دايي: برخي حرفهاي تهامي را قبول ندارم



سرمربي تيم فوتبال راه آهن گفت: مطمئنا AFC براي انتخاب ايران به عنوان بهترين فدراسيون آسيا به نتايج تيم ملي توجهي نداشته است.


علي دايي در نشست خبري پيش از ديدار تيمش برابر فجر سپاسي گفت: اين بازي مثل همه بازي‌هاي قبل مهم و حساس است و مخصوصا به اين دليل که آخرين بازي نيم‌فصل اول است. پيروزي در آن مي‌تواند کاري کند که ما نيم فصل دوم را بهتر آغاز کنيم.

 
وي ادامه داد: فجر سپاسي تيم بسيار خوب و جواني است که با هدايت آقاي ياوري نتايج خيلي خوبي گرفته است. آن‌ها در جدول 25 امتيازي هستند و ما 24 امتيازي. پس اين بازي از نظر امتياز بسيار مهم است چرا که دو تيم به هم نزديک هستند. ما تمام تمرين‌هايمان را با هدف پيروزي انجام داديم و در فرصت کمي که در اختيار داشتيم ريکاوري کمي کرديم و امروز هم تمرين‌هايمان را ادامه مي‌دهيم. با توجه به مسائلي که گفتم بازي سختي پيش رو داريم.



وي در ادامه گفت: خوشبختانه هيچ بازيکن محرومي نداريم و فقط يکي دو نفر از بازيکنان‌مان مصدوم هستند ولي خدا را شکر ساير بازيکنان‌مان با جان و دل کار مي‌کنند و مشکلي ندارند و مي‌توانند جاي خالي غايبان را پر کنند.


 
سرمربي تيم فوتبال راه آهن درباره کنار گذاشتن حسين کعبي از تيمش نيز گفت: در اين باره هنوز به جمع‌بندي نهايي نرسيده‌ايم اما ما دوست داريم که تيم خود را تقويت کنيم ولي چون در ابتداي فصل تيم را در شرايط حساسي بستيم و خيلي از بازيکنان قرارداد دو ساله داشتند، الان ليستمان پر است و مجبوريم براير تقويت تيم با چند نفر قطع همکاري کنيم. جمع‌بندي اين مسئله تا آخر اين هفته صورت مي‌گيرد.


 
وي در ادامه و در پاسخ به اين سوال که نقطه ضعف تيمش را کجا مي‌بيند گفت: ما در تمام خطوط ضعف داريم اما ضعف‌ ما در حمله بيشتر است. ما در دفاع نسبت به سال‌هاي قبل بهتر عمل کرديم اما خط حمله‌مان را بايد بيشتر تقويت کنيم.


 
دايي همچنين درباره انتخاب فدراسيون فوتبال ايران به عنوان برترين فدراسيون سال آسيا گفت: فکر مي‌کنم که AFC براي انتخاب برترين فدراسيون نتيجه‌گيري و موفقيت تيم‌هاي ملي را ملاک قرار نمي‌دهد و فقط به گزارش فدراسيون‌ها نگاه مي‌کند. کاري هم ندارد که اين گزارش‌ها صحيح هستند يا نه. چون در موقعيت اين مسئله قرار ندارم نمي‌توانم درباره‌اش نظر بدهم. همين قدر مي‌دانم که نتايج تيم ملي در اين انتخاب ملاک نبوده است. به هر حال اميدوارم که ما واقعا بهترين باشيم و به خاطر اين انتخاب به نوبه خودم به فدراسيون تبريک مي‌گويم اما نبايد خودمان را گول بزنيم. ما مشکلاتي داريم که بايد آن‌ها را حل کنيم بويژه زيرساخت‌هايمان با مشکلات زيادي روبه‌رو هستند.



دايي افزود: بر خلاف آنچه مي‌گويند ما در تيم‌هاي پايه و باشگاهي مشکل زيادي داريم که بايد آن‌ها را اصلاح کنيم. ما در باشگاه‌هاي خودمان قدم‌هاي بزرگي در اين رابطه برداشته‌ايم. بزرگ‌ترين مشکل ما اين است که هيچ باشگاهي به فوتبال پايه‌اش خوب نگاه نمي‌کند و اکثر تيم‌هاي بزرگ از دسترنج ديگران استفاده مي‌کنند. تيمي نداريم که اول سال حداقل 4 يا 5 بازيکن از تيم پايه‌اش جذب کند. فدراسيون بايد براي پيشرفت فوتبال پايه کمک کند که اين کار با انتخاب مربيان خوب، برگزاري باکيفيت مسابقه‌ها و گماردن داوران خوب براي بازي‌ها ميسر است. فوتباليست‌ها بايد بيشتر مسائل را در نوجواني ياد بگيرند. من نمي‌توانم به بازيکن 24 ساله کار تاکتيکي ياد بدهم. تيم‌هاي بزرگ دنيا مثل بارسلونا با سرمايه‌گذاري در فوتبال پايه هم قدرت‌شان بالاست و هم در هزينه‌هايشان صرفه‌جويي مي‌کنند.


 
در ادامه يکي از خبرنگاران به صحبت‌هاي ابراهيم تهامي درباره اتفاقات روي داده در اردوي تيم ملي براي بازي با استراليا در سال 97 اشاره کرد و پرسيد آيا شما معتقديد که بايد مسائل آن روزها سربسته باقي بمانند؟


دايي در پاسخ گفت: در هر خانواده‌اي ممکن است اختلاف رخ دهد. مهم اين است که آن اختلاف در کار تيمي دخيل نباشد. ما بايد منافع جمعي را به منافع فردي ارجحيت دهيم. مثلا در همان زمان من و خداداد عزيزي شب قبل از بازي جر و بحث کرديم اما فردايش با جان و دل براي تيم ملي بازي کرديم. اختلاف ما هم سر اين بود که برخي بازيکنان بلند بلند مي‌خنديدند و من گفتم به خاطر اينکه همسر آقاي باقري و همسر سرمربي تيم در جمع ما حضور دارند، کمي رعايت کنند.



وي افزود: متاسفم که امروز برخي افراد براي توجيه کردن خودشان ديگران را خراب مي‌کنند. حالا يک اتفاقي در يک مسافرتي رخ داده باشد. مگر چه مي‌شود؟ ما شايد شاهد هزاران اتفاق بوده‌ايم اما بيان کردن آن‌ها دردي از فوتبال ما دوا نمي‌کند. خوشبختانه يا متاسفانه برخي از روزنامه‌ها دنبال چنين صحبت‌هايي هستند. من خودم در يک روزنامه ديدم که نوشته بود تهامي چه چيزها گفته.



در ادامه همان خبرنگار به دايي گفت "ولي همه مردم آن تيم ملي را منسجم‌ترين تيم تاريخ فوتبال ايران مي‌دانستند". دايي در پاسخ به اين صحبت گفت: مطمئنا همين گونه بوده است. جر و بحث من با خداداد يک بحث درون خانواده‌اي بوده است. کاري هم به صحبت‌هاي تهامي ندارم. اگر براي خوشحال کردن يک ملت از خودمان بگذريم مهم است. تيم ملي آن سال خيلي چيزها را ثابت کرد. ما بدون چشم‌داشتي به پاداش‌هاي ميليوني، بازي مي‌کرديم و پيراهن تيم ملي را با هيچ چيز عوض نمي‌کرديم. من مي‌خواهم تا وقتي که هستم فقط به چيزهاي بزرگ فکر کنم. در فوتبال دنيا مگر از ليونل مسي بزرگ‌تر هست؟ او با داويد ويا مشکل دارد اما مي‌بينيم که در بازي به يکديگر پاس مي‌دهند و تيم را جلو مي‌برند. تيم ملي ما در آن زمان نه تنها در فوتبال که در بعد اجتماعي به مردم ياد داد که با هم بودن مي‌تواند خيلي از مشکلات را حل کند.



دايي در پايان گفت: من برخي از صحبت‌هاي تهامي را قبول ندارم. مثلا نمي‌پذيرم که کسي از تهران زنگ زده باشد و او را از ترکيب بيرون برده باشد. آدم‌هاي بزرگ افکار بزرگ دارند. اگر 20 سال قبل کسي در حق من بدي کرده و من او را نبخشيده باشم به هيچ جا نمي‌رسم و آن کينه هم در ذهن من باقي مي‌ماند اما اگر ببخشم خدا درهاي ديگري را به رويم باز مي‌کند.ما بايد از گذشته درس بگيريم و آن را در آينده به کار ببريم.

0 commenti:

Posta un commento