استقلال پرسپولیس را متوقف کرد

 

استقلال در داربی ۷۶ موفق شد پرسپولیس را متوقف کند.

پرسپولیس و استقلال در حالی دربی 76 را شروع کردند که ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر بود.

نیمه نخست بدون موقعیتی برای دوتیم به پایان رسید،اما در نیمه دوم این پرسپولیس بود که بازی را در دست گرفت و موقعییتهای خطرناکی روی دروازهٔ استقلال ایجاد کرد.
در دقیقه 36 هم نیلسون در حالی که از محوطه جریمه خارج شده بود، یکی از بازیکنان استقلال را دریبل کرد و زمانی که به دومین استقلالی رسید، توپ را به داخل محوطه جریمه و به یکی از مدافعان تیمش پاس داد تا هواداران پرسپولیس را حسابی ذوق زده کند.
در دقیقه 41 هم در حالی که محمد نوری وارد محوطه جریمه استقلال شده بود، با دخالت مدافعان استقلال موقعیت را از دست داد و به زمین خورد. البته محسن قهرمان از این صحنه مشکوک به پنالتی گذشت و دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه 45 هم رضا حقیقی در محوطه جریمه استقلال به زمین خورد اما داور به حقیقی کارت زرد داد تا به او بگوید اجازه نمی دهد تمارض کند.
در نیمه دوم بازی کمی زیباتر شد. پرسپولیس نسبت به نیمه اول عملکرد بهتری داشت. آن ها در دقایق 60 تا 67 چند حمله  خطرناک روی دروازه استقلال انجام دادند که البته به گل نرسیدند.
در دقیقه 78 فرهاد مجیدی از اشتباه نیلسون استفاده کرد و توپ را به سمت دروازه پرسپولیس زد که از کنار دروازه به بیرون رفت. بلافاصله پرسپولیسی ها به سمت دروازه استقلال حمله کردند و نتیجه این حمله شوت زیبای محمد نوری به سمت دروازه رحمتی بود که توپ با فاصله بسیار کم به بیرون رفت.
در دقیقه 91  ضربه کرنر پرسپولیس با خوش شانسی استقلالی ها از روی تیر افقی دروازه استقلال به بیرون رفت تا آخرین موقعیت حساس این مسابقه هم هدر برود و این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.


 صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال/ پنالتی بود
 
در 5 دقیقه پایانی بازی استقلال و پرسپولیس در دربی ، دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال رخ داد . یکبار محمد نوری بود که زمین خورد و بار دیگر رضا حقیقی . بعد از این دو صحنه ، کارشناسان مختلف داروی در این باره اظهار نظر کردند. غلامعلی همیراد هر دو صحنه را پنالتی تشخیص نداد و اعتقادش این بود که بازی باید ادامه پیدا می کرد . رضا غیاثی و پرویز سیار در صحنه اول با همیراد هم عقیده بودند اما هر دوی این کارشناسان صحنه دوم را که برایش محسن قهرمانی به رضا حقیقی کارت زرد نشان داد پنالتی می دانستند. سیار در این باره گفت:« خطای واضح پنالتی از بالاتنه روی رضا حقیقی رخ داده است.» همچنین غیاثی گفت:« کار نکونام همراه با بی احتیاطی بوده و قهرمانی باید پنالتی می گرفته است.»

 
در نهایت استقلال به هدف خود که گرفتن یک امتیاز از این شهر آورد بود رسید و بازی با نتیجهٔ مساوی به پایان رسید.



0 commenti:

Posta un commento