چند خبر از باشگاه پرسپوليس



باشگاه فرهنگي - ورزشي پرسپوليس با ارسال نامه‌اي به فدراسيون فوتبال ايران، از محمد احمدزاده سرمربي تيم ملوان بندر انزلي شکايت کرد.

1 - در نامه‌ باشگاه پرسپوليس که عصر امروز سه‌شنبه خطاب به مهدي محمدنبي دبير کل فدراسيون فوتبال ايران ارسال شد، اين باشگاه مراتب اعتراض و شکايت خود نسبت به اظهارات محمد احمدزاده سرمربي تيم ملوان بندرانزلي را به دليل اظهارات و ادعاهاي مطرح شده عليه باشگاه پرسپوليس و داوري در آستانه ديدار دو تيم را اعلام و خواهان رسيدگي به آن شد.

متن نامه ارسالي باشگاه پرسپوليس به فدراسيون فوتبال به شرح زير است:

"دبير کل محترم فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران

جناب آقاي مهدي محمدنبي

با سلام

احتراما به استحضار مي‌رساند با توجه به اظهارات مکرر آقاي محمد احمدزاده سرمربي تيم فوتبال ملوان انزلي در طي روزهاي اخير در گفتگو با خبرگزاري‌ها و برنامه پر بيننده 90 مبني بر نگراني ايشان نسبت به داوري بازي پرسپوليس - ملوان (قبل از بازي)، بدين وسيله با توجه به مصاحبه‌هاي توهين آميز ايشان که موجب ايجاد وهم در جامعه فوتبال ايران مي‌شود، مراتب شکايت و اعتراض خود را به طور رسمي اعلام مي‌داريم.

براي ما جاي تعجب دارد که چرا در چنين مواقعي باشگاه‌ها بايد به دنبال دفاع از حق و حقوق خود و مقابله با اظهارات غير منطقي ديگران برآيند و شاهد سکوت مسئولان محترم فدراسيون فوتبال ايران باشند.

شايسته است که کميته داوران، فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و کميته انضباطي نيز به اين مساله ورود کرده و اجازه ندهند برخي مربيان به منظور تحت فشار قرار دادن داوران، قبل از بازي راجع به داوري اظهار نظر کنند و همچون آقاي احمدزاده با اظهارات چند وجهي خود به نوعي باشگاه پرسپوليس، سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال و کميته داوران را زير سوال برده و همچنين با ايجاد ابهام و اظهارات توهين آميز به همه طرف‌ها و نهادهاي فوتبال به نوعي اتهام وارد کرده و جامعه دلسوز داوري را نيز تحت فشار قرار دهند.

در شرايطي که داوران در حين بازي از سوي تماشاگران، مربيان و بازيکنان تحت فشار قرار مي‌گيرند و بعد از بازي‌ها نيز شاهد انتقادهاي شديد و بعضا غيرمنصفانه عليه آنها هستيم، شايسته نيست که اين عزيزان قبل از بازي نيز تحت فشار قرار بوده و زير سوال بروند. چنين اتفاقي در هيچ جاي دنيا مرسوم نيست و بايد با آن برخورد شود.

بدين وسيله ضمن تاکيد بر شکايت باشگاه پرسپوليس خواهشمنديم شرايطي فراهم آوريد که مبادا اظهارنظر درباره داوري قبل از بازي‌ها مرسوم شود. همچنين اميدواريم اين اظهارات موجب آن نشود که داوران تحت تاثير قرار بگيرند."

2- هافبک چپ پاي صربستان که پيشينه بازي در ليگ MLS آمريکا و تيم ستاره سرخ بلگراد را داشته و مورد نظر مسئولان باشگاه پرسپوليس است، امروز وارد ايران شد.

احتمال دارد اين بازيکن فردا چهارشنبه با حضور در ورزشگاه آزادي بازي پرسپوليس برابر ملوان را از نزديک تماشا کند، همچنين قرار است وي از روز پنجشنبه در تمرين آماده‌سازي سرخپوشان حضور يابد. البته به غير از اين بازيکن، چند بازيکن ديگر هم مدنظر باشگاه پرسپوليس هستند که در صورت توافق کادرفني به جمع نفراتي قبلي اضافه خواهند شد.

3- معاون حقوقي باشگاه پرسپوليس با اشاره به اينکه شکايت ژوزه از اين باشگاه خلاف قوانين AFC و فيفا است، گفت: مانوئل ابتدا بايد به کميته انضباطي فدراسيون فوتبال ايران شکايت مي‌کرد که فيفا هم روي اين موضوع تاکيد دارد.

محمود سالارکيا در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد خبر شکايت مانوئل ژوزه از باشگاه پرسپوليس به کميته انضباطي ضمن بيان مطلب فوق گفت: اين موضوع را از طريق رسانه‌ها مطلع شدم و هنوز هيچ اطلاع رساني رسمي از سوي مانوئل ژوزه و يا مديربرنامه وي در اين خصوص به کميته حقوقي باشگاه صورت نگرفته است.

وي افزود: مانوئل ژوزه يک مربي حرفه‌اي است و بعيد مي‌دانم قوانين فيفا را نداند زيرا با توجه به اينکه مانوئل ژوزه يک فرد خارجي است اما طبق قوانين فيفا، اگر وي مي‌خواست از باشگاه پرسپوليس شکايت کند، ابتدا بايد به کميته انضباطي فدراسيون فوتبال يا همان مرجع انضباطي داخلي فوتبال يک کشور که فيفا روي آن تاکيد دارد، شکايت مي‌کرد.

معاون حقوقي باشگاه پرسپوليس همچنين تاکيد کرد: در صورتي که وي در کميته انضباطي فدراسيون فوتبال به نتيجه نرسيده و يا پاسخي دريافت نکند، آنگاه مي‌تواند طبق قوانين به کميته انضباطي فيفا شکايت کند. بنابراين در صورت شکايت احتمالي مانوئل ژوزه، اين کار وي خلاف خود قوانين کنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفا است.

وي اضافه کرد: به نظر مي‌رسد يک عده دوست ندارند مذاکره با اين مربي پرتغالي به نتيجه برسد و مي‌خواهند بين او و باشگاه پرسپوليس چالش ايجاد کنند. اين افراد ژوزه را تحريک کرده و به او مي‌گويند با توجه به اينکه باشگاه پرسپوليس در ايران باشگاهي بزرگ و مردمي است، شما مي‌توانيد با تحت فشار قراردادن اين باشگاه، تمام قرارداد مالي خود را دريافت کنيد.

سالارکيا در مورد اختلاف نظر ژوزه و رويانيان در مذاکراتي که تاکنون انجام داده‌اند، اظهار داشت: مديرعامل باشگاه پرسپوليس نمي‌خواهد حقي از باشگاه پرسپوليس ضايع نشود، همچنين مي‌خواهد حق و حقوق اين مربي پرتغالي را نيز نسبت به کاري که انجام داده، پرداخت کند.

وي صحبت‌هايش در اين خصوص را اينگونه ادامه داد: مبلغ مد نظر باشگاه براي جدايي توافقي، پرداخت حدود 40 درصد از قرارداد مانوئل ژوزه است اما به نظر مي‌رسد وي کل قرارداد خود را مطالبه کرده است.

معاون حقوقي باشگاه پرسپوليس در پايان گفت: مطمئن باشيد اگر فيفا برخلاف قوانين خود عمل کرده و به شکايت احتمالي مانوئل ژوزه رسيدگي کند، ما نيز به اين عمل فيفا واکنش نشان خواهيم داد.

4 - سعيد شيريني در گفت و گو با ايرنا خاطرنشان کرد: مساله شکايت مانوئل ژوزه را فقط در رسانه ها ديده ام و تا اين لحظه، نامه اي کتبي به باشگاه پرسپوليس نرسيده است.

وي ادامه داد: اگر اين مساله صحت داشت، به طور يقين از سوي فيفا باشگاه پرسپوليس را مطلع مي کردند.

شيريني در خصوص مذاکره پرسپوليسي ها با مسوولان باشگاه مس کرمان براي جذب چند بازيکن از اين تيم عنوان کرد: هيچ مذاکره اي با مسي ها نداشته ايم.

وي با تاکيد بر اينکه بازيکن ديگري به فهرست پنج مازاد پرسپوليس اضافه نمي شود، افزود: به احتمال فراوان يک بازيکن ايراني ديگر را در تعطيلات نيم فصل جذب خواهيم کرد.
 
ورزشی90

0 commenti:

Posta un commento