پروويچ‌: شايد من معجزه‌گر صرب پرسپوليس در دربي باشم


مارکو پروويچ حالا يکي از قابل اعتمادترين هافبک‌‌هاي پرسپوليس است. 
 
 
خبرآنلاين: بازيكني كه توانايي‌‌هايش را در مدت زماني كوتاهي نشان داد و به عنوان يكي از محبوب‌ترين بازيكنان تيم از سوي تماشاگران مورد تشويق قرار گرفت. با كمك يك دوست قديمي، براي دقايقي با ماركو به صحبت پرداختيم. او در هنگام مصاحبه نيز مانند زمان حضورش در زمين، با احساس و منطق حرف مي‌زند كه اين قضيه مي‌تواند شما را هم متعجب كند‌:
*ماركو! تو را اين روزها مانند ساير ستاره‌هاي پرسپوليس با گرماي خاصي تشويق مي‌كنند. مي‌خواهيم مصاحبه را از همين جا شروع كنيم، نظرت در اين مورد چيست؟
خودم هم از اين ماجرا بي‌نهايت خوشحالم. مي‌توانم احساس مردمي كه براي حمايت از پرسپوليس به ورزشگاه مي‌آيند را درك كنم چون خودم نيز قبل از شروع فوتبال، يك طرفدار پروپاقرص بودم و دقيقاً مي‌فهمم شرايط يك هوادار در آن زمان چيست. اين براي من يك افتخار بزرگ محسوب مي‌شود كه مي‌بينم هواداران برايم تا اين حد اعتبار قائل هستند. من اعتماد به‌نفس زيادي از اين تشويق‌ها گرفته‌ام و شرايطم خيلي خوب است. وقتي براي گرم كردن بدن‌مان به زمين بازي وارد شديم، متوجه تشويق‌ها شدم و صداي مردم را شنيدم. در ابتدا براي آنهايي كه روي سكو نشسته بودند دست تكان دادم اما وقتي دوباره تشويقم كردند، احساس كردم بايد به سمت‌شان بروم و تعظيم كنم. اين مسائل براي من خيلي مهم است چون مي‌خواهم رابطه بسيار صميمانه‌اي با هواداران داشته باشم. من اين رفتار را از هواداران باشگاه ستاره سرخ بلگراد ياد گرفته‌ام. مي‌دانم در اين هواي سرد، چقدر مشكل براي تماشاي يك مسابقه فوتبال وجود دارد.
*فكر مي‌كني بتواني پس از پايان نيم‌فصل، محبوب‌ترين بازيكن پرسپوليس شوي؟
كار سختي است ولي بايد تلاش زيادي كنم. من بايد هميشه يكي از بهترين‌‌هاي تيمم باشم. متأسفانه ما در هفته‌هاي گذشته در حالي كه مي‌توانستيم همه بازي‌هاي‌مان را با برد پشت‌سر بگذاريم ولي دو ديدار را از دست داديم و مساوي كرديم. اين مسئله شايد براي هواداران كمي سخت باشد و بازيكنان در اين نتايج، ديده نشوند ولي من سعي مي‌كنم اول براي تيمم مؤثر بوده و بعد به فكر محبوبيت باشم. اين را بگويم كه تيم برنده، به ‌صورت اتوماتيك بازيكنان محبوبي مي‌سازد. اصلاً بازيكنان‌ قدرتمند، هميشه محبوب هستند. بازيكناني مثل علي كريمي يا مهدي مهدوي‌كيا كه مي‌دانم در پرسپوليس چقدر محبوبيت دارند. اين عملكرد تمام كيفيت من نيست، خودم را بايد بيشتر از اينها نشان دهم.
*بازي آخر مقابل داماش را چطور ديدي؟
بازي مهمي بود. مهم و البته بسيار سخت. ما نيازمند سه امتياز بوديم و به همه اهداف‌مان رسيديم.
*اهداف‌تان چه بود؟
گلزني، كسب پيروزي خانگي، خوشحال كردن هواداران و در نهايت از دست ندادن بازيكنان‌مان براي دربي بزرگ تهران.
*اما هواداران از نوع بازي پرسپوليس چندان رضايتي نداشتند!
بله من هم با آنها موافقم چون ما چندان جالب توجه بازي نكرديم. بايد همه ما منطقي باشيم و اين مسئله را قبول كنيم كه در روز ديدار با داماش، روز خوبي نداشتيم. اين مسئله را سرمربي تيم هم به بازيكنان گوشزد كرد ولي به نظر من، در اين وضعيتي كه داريم سه امتياز مهم بود. كمي زمان مي‌خواهيم تا پس از ثبات تيم در يك جايگاه مطمئن، دوباره نمايش خوب و ديدني از خود نشان دهيم. البته اين لذت‌بخش است كه در روز بدمان هم پيروز شويم.
*تو در مورد دربي هم صحبت كردي. چقدر در مورد دربي تهران اطلاعات داري؟
چيزهاي زيادي شنيده‌ام. اينكه دربي تهران يكي از دربي‌‌هاي جذاب قاره آسياست و شرايط ويژه‌اي دارد. مي‌دانم بين پرسپوليس و تيم صدرنشين جدول يعني استقلال برگزار مي‌شود و تاريخچه‌اي 44 ساله دارد. دربي در همه جاي جهان جذاب است و مي‌تواند در ايران به ‌خاطر هواداراني كه مي‌آيند، جذاب‌تر هم باشد. تا به حال تجربه دربي‌‌هاي زيادي را داشته‌ام ولي بازي در ايران مي‌تواند برايم تجربه‌اي شيرين و جالب باشد.
*مي‌داني در دربي دور برگشت فصل قبل، پرسپوليس با يك معجزه برنده بازي شد؟
بله اين را شنيدم و برايم بسيار جالب است كه هواداران پرسپوليس هنوز و با گذشت حدود يك‌سال از آن ماجرا، از اين ديدار با هيجان خاصي حرف مي‌زنند. از كجا معلوم، شايد اين‌بار من معجزه صربستاني دربي تهران باشم و براي پرسپوليس كار بزرگي انجام دهم كه در حافظه تاريخ دربي‌ها حك شود؟! آن‌قدر روحيه و انگيزه دارم كه هر اتفاقي را ممكن است در دربي رقم بزنم.
*پس دوست داري يك بازيكن محبوب و جذاب براي هواداران باشي؟
همان‌طور كه گفتم، در پرسپوليس ممكن است هر اتفاقي برايم رخ دهد. دوست دارم تمام اين اتفاقات مثبت باشد و مرا به وجد بياورد. بدون هيچ ترسي به پرسپوليس آمدم و مي‌خواهم از حضور در اين تيم لذت ببرم. اينجا، هر روز ماجراهايي رقم مي‌خورد كه مي‌تواند برايم شيرين باشد، حالا اگر بتوانيم استقلال را در بازي جمعه آينده شكست دهيم، همه چيز زيبا و شفاف‌تر خواهد شد.
*تو اين‌قدر راحت راجع به دربي حرف مي‌زني، در حالي كه در بازي قبل، به سادگي از تركيب تيم كنار رفتي و تعويض شدي. در اين مورد چه نظري داري؟
من يك بازيكن حرفه‌اي هستم و به عنوان يك حرفه‌اي به ايران آمده‌ام. وقتي مربي از من خواست به ميدان بروم، بدون اينكه كوچكترين حرفي بزنم آن را پذيرفتم و وقتي گفت بايد از زمين بيرون بيايي، اعتراضي نكردم. اين را مي‌دانم كه اگر قرار است به تيم كمك كنم، نبايد اعتراضي داشته باشم. تصميمات سرمربي تيم را مي‌پذيرم و مي‌دانم او يك مربي جوان است كه تحت‌فشارهايي قرار دارد. اگر من و ساير بازيكنان هم بخواهيم او را در داخل تيم آزار دهيم، شرايطش سخت‌تر از قبل مي‌شود.
*در نيمه اول بازي، يك موقعيت بسيار خوب براي زدن ضربه كاشته نزديك به دروازه داشتي. در اين مورد صحبت مي‌كني؟
موقعيت خوبي بود كه متأسفانه از دست رفت. من يك ضربه كاشته‌زن حرفه‌اي هستم و اين قضيه را در طول فصل ثابت مي‌كنم ولي براي شروع، بايد چند موقعيت ديگر در اختيارم قرار گيرد. فكر مي‌كنم اگر بيشتر به من اعتماد شود، بتوانم به زودي ضربات سمت چپ را تصاحب كنم و گل‌هاي حساسي به ثمر برسانم. ضربات كاشته يكي از راه‌هاي آسان رسيدن به گل است ولي فقط با اعتماد به‌ بازيكنان و كادرفني به يك بازيكن، به دست مي‌‌آيد.

0 commenti:

Posta un commento