عجله‌اي براي ملي‌پوش شدن ندارم



فوتبالش را از آکادمي‌هاي فوتبال هلند آغاز کرد. در چند تيم هلندي بازي کرده و پيراهن تيم‌هاي ملي زير 18، زير 19 و زير 23 سال هلند را هم بر تن کرده است. در روزگاري که بازيکنان ايراني تربيت شده در اروپا،‌ کم کم راه رسيدن به تيم ملي ايران و حضور در باشگاه‌هاي ايراني را پيدا مي‌کنند، او هم ادامه فوتبالش را در ايران پيگيري مي‌کند تا شايد روزي از دروازه تيم ملي کشورش حراست کند. او براي اين کار به جاي پيوستن به تيم‌هاي متمول تهراني يا سپاهاني که سه سال پياپي قهرمان ليگ برتر شده است، راهي تيمي شد که مردم شهرش عاشقانه دوستش دارند و حاضرند براي موفقيتش هرکاري بکنند. عقيل اعتمادي، اکنون دروازه‌بان شماره يک تيم فوتبال تراکتورسازي است. اعتمادي در حالي امروز دروازه‌بان اول تيمش است که تا همين چند ماه پيش، محسن فروزان، دروازه‌بان سوم تيم ملي پيراهن شماره يک تراکتورسازان را بر تن داشت. فروزان از ابتداي فصل بناي ناسازگاري را در تيمش گذاشت و به همين دليل از سوي سرمربي پرتغالي تيم، به نيمکت و در نهايت سکو تبعيد شد تا عقيل اعتمادي جوان، جاي او را در ترکيب اصلي بگيرد. در ادامه گفت‌وگوي ايسنا را با اين دروازه‌بان خوش آتيه مي‌خوانيد.







* تو در آکادمي‌هاي فوتبال هلند تربيت شده‌اي و فوتبالت را از آن جا شروع کرده‌اي. در ابتدا از شروع فوتبالت بگو و اين که فوتبال هلند، با ايران چه تفاوتي دارد؟







مدارس فوتبال هلند بسيار قوي کار مي‌کنند. آنها با سرمايه‌گذاري در فوتبال پايه مي‌خواهند فوتباليست‌هاي خوبي را تربيت کنند. تاکتيک فوتبال هلند بسيار خوب است و سبک بازي آنها روي زمين است. چمن استاديوم‌هاي هلند بسيار بهتر از چمن استاديوم‌هاي ايران است. من خودم فوتبالم را در اين کشور شروع کردم و در تيم‌هاي اف.سي.خرونينخن، اس.سي.فيندام و اس.سي.هيرنفين بازي کرده‌ام. من حتي مدتي در تيم‌هاي ملي زير 18، زير 19 و زير 23 سال هلند بازي کرده‌ام. با بازيکنان بزرگي که در حال حاضر در تيم ملي هلند هستند، بازي کرده‌ام و خاطرات خوبي از آنها دارم ولي آرزوي من اين است که روزي پيراهن تيم ملي ايران را بپوشم.







* چطور شد که به ايران آمدي؟ به جز تراکتورسازي از جاي ديگري هم پيشنهاد داشتي؟







من قبل از آمدن به تراکتورسازي پيشنهادهاي ديگري نيز از تيم‌هاي ايراني داشتم ولي وقتي تراکتورسازي به من پيشنهاد داد، از دوستانم در ايران پرسيدم که آنها از تراکتور تعريف کردند. خودم هم در اينترنت ديده بودم که اين تيم هوادران خوب و پرشوري دارد. من هواداران تراکتورسازي را خيلي دوست دارم. خودشان هم اين موضوع را مي‌دانند. هوادارانمان از زماني که به تراکتورسازي آمدم، تشويقم مي‌کنند که از همه آنها تشکر ويژه دارم.







* دوست داري در سال‌هاي بعد هم به عنوان بازيکن در تراکتورسازي باشي؟







بله، من خيلي دوست دارم در تراکتورسازي بمانم و اگر با من بود از الان مي‌گفتم که براي سال ‌هاي بعد قراردادم را تمديد کنند ولي بايد ببينم باشگاه چه نظري دارد. در حال حاضر زود است ولي ان‌شاءالله، چند ماه ديگر با باشگاه در خصوص تمديد قرارداد صحبت مي‌کنم. تبريز خانه دوم من است و ان‌شاءالله فوتبالم را در تبريز ادامه مي‌دهم. مردم تبريز خون‌گرم هستند و اين شهر را بسيار دوست دارم.







* تراکتور سازي به احتمال زياد در مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا حضور خواهد داشت، در اين خصوص چه نظري داري؟







اگر به شکلي که در حال حاضر بازي مي کنيم، در آسيا هم همين بازي‌هاي خوب را ارايه دهيم، واقعا موفق مي‌شويم. هواداران مطمئنا از ديدارهايي که در تبريز برگزار خواهد شد، استقبال پرشوري خواهند داشت. تيم هاي آسيايي که به تبريز خواهند آمد، از بازي مقابل هزاران هوادار تبريزي خواهند ترسيد.







* نظرت درباره توني اوليويرا چيست؟







توني واقعا براي تيم زحمت مي‌کشد. او مربي با تجربه و بزرگي است که در دوران بازيگري نيز، بازيکن بزرگي بوده است. در روزهاي اول حضورش، آشنايي کمتري با فوتبال و بازيکنان ايراني داشت ولي در حال حاضر که با فوتبال ايران به آشنايي بيشتري رسيده است، تيم بسيار خوب بازي مي‌کند و همه مي‌گويند که اروپايي بازي مي‌کنيم.







* درباره تاکتيک تراکتورسازي در بازي‌ها چه نظري داري؟







ما امسال اروپايي بازي مي‌کنيم ولي در اغلب تيم‌هاي ايران زير توپ مي زنند و توپ بيشتر در هوا جريان دارد. بايد اين را هم بگويم که فوتبال ايران در حال پيشرفت است و ان‌شاءالله روز به روز بهتر شود.







* تو که بازي در فوتبال پايه يک کشور صاحب فوتبال را مثل هلند تجربه کرده‌اي، فکر مي‌کني فوتبال ايران در پايه چه وضعيتي دارد؟







بايد در تيم‌هاي پايه سرمايه گذاري کنيم چون با سرمايه‌گذاري و اهميت دادن به رده‌هاي پايه، فوتبال ايران پيشرفت مي‌کند و در مسابقات مختلفي مثل از جام جهاني موفق مي‌شود.







* فکر مي‌کني ايران به جام جهاني صعود مي‌کند؟







بله، صد در صد به جام جهاني صعود مي‌کنيم.







* تو در تراکتورسازي جاي فروزان را گرفتي که دروازه‌بان سوم تيم ملي بود. خودت به ملي پوش شدن فکر مي‌کني؟







بله، مي‌دانم که سرمربي تيم ملي بازي‌هايم را ديده است. آرزوي هر بازيکني است که به تيم ملي برسد ولي براي اين هدف عجله ندارم چون مي‌خواهم ابتدا با تراکتورسازي نتايج خوبي بگيرم و سپس به تيم ملي دعوت شوم.







* به نظرت بازيکنان ايراني که در فوتبال ديگر کشور‌ها حضور دارند، مي‌توانند به پيشرفت فوتبال ايران کمک کنند؟







کساني را که من مي‌شناسم، واقعا براي تيم ملي زحمت مي‌کشند. البته تمام بازيکنان براي تيم ملي زحمت مي کشند.







* با قوچان‌نژاد هم که ارتباط نزديکي داري







رضا پسر خاله من است! من فوتبالم را با او شروع کرده‌ام و هميشه به هم کمک مي‌کنيم و بازي‌هاي هم را مي‌بينيم.







* الگويت در دروازه‌باني کيست؟ به چه تيمي علاقه داري؟







از بين دروازه‌بان‌ها، بوفون را خيلي دوست دارم. من از کريس رونالدو هم بسيار خوشم مي‌آيد و براي همين رئال مادريد را دوست دارم. اگر رونالدو در بارسلونا بازي مي‌کرد، طرفدار بارسا بودم!







* در خصوص بازي ايران و ازبکستان چه نظري داري؟







بازي سختي بود ولي فکر نمي کردم نتيجه را به تيم حريف واگذار کنيم. واقعا از باخت مقابل ازبکستان ناراحت هستم. کمي هم بد شانسي آورديم. ان‌شاءلله از بازي هاي بعد قدرت فوتبال ايران را به حريفان نشان مي‌دهيم.



ورزشی



0 commenti:

Posta un commento