علي دايي: يک آدم فوتبالي در فدراسيون نيست



سرمربي تيم فوتبال راه‌آهن انتقاداتي را نسبت به فدراسيون و ناکامي اخير تيمهاي ملي فوتبال مطرح کرد. علي دايي سرمربي تيم راه‌آهن در نشست خبري پيش از بازي با نفت آبادان بيان کرد: بازي با نفت بعد از تعطيلي دوباره ليگ برگزار مي‌شود و مطمئا بازي سختي است. صنعت نفت براي بهبودي وضعيت‌اش در جدول مي خواهد پيروز شود و ما هم در زمين خودمان به دنبال سه امتياز خواهيم بود. همچنين در تعطيلات سخت کار کرديم و اميدواريم بعد از باخت به ملوان جبران کنيم و سه امتياز را بدست آوريم. صنعت نفت تيم خطرناکي است چون شرايطش در جدول سخت است. همچنين اين تيم با تغيير مربي حرفهاي زيادي براي گفتن خواهد داشت.



وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين که تعطيلات ليگ به ضرر راه‌آهن شد، يا به نفعش؟گفت: مطمئنا اين تعطيلي به ضرر همه تيمها است و ما مي‌خواهيم تا رو غلتک بيفتيم ليگ تعطيل مي‌شود. اين سومين يا چهارمين تعطيلي بلند ليگ بود که داشتيم. تعطيلي اول به نفع ما بود اما بعد از آن اين وضعيت به ضرر تمام تيمهاست و ليگ پويايي‌اش را از دست مي‌دهد.



راه آهن در اين بازي سيدعلي حسيني را به دليل محروميت در اختيار ندارد و به گفته‌ي دايي، راه آهن دو - سه مصدوم دارد.



دايي همچنين درباره ناکامي‌هاي تيم ملي فوتبال بزرگسالان و جوانان ايران طي هفته اخير تصريح کرد: من نمي‌خواهم درباره تيم ملي صحبت کنم اما تنها خواهشم اين است که ليگ را تعطيل نکنند و مثل تمام دنيا که به تيم ملي نگاه مي‌ کنند عمل کنند. اين همه ليگ را تعطيل مي‌کنيم که تيم ملي به نتيجه برسد اما وقتي تيم ملي در زمين خودمان امتياز از دست مي‌دهد تمام فوتبال ايران زير سوال مي‌رود. در تمام دنيا تيم‌هاي موفق مثل اسپانيا ليگ پويا دارند، جام حذفي برگزار مي‌کنند و چنين وقفه‌اي هم ندارند. بازيکنان بارسلونا،‌رئال مادريد و دورتموند در ليگ برتر، جام حذفي، ليگ اروپا و تيم ملي بازي مي‌کنند اما متاسفانه تنها در مملکت ما است که چنين تصميماتي گرفته مي‌شود.



وي ادامه داد: دليل اصلي اين اتفاقات اين است که يک آدم فوتبالي در فدراسيون نيست که درد فوتبال را کشيده باشد. تمام برنامه‌ريزي‌ها به فوتبال ملي ضربه زده است. اين اتفاقات در تاريخ ملي رخ نداده بود و زماني که خودم مربي تيم ملي بودم براي يک بازي دوستانه پدرم را درآوردند.



دايي در ادامه به بازي دوستانه ايران و تاجکيستان اشاره کرد و افزود: چند بازيکين که در بازي با تاجکيستان بازي کردند مقابل ازبکستان هم بودند؟ اصلا اين بازي براي چه انجام شد؟ مگر قرار نيست که بازي دوستانه براي هماهنگي بيشتر باشد تا تيم نتيجه بگيرد؟ من فکر نمي‌کنم بازيکني در هر دو بازي به ميدان رفته باشد. ما دنبال چه مي‌گرديم؟ مسابقات غرب اسيا چند وقت ديگر برگزار مي‌شود. ما مي‌توانيم بازيکنان جوان را به اين مسابقات بفرستيم نه اينکه قبل از بازي رسمي بازي دوستانه برگزار کنيم. نمي‌دانم اينها از کجا مي‌آيد و ملاکشان چيست؟ براي چه اين تيمها را دعوت و برايشان هزينه مي‌کنند؟ بايد پشت هر بازي برنامه و تفکري باشد و من از اين تفکر سر در نمي‌آورم.



ورزشی

0 commenti:

Posta un commento