افشاگري از دليل باخت ايران به قطر در مقدماتي جام جهاني 98



چند تن از بچه هاي تيم ملي از جمله خاکپور و استيلي و چند تن ديگر انتخاب شدند و از آنها آزمايش کامل گرفته شد و در نهايت ثابت شد که ماده‌اي دارويي به نام «مپرو بامات» در خون بازيکنان ديده شده است.

بعد از باخت تيم ملي ايران مقابل ازبکستان خيلي‌ها يکي از دلايل باخت را گروه داوري به سرداوري احمد فيصل اماراتي دانستند و در اين امر قضاوت ابهام‌آلود و شائبه برانگيز داور اماراتي را به تحرکات قطري‌ها براي صعود به مرحله نهايي جام‌جهاني مرتبط دانستند. البته در اين بين اخبار عجيبي هم منتشر شد مبني بر اينکه افرادي از داخل تيم ملي متهم به تباني با قطري‌ها هستند که راه را براي صعود اين کشور به مرحله نهايي جام جهاني صاف و هموار مي‌کنند.

با اين اوصاف آنچه مهم و حائز اهميت است اينکه به نظر مي رسد گروه هاي دايناميک قطري براي رساندن اين تيم به برزيل فعال شده اند و از هيچ کوششي فروگذار نيستند! آنها که پيش از اين هم سابقه رسيدن به اهداف خود از را هاي غيرورزشي را داشته اند و در نبردهاي مستقيم با خود ما هم کارهايي کرده اند که نتيجه خارج از مستطيل سبز رقم بخورد.

اينها ادعايي گزاف نيست وقتي که پاي صحبت هاي معاون سابق سازمان تربيت بدني بنشينيم. او يکي از افرادي است که معتقد است اين ابهامات به قطري‌ها مي‌چسبد و اين کشور سابقه شيطنت‌هاي زيادي از اين دست را دارد.

به گزارش گروه ورزش شبکه ايران،مهندس سعيد فائقي، معاون سابق سازمان تربيت بدني است که بعد از 15 سال پرده از يکي از اين شيطنت‌ها بر مي‌دارد: «در وهله اول بايد بگويم در اينکه قطر دنبال نفوذ در آسيا و جهان است شکي نيست و حتي برخورد بازيکن ازبک با داور اماراتي بعد از بازي نمونه‌اي از اين ادعا است. حتي ديديد که داور با کنار زدن اين بازيکن به نحوي به او رساند که ضايع‌بازي از خودت در نياور و اين تعبير من است. حتي در بازي هم ديديد در چند صحنه گل سالم ما را قبول نکرد و با سوت‌هاي بودارش روي اعصاب بچه‌ها بود تا به نوعي بازي را به ضرر ايران به حاشيه بکشاند. به اين اتفاق‌ها دادن وعده جايزه برد مقابل ايران را به ازبک‌ها اضافه کنيد.»

معاون سابق سازمان تربيت‌بدني در ادامه فلش بکي به گذشته مي زند و پاي يکي از باخت هاي مهم فوتبال ما به قطري ها را به ميان مي کشد: «در مقدماتي جام‌جهاني 98 در مقطعي که مقابل قطر بازي داشتيم و مايلي‌کهن سرمربي تيم ملي بود، در آن بازي که نقش حياتي براي صعود ما داشت و اگر ما برنده ميدان مي‌بوديم به صورت مستقيم به فرانسه مي‌رفتيم، بچه ها يک بازي عصبي و کند را انجام دادند که در نهايت بازي را ما در قطر واگذار کرديم. چرايي باخت براي ما جاي سوال داشت و همان موقع با دکتر حبيبي‌نيا که در آن موقع پزشک عمومي بوده و دوره تخصص خودشان را در داروشناسي گرفته بودند، تماس گرفتم و ايشان هم حرف من را تاييد کردند و گفتند اين قضيه مشکوک است و بايد حتما آزمايش صورت بگيرد تا صحت و سقم اين قضيه روشن شود.»

فائقي مي‌گويد پس از آمدن تيم ملي به کشور آزمايشات کامل توسط دکتر حبيبي‌نيا که در پيش از آن در وزنه‌برداري تحقيقات زيادي روي دوپينگ کرده بودند، انجام شد و وجود يک ماده مشکوک در خون بازيکنان تيم ملي نشان داده شد که نشان از کلک زدن قطري‌ها به تيم ملي فوتبال ايران بود: «وقتي تيم ملي به ايران آمد، چند تن از بچه هاي تيم ملي از جمله خاکپور و استيلي و چند تن ديگر انتخاب شدند و از آنها آزمايش کامل گرفته شد و در نهايت ثابت شد که ماده‌اي دارويي به نام «مپرو بامات» در خون بازيکنان ديده شده است. اين ماده‌اي دارويي يکي از هم خانواده‌هاي واليوم‌هاست که شل کننده است و باعث مي‌شود دستور مغز به عضله توسط عصب ديرتر برسد و حرکت را به تاخير بيندازد. بعد از اينکه بچه‌ها به ايران آمدند همه آنها بعد از اثبات شدن وجود اين ماده در خونشان سرم‌تراپي شدند که ديديد در بازي با ژاپن بچه‌ها قبراق و سرحال بودند.»

وي اين رفتار قطري‌ها را يک «پارادوپينگ» معرفي مي‌کند: «ببينيد به قول آقاي دکتر حبيبي نيا اين رفتار قطري ها يک پارادوپينگ است که در آن تيم ما ناخواسته و به خواست طرف ثاني از موادي استفاده کرده که باعث لطمه خوردن به تيم شده است.»

فائقي درخصوص سوالي مبني بر اينکه پيگيري اين قضيه در آن موقع به کجا کشيد و مگر نظارتي نبوده که اين اتفاق براي تيم افتاده؟ اينچنين پاسخ داد: «اين قضيه را ما پيگيري کرديم و ثابت شد که اين مواد به بچه‌ها خورانده شده است، گزارشي تهيه کرديم و به فيفا فرستاديم. اما اين نهاد از ما دليل وبرهان مي‌خواست که ما نداشتيم. چون اگر از اول مي‌دانستيم مدرک جمع مي کرديم و ادعا مي‌کرديم اما چون مدرکي نبود، هر حرفي مي‌زديم اتهام زدن بود و ما مدرکي براي اثبات اين اتهام نداشتيم. به خاطر همين از اين قضيه به سادگي عبور کرديم. در مورد مديريت تيم هم بايد بگويم که قطري‌ها با کلک اين مواد را حالا نمي‌دانم با آب يا غذا و نوشيدني‌ها به خورد بچه‌ها دادند. ما هم از اين تجربه استفاده کرديم و در استراليا هم با کمک يکي از آشنايان آقاي خسروي‌وفا رياست فدراسيون جانبازان ما دنبال يک فرد مورد اطمينان بوديم که ديگر غذا و مواد مورد نياز تيم را از بيرون تهيه کند تا خداي نکرده اين مشکل دوباره پيش نيايد.»

اين مدير ورزشي سابق معتقد است که فدراسيون فوتبال ما لابي ندارد، چون اگر داشت به راحتي نمي گذاشتند داور عرب بازي هاي ايران را سوت بزند: «من با اين حرف دوستان که مي گويند ايران در کنفدراسيون فوتبال آسيا لابي دارد، موافق نيستم. ما هميشه در بازي‌ مقابل عرب‌ها عوامل زيادي را عليه خودمان ديده‌ايم که داوري گوشه‌اي از آن است. اگر ما لابي داشتيم آقايان نمي گذاشتند که يک عرب بازي ايران را قضاوت کند و از شرق آسيا درخواست داوري براي اين بازي را مي کردند. در زمان فعاليت ما آنقدر لابي ما قوي بود که وقتي هاوه لانژ به ايران آمد، ما با فشار کاري کرديم تا محروم‌ها و اخطاري‌هاي ما را ببخشند در صورتي که وي معتقد بود اغلب کشورها نمي خواهند شما بالا بياييد اما وقتي ديد ما آنقدر ارتباطات خوبي داريم، گفت مجبورم که به شما کمک کنم. همين بن‌همام قطري که رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا را برعهده داشت تا آخر عمر بابت اين پست خودش مديون ايران است و با حمايت‌هاي ايران به اين مقام رسيد و حتي ادعاي رياست فيفا را هم در سر داشت.»

فائقي در آخر هرگونه اتهام تباني از سوي کي‌روش و بازيکنان تحت هدايتش را رد مي‌کند: «من به شخصه خودم سال‌ها با اين بچه‌ها زندگي کردم و نمي‌توانم در وهله اول قبول کنم غيرت يک ايراني اجازه بدهد که به عرب‌ها براي صعود باج بدهد، بعدش هم کي‌روش مربي کوچکي نيست که آبروي چندين و چند ساله خودش را يک شبه به باد بدهد و جاي ديگري خرج کند. دوستان خوب است با مديريت خوب مشکلات اساسي تيم را حل کنند و رفتار حريفان خودشان همچون قطر را بيشتر رصد کنند.»
 
ورزشی90

0 commenti:

Posta un commento