جلالی: اختلاف ‌کی‌روش و ژوزه تاسف بار است/ لیگ برتر کیفیت ندارد

ورزشی


کارشناس فوتبال ایران اختلاف سرمربیان پرتغالی تیم ملی و پرسپولیس را تاسف بار خواند.

مجید جلالی در مورد شرایط فوتبال ایران، بازی های لیگ، دیدار تیم ملی ایران با ازبکستان و ... صحبت های زیر را مطرح کرد.

شرایط لیگ در سه هفته گذشته بعد از دیدار تیم ملی برابر کره جنوبی را چطور دیده اید؟

متاسفانه مسابقات از کیفیت خوبی برخوردار نیست و بازی های خوبی از تیم ها نمی بینیم. اغلب گل هایی که به ثمر می رسد تصادفی است و سطح بازی ها از لحاظ کیفی رضایت بخش نیست.

تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال که در ابتدای لیگ خوب نتیجه نگرفتند این روزها عملکرد بهتری دارند، به نظر شما این روند می تواند ادامه داشته باشد؟

در یک لیگ طولانی همیشه تیم ها فراز و نشیب زیادی دارند و در مقطعی نمی توانند نتایج خوبی بگیرند. در طول لیگی که حدود 10 ماه طول می کشد طبیعی است تیمی نمی تواند در تمام این مدت خود را در اوج حفظ کند، مگر اینکه خصوصیات زیادی داشته باشد که تیم های لیگ ما این شرایط را ندارند و همیشه در مقطعی با چنین مشکلی روبرو می شوند.

چرا لیگ ما دیگر نمی تواند پدیده معرفی کند؟

فضا و ساختار فوتبال ما به نوعی است که بازیکن پدیده ساخته نمی شود. یک مربی چهار مسؤلیت در ساختن دارد؛ ساخت نتیجه، ساخت بازیکن، ساخت تیم و ساخت فرهنگ. در حال حاضر در فوتبال ما تنها ساخت نتیجه را از مربی می خواهند و به مربی اصلا زمانی نمی دهند که در 3 مسئله دیگر فعالیت کند. بنابراین مربی تنها به دنبال راهکاری است که به ساخت نتیجه دست یابد.
برخی اعتقاد دارند گرانی بلیت و کیفیت بد بازی های لیگ برتر دلیل استقبال کم تماشاگران است در این ارتباط چه نظری دارید؟

به نظر من قیمت بلیت در استقبال کم هواداران مهم نیست. اگر بازی های با کیفیتی انجام شود بلیت 100 هزار تومان هم که باشد مردم برای تماشای بازی ها به استادیوم می آیند. بهترین راه برای جذب هواداران ارائه بازی های با کیفیت و تماشاگر پسند است. بعضی رفتارها هم دیده می شود که مردم دوست ندارند و زننده است. مردم دوست دارند رفتارها با صداقت و در سایه فوتبال باشد. در حال حاضر فوتبال در مسیر دلخواه هواداران نیست و استقبال از بازی ها کم شده است. الان می بینیم که خیلی ها طرفدار پرسپولیس، استقلال،‌ سپاهان، تراکتورسازی و... هستند اما می گویند تیم های فعلی آن‌ها را دوست نداریم.

دیدار 24 آبان تیم ملی برابر ازبکستان را چطور ارزیابی می کنید؟

فضا کمی نگران کننده است. با اطمینان می گویم و خواهید دید که در حال حاضر ازبکستان از کره تیم بهتری است و هیچ کس به این مسأله توجه نمی کند. وقتی به جدول و بازی های بعدی ازبکستان نگاه می کنیم می فهمیم این بازی برای آن‌ها حکم فینال را دارد و بسیار حیاتی است چون ازبک ها باید با کره در کشور آن‌ها بازی کنند. باید به اندازه کافی خودمان را آماده این مسابقه کنیم تا نتیجه ای خوب به دست بیاوریم.
فکر می کنید اختلاف کی‌روش و ژوزه باعث متضرر شدن تیم ملی نمی شود؟

این مسأله تاسف بار است. بهتر است در این ارتباط در حال حاضر صحبت نکنیم و به خاطر حفظ منافع تیم ملی و این که از این بابت ضرر نبینیم در آینده و پس از اتمام بازی ها صحبت کنیم.

تیم ملی با حمایت مردم مقابل کره به پیروزی رسید، در مورد این موضوع در دیدار پیش رو برابر ازبکستان چه صحبتی دارید؟

این موضوع کاملا صحیح است که با حمایت مردم پیروزی برابر کره به دست آمد. هواداران، رسانه ها و صدا و سیما باید بدانند این بازی به مراتب سخت تر از دیدار برابر کره است. حتی در صورت کسب تساوی کارمان سخت می شود و در ادامه حتما به پیروزی نیاز پیدا می کنیم. ازبکستان حریف سخت تری نسبت به کره است، مردم و رسانه ها حتما باید کمک کنند تا در این دیدار به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

فیفا تصمیم دارد نیکوتین را به عنوان یکی از موارد دوپینگ در آینده به لیست داروهای ممنوعه اضافه کند. در مورد این مسئله چه نظری دارید؟

اتفاق و تصمیم خیلی خوبی است. موارد نیکوتین نیروزا نیست اما برای سلامتی فرد و ورزشکاران مضر است و به آن‌ها آسیب می رساند. سازمان جهانی وادا معمولا داروهایی که ممنوعه می شود را در لیست قرار می دهد و اعلام می کند این دارو از چند وقت دیگر ممنوع است تا با آماده شدن فضا، بازیکنان دیگر از آن ها استفاده نکنند. این مورد جزو موارد ممنوع نیست و اینطور که گفته می شود قرار است در آینده نزدیک به لیست موارد ممنوع اضافه شود و اتفاق بسیار خوبی و مفیدی است.

0 commenti:

Posta un commento