رحمتي شش دانگ نيست، خدا کند داوري بيايد!


دروازه‌بان اسبق تيم ملي با انتقاد از دروازه‌بان پيشين تيم ملي گفت: رحمتي ثبات لازم را در کارش ندارد و گلر شش دانگي نيست و دليل اين مساله اين است که او رقيبي در تيم ملي ندارد.
وحيد قليچ در گفت‌وگو با ايسنا، در واکنش به خبر کناره‌گيري موقت مهدي رحمتي از تيم ملي گفت: بايد اين مساله ريشه يابي شود که چرا رحمتي چنين تصميمي گرفته است و از چه چيزي آزرده خاطر شده است. اکنون شرايط تيم ملي را هر طور حساب کنيم خوب نيست، چون کار به اما و اگر کشيده شده و فکر نمي‌کنم در بازي‌هاي آينده هم نتيجه‌اي بگيرد. من خودم يک رئالي هستم و از وقتي کارلوس کي‌روش در اين تيم بود به او محبت داشتم، اما مشکل اين است که کي‌روش وقتي به ايران آمده که بازيکنان خوب ما ديگر نيستند يا کيفيت قبل را ندارند. ما از نکونام بهتر که نداشتيم، ولي او حالا در استقلال هم خوب بازي نمي‌کند چه برسد به تيم ملي.
 

وي درباره کيفيت کار مهدي رحمتي و توانايي‌هاي فني‌اش هم اظهار کرد: مهدي در همين بازي قبلي تيمش برابر ملوان توپ‌هايي را که راحت مي توانست جمع کند، مشت مي‌کرد و حريف را در موقعيت حمله نگه مي‌داشت. رحمتي دروازه‌بان شش دانگ و با ثباتي نيست و دليل اين مشکل هم اين است که او هيچ رقيبي ندارد. مثلا در تيم ملي بايد حداقل به اندازه انگشتان يک دست دروازه‌بان خوب داشته باشيم، اما متاسفانه گلرهاي خوبمان را به دست خودمان مي‌سوزانيم. امثال شهاب گردان و محسن فروزان دروازه‌بان‌هاي خوبي هستند که به دليل نداشتن مربي خوب سوخته‌اند.
 

دروازه‌بان اسبق تيم ملي و باشگاه پرسپوليس همچنين درباره احتمال حضور دانيل داوري، دروازه‌بان دو رگه شاغل در آلمان به تيم ملي ايران و اين که ممکن است رحمتي به اين دليل از تيم ملي کناره‌گيري کرده باشد، گفت: رحمتي بايد از چنين مساله‌اي استقبال کند. او اگر واقعا به خودش اطمينان دارد بايد از خدايش باشد که يک دروازه‌بان خوب به تيم ملي اضافه شود. دروازه‌بان براي خوب شدن بايد رقابت کند. زمان من، بهروز سلطاني دروازه‌بان اول آسيا بود، ولي با او رقابت کردم.
 

وي افزود: دروازه‌باني مرز ندارد و يک گلر خوب مي‌تواند تا 43 سالگي بازي کند. رحمتي بايد خوشحال باشد که گلر خوبي مثل داوري در کنارش باشد. من به عنوان کسي که فوتبال بازي کرده‌ام از خدا مي‌خواهم که داوري بيايد تا از نزديک کارش را ببينم. کسي که در آلمان بازي مي‌کند حتما دروازه‌بان خوبي است. مثلا همين گلر برزيلي پرسپوليس به نقطه قوت اين تيم تبديل شده است. به فدراسيون و کي‌روش تبريک مي گويم که دروازه‌بان خوبي مثل داوري را پيدا کرده‌اند. هر چند مطمئنم اين کار، کار فدراسيون نيست!
 

دروازه‌بان و مربي دروازه‌بان‌هاي اسبق پرسپوليس در ادامه درگيري بازيکنان استقلال و پرسپوليس در جريان داربي سال 79 را بدترين خاطره دوران حضورش در داربي‌ها عنوان کرد و گفت: آن بازي خوب پيش مي‌رفت و حتي قبل از بازي با عابدزاده مي‌گفتيم که خدا کند بازي خوبي از آب در بيايد، اما اواخر بازي و پس از غش کردن هاشمي نسب اوضاع خراب شد و رفته‌رفته به سمت درگيري پيش رفت. بعد بازي هم بازيکناني را که درگير شده بودند، بردند و ما هم تا ساعت دو بامداد به دنبال آنها مي‌گشتيم تا پيدايشان کنيم!
 

وي در پايان گفت: قانون نانوشته‌اي در داربي هست که مي‌گويد هر گاه يکي از دو تيم استقلال و پرسپوليس خوب هستند، تيم ديگر برنده مي‌شود. بنابراين مطمئنم که پرسپوليس اين بار پيروز است. کارت VIP ورزشگاه آزادي را هم گرفته‌ام که براي ديدن پيروزي تيم محبوبم به ورزشگاه بروم.

0 commenti:

Posta un commento