فتح‌الله‌زاده: بايد من را بکشند تا لقبم را بگيرند!



مديرعامل باشگاه استقلال که از سوي مرکز تحقيقات و نوآوري مديريت اروپا لقب شواليه را دريافت کرده است، گفت که اين نشان وقتي به فردي داده شود، ديگر کسي از آن کشور در اين زمينه نمي‌تواند اين لقب را دريافت کند. علي‌فتح‌الله‌زاده که به تازگي از سفر به آلمان و بلژيک و با کسب لقب شواليه به ايران برگشته است، درباره سفر خود، نشاني که دريافت کرد، صدرنشيني استقلال و ساير مسائل اين تيم در گفت‌وگو با ايسنا صحبت کرد.

 

* ابتدا از حضورتان در آلمان صحبت کنيد.

 

در آلمان چند بازديد داشتم و حدود دو ساعت به طور کامل يک جلسه تمريني بايرن مونيخ را از نزديک مشاهده کردم و قرار شد که هنکه مذاکرات خود را با ما ادامه دهد. يکي از بازي‌هاي مونشن گلادباخ را در ورزشگاه ديدم و با دوستان‌مان در اين باشگاه و سه باشگاه ديگر صحبت‌هاي خوبي براي همکاري‌هاي چند جانبه در آينده نزديک انجام داديم. در آينده‌اي نزديک هياتي از باشگاه ما براي پيگيري مذاکرات و همکاري با باشگاه‌هاي آلماني به اين کشور سفر خواهد کرد.

 

* آيا براي ترانسفر علي حمودي هم با باشگاه‌هاي آلماني صحبت کرديد؟


 
دوستان ما در حال انجام مذاکراتي هستند که بايد نهايي شود.


 
* درباره نشان شواليه که به شما داده شد صحبت کنيد.



مرکز مديريت اينوا در بروکسل هر سال از هر کشور چند نفر را نامزد دريافت اين نشان مي‌کند که البته تنها افراد ورزشي نيستند، در زمينه‌هاي مختلف هم اين نشان داده مي‌شود، تاکنون دو نخست وزير، چندين وزير و دانشمند، اين نشان را گرفته‌اند. حالا هم که اين نشان به من داده شده است، موضوعي نيست که سال به سال تغيير کند. اين عنوان تا آخر عمر و تا زماني که در قيد حيات باشم باقي خواهد ماند و فکر مي‌کنم اگر کسي بخواهد به اين نشان دست پيدا کند بايد من را بکشد!

 

* استقلال با پيروزي برابر سپاهان توانست با يک بازي کمتر از رقبايش، صدر جدول را از آن خود کند.



بايد از معاونان و همکارانم در باشگاه و بخصوص قلعه‌نويي و بازيکنان باغيرت تشکر کنم که با اين مشکلات توانستند به موفقيت برسند. ما مقابل سپاهان رکوردزني کرديم و پس از 11 سال توانستيم اين تيم را در زمينش شکست دهيم. هرچند که به علت محروميت و مصدوميت بعضي از بازيکنان‌مان را هم در اختيار نداشتيم. به عنوان نماينده باشگاه از قلعه‌نويي تشکر مي‌کنم که با يک بازي خوب توانست سه امتياز شيرين را بگيرد و جايگاه‌مان را در صدر جدول تثبيت کند. ما يک بازي کمتر داريم و بايد تلاش‌مان را بيشتر کنيم. حالا به صدر جدول رسيده‌ايم و وظيفه‌مان سنگين‌تر شده است چرا که بايد تلاش کنيم تا جايگاه خودمان را تا آخر فصل حفظ کنيم.

 

* امير قلعه‌نويي در نشست خبري خود در پايان ديدار برابر سپاهان به حضور فرهاد مجيدي در استقلال چراغ‌ سبز نشان داد.


 
قلعه‌نويي هميشه روحيه بزرگوارانه‌اي داشته است و هر وقت که درباره مجيدي صحبت مي‌کردم، مي‌گفتم که با قلعه‌نويي هماهنگ هستيم. خوشحالم که قلعه‌نويي ديشب اين حرف‌ را زده است. يکي از دلايلي که هواداران استقلال هميشه به من احترام مي‌گذارند اين است که با آن‌ها روراست بودم و حقايق را به آن‌ها مي‌گويم. قلعه‌نويي گفته است که در استقلال به روي فرهاد مجيدي باز است و هر وقت بتوانيم از او استفاده مي‌کنيم. براي من، قلعه‌نويي و ساير دوستان بزرگي استقلال مهم است.


 
* پس با اين وجود در نيم فصل فرهاد مجيدي به عنوان مربي يا بازيکن در استقلال حضور خواهد يافت؟


 
بايد جلوتر برويم و ببينيم شرايط مجيدي چگونه است. ما مشکلي نداريم اما شايد او درگير دوره‌هاي مربي‌گري که مي‌گذراند، باشد.


 
* به نيم فصل ليگ نزديک مي‌شويم و تيم‌ها کم‌کم به فکر تغييرات در ترکيب‌هايشان هستند. آيا شما بازيکناني را مد نظر گرفته‌ايد؟


 
هفته آينده با قلعه‌نويي جلسه‌اي برگزار خواهيم کرد. کارها را بررسي مي‌کنيم و گزارش مي‌گيريم و سپس طبق نقاط ضعف و قوتي که داريم براي جذب بازيکن در نيم فصل تصميم مي‌گيريم.


 
* محمد رويانيان در مصاحبه‌اي گفته بود با شما بر سر انتقال ساموئل توافق‌نامه امضا کرده است و به نوعي استقلال به تعهدش درباره انتقال اين بازيکن عمل نکرده است. آيا اين گونه بوده است؟



 
ما توافق کرديم اما پس از آن رويانيان به سراغ جذب بازيکنان اروپايي رفت که البته حق‌شان است. ما هر وعده‌اي که بدهيم عمل مي‌کنيم ولي رويانيان و دوستانش تصميم گرفتند که بازيکنان اروپايي مانند آپيا و کارني را بياورند، حالا هم مشکلي وجود ندارد و ما با هم رفاقت نزديکي داريم و هر کمکي که از دست‌مان برآيد انجام مي‌دهيم چرا که استقلال و پرسپوليس قوي، تيم ملي قوي را به همراه دارد.

 

 
* تيم ملي ايران هم برابر ازبکستان در ورزشگاه آزادي شکست خورد و باز هم کار صعود به اما و اگر کشيده شد. به نظر شما در شرايط فعلي چه کار بايد کرد؟


 
در حال حاضر شرايط بسيار حساسي داريم و نه مي‌توان کاري انجام داد و نه حرفي زد و غير از حمايت نمي‌شود کاري کرد. اگر تيم ملي ما نتيجه نگيرد، همه لطمه مي‌خورند. ما بازيکنان بزرگي داريم که در خلاقيت‌هاي فردي سرآمد فوتباليست‌هاي جهان هستند. البته منظورم اين نيست که از مسي بهترند ولي بازيکنان خيلي خوبي داريم. فکر مي‌کنم در حال حاضر اصلي‌ترين نقطه‌اي که بايد پوشش دهيم مسائل روحي رواني است و براي اين کار بايد در تيم ملي از روانشناسان مجرب ايراني استفاده شود تا روحيه از دست رفته بازيکنان برگردد. آن‌ها بازيکنان بزرگي هستند که 70 ميليون هوادار پشت سرشان است و قطعا با اين وضع نتيجه مي‌گيرند.


 

* آيا فکر مي‌کنيد با شرايط فعلي به جام جهاني صعود مي‌کنيم؟


 
با روحيه‌اي که در بازيکنان وجود دارد اگر بخواهند مي‌توانند فعل خواستن را صرف کنند. اما به شرط‌ها و شروط‌ها که يکي از شرط‌ها هم توجه به همين مسائل روحي و رواني تيم است.


ورزشی



0 commenti:

Posta un commento