گزارشي جالب از آماده سازي توپ طلاي فوتبال جهان

از زمان اعلام فهرست نهايي نامزدهاي دريافت عنوان مرد سال فوتبال جهان بحث‌هاي زيادي درباره اين که چه کسي توپ طلا را فتح خواهد کرد، به گوش مي‌رسد. کيلومترها دورتر در زيرزميني در پاريس، قديمي‌ترين جواهرساز دنيا که اجدادش نيز جواهرساز بوده و قدمت اين شغل در خاندانش به 400 سال برمي‌گردد، به همراه تيم شش نفره‌اش در آرامش و سکوت در حال ساختن و آماده کردن جايزه رويدادي هستند که در روزهاي اخير سروصداي زيادي در محافل ورزشي دنيا به راه انداخته است.

توپ طلاي فوتبال جهان روي پايه‌اي از سولفيد آهن قرار گرفته است. از سال 1956 که اين جايزه ابداع شد و به سر استانلي متيوز رسيد، تقريبا شکل خود را از دست نداده و ثابت بوده است.
 
 
فرانسوا ملريو که همراه برادرش چهاردهمين نسل طلاساز در پاريس است، مي‌گويد به اين که جزئي از مراسم توپ طلا فوتبال جهان است، افتخار مي‌کند. وي اکنون در حال تراش و صيقل دادن توپ طلاست.
 


فرانسوا که طراح جايزه مراسم موسکاتايرس Mousquetaires نيز بوده است، يک شب قبل از برگزاري مراسم توپ طلا، نام برنده اين جايزه را روي آن حک خواهد کرد و زودتر از ديگران خواهد فهميد چه کسي توپ طلا را فتح کرده است.
 


مراسم اعطاي توپ طلاي فوتبال جهان هفتم ژانويه در نيون سوئيس برگزار خواهد شد. ليونل مسي، ستاره آرژانتيني که سه بار تاکنون اين جايزه را کسب کرده است، شانس بالايي براي دريافت اين جايزه دارد. در کنار او نام کريستيانو رونالدو و آندرس اينيستا نيز ديده مي‌شوند.
 
 
ورزشی 90

 
 
 
 
 

0 commenti:

Posta un commento