دموکراسی در اینجا غلط است.

چهارم: " انقلاب ما" یعنی چی؟ تقریبا 12368 تعریف از انقلاب وجود دارد که هیچ کدام به هم ربط ندارد. حتی " انقلاب ما" یعنی " انقلاب خاتمی" هم باید تعریف بشود که آیا منظور از انقلاب خاتمی در سال 76 است، انقلاب خاتمی در سال 66 است یا انقلاب خاتمی در سال 86؟ کلا فکر کنم بهتر است سر یک چیز مشخص تری مثل " اقتصاد جهان در بیست سال بعد" یا شیوه پخت باقلاقاتق حرف بزنیم که یک چیزهای مشترک اولیه برای حرف زدن داشته باشیم.




s.e.nabavi

0 commenti:

Posta un commento