منابع درآمد ثانوي 10 فوتباليست پولدار ايران!


فوتباليست ها را بايد قشري دانست که اصطلاحا «پولدارند»؛ افرادي که سردمدار آنها را بايد علي دايي دانست. فردي که در کنار موفقيت هاي بزرگ فوتبال، حالا يکي از مردان بزرگ بيزينس است.

 کسب و کار: فوتباليست ها را بايد قشري دانست که اصطلاحا «پولدارند»؛ افرادي که سردمدار آنها را بايد علي دايي دانست. فردي که در کنار موفقيت هاي بزرگ فوتبال، حالا يکي از مردان بزرگ بيزينس است. در زير اشاره اي مي کنيم به 10 فوتباليست برتر ايران در حوزه کسب و کار.

موضوع کسب و کار و فعاليت هاي اقتصادي، فرآيندي است که اصلا نياز نيست يک فرد تخصصي در اين حوزه داشته باشد يا به اين فکر کندکه مي تواند فرد توانمندي باشد يا خير. در بازي اقتصاد و کسب و کار، پول و سرمايه حرف اول را مي زند. به عبارتي پول و سرمايه که باشد، با کمي تکيه بر فکر و تجربه ديگران مي توان فرد موفق بود.

فردي که اگر کمي هم شهرت پشت سر داشته باشد، مسير موفقيت را با سرعتي وراي تصور خواهد پيمود. فوتباليست ها اتفاقا از همين دست افراد موفق هستند. به طور عاميانه فوتباليست ها را بايد قشري دانست که اصطلاحا «پولدارند»؛ افرادي که از نگاه همگان غم آب و نان ندارند.

اما اين دليل نمي شود آنها به قراردادهاي چند صد ميليوني فوتبال بسنده کنند و به فکر اين نباشند که رمايه هاي خود را – که اتفاقا کم هم نيست – در کارهاي ديگر به کار نگيرند. اين قشر که کم تعداد هم نيستند، از چند سال پيش و در پي بالا رفتن دستمزدبازيکنان فوتبال، يکي پس از ديگري پا در فضاي کسب و کار گذاشتند.

افرادي که سردمدار آنها را بايد علي دايي دانست. فردي که در کنار موفقيت هاي بزرگ فوتبال، حالا يکي از مردان بزرگ بيزينس است. در زير اشاره اي مي کنيم به 10 فوتباليست برتر ايران در حوزه کسب و کار.

1- علي دايي، آقاي پولدار فوتبال ايران

علي دايي آن روز که راه  را براي ادامه تحصيل در پيش گرفت، شايد فکر نمي کرد روزي آنقدر پولدار شود که مهمترين رکن زندگي در دنياي مدرن امروز، برايش در اولويت چندم قرار بگيرد. دايي را بايد مرد شماره يک اقتصاد فوتبال و حتي ورزش ايران دانست. او که از کنار فوتبال به همه جا رسيد و همه نيازهاي مالي خود و اطرافيان نزديکش را مرتفع کرد، اين روزها علاوه بر عضويت در اتاق بازرگاني تهران، به عنوان يک تاجر جوان همچنان به دنبال ساخت يک شهرک توريستي در اطراف چالوس است.

آقاي گل فوتبال جهان علاوه بر مالکيت چندين فروشگاه و گالري کفش و لباس در مراکز خريد يوسف آباد، منيريه، ميدان محسني و ميلاد نور، نمايندگي انحصاري محصولات آديداس و نايک را هم در ايران دارد و در کنار اينها يک کمپاني توليد البسه ورزشي را هم از چند سال پيش با نام و برند خود ايجاد کرده و پوشاک ورزشي بسياري از باشگاه ها را توليد مي کند.

دايي البته در کنار تمام تلاش هايش در حوزه کسب و کار در تمام اين سال ها هيچ گاه از فوتبال فاصله نگرفته و بعد از کنار گذاشته شدن از پرسپوليس، دو فصل است هدايت تيم فوتبال راه آهن را برعهده دارد. حرفه اي که دايي در آن هم مثل حوزه اقتصاد، تحصيل و بازي فوتبال موفق بوده و قراردادهاي کلاني به واسطه جاذبه شخصي و جايگاهش منعقد مي کند. ناگفته نماند در کنار همه اينها دايي دستي هم در کارهاي خير دارد.

2- خداداد عزيزي، مرد پرحاشيه اما موفق

چهره پر دردسر، جنجالي، پرحاشيه اما با نمک دهه 70 و 80 فوتبال ايران را هم بايد يکي از مردان موفق در حوزه کسب و کار و فعاليت هاي اقتصادي دانست. او که به لطف درخشش در مسابقات مقدماتي جام جهاني 98 و ثبت حماسه ملبورن به اسطوره فراموش نشدني ما ايراني ها بدل شدت و بلافاصله راه فوتبال اروپا و کشور آلمان را در پيش گرفت، پس از پايان دوران حرفه اي فوتبال، اگرچه يکي از مربيان خاص و پرحاشيه اما کم اثر فوتبال کشور هم به شمار مي رود، در طول همه اين سال ها نشان داده است که شم اقتصادي خوبي دارد و بسيار با مهارت فکرش را در اين مسير به کار گرفته است. او ابتداي فعاليت اقتصادي خود را با سرمايه گذاري در حوزه پوشاک ورزشي آغاز کرد و همراه با مجيد ساعدي فر کمپاني توليد پوشاک «مجيد» را که معروفترين برند داخلي است، راه اندازي کرد.

خداداد اما خيلي زود به اين نتيجه رسيد که سرمايه گذاري در حوزه پوشاک وقت تلف کردن است و سرمايه اش را در بخش هاي ديگري به کار گرفت. از معاملات املاک تا ساختمان سازي و اين اواخر هم واردات قطعات خودروهاي خارجي. او البته اين روزها بخشي از سرمايه خود را به دبي برده و يک شرکت توليد قطعات يدکي خودرو هم در کشور سنگاپور احداث کرده است.

اين شرکت به نظر مي رسد درآمد بسياري براي حماسه ساز ملبورن دارد و او را راضي نگه داشته است. خداداد اخيرا و بعد از يک دوره حضور در باشگاه ابومسلم به عنوان مدير فني، فعاليت خاصي در حوزه فوتبال ندارد.

3- علي کريمي، شماره 8 پولدار

شماره هشت تاريخي فوتبال ايران، سال ها قبل پيش از آنکه رداي جادوگري بر تن کند، در کرج مسافرکشي مي کرد. او يک پيکان گوجه اي داشت. دوراني که به عنوان يک پديده در فتح تهران بازي مي کرد. او وقتي که به پرسپوليس هم پيوست، قبل و بعد از تمرين با ماشين خود کار مي کرد تا خرج خود را دربياورد. از آن روز که فوتبال و زندگي روي خوشش را به علي کريمي نشان داد، توانست به اندوخته هاي مالي بسيار دست يابد.

حضور چند ساله در سطح اول فوتبال دنيا رفته رفته از علي کريمي مردي پولدار و اقتصادي ساخت. او جدا از تمام موفقيت هاي ريز و درشتش در فوتبال و البته منهاي تمام محبوبيتي که در اين حوزه براي خود به دست آورد، در حوزه کسب و کار هم مردي است که توانايي زيادي دارد.

کريمي فعاليت خود را در فضاي اقتصادي و کسب و کار از شراکت با حامد کاويانپور در بحث ساخت و ساز آغاز کرد ولي در ادامه به تيم دو نفره خداد و مجيد ساعدي فر در شرکت پوشاک «مجيد» پيوست و سرمايه گذاري در اين حوزه را آغاز کرد و امروز هم به تنهايي ساخت و ساز ساختمان را در دستور کار دارد. کريمي اخيرا ويلايي در منطقه خوش آب و هواي لواسان ساخته که چند ميليارد هزينه روي دستش گذاشته است. کريمي هم مثل علي دايي، اهل بذل و بخشش بين فقرا و ايتام است.

4- کريم باقري، علاقه مند به فرش و کاميون

کريم باقري هم از جمله تبريزي هاي محبوب فوتبال ايران، علي الخصوص باشگاه پرسپوليس است. کريم باقري از جمله آخرين نفرات نسل طلايي فوتبال ايران بود که اتفاقا در همان دوره ترانسفر دايي و خداداد، او نيز در سطح اول فوتبال آلمان و باشگاه آرمينيا بيليفلد توپ مي زد.

«آقا کريم» هواداران پرسپوليس، برخلاف دايي و خداداد که بعد از پايان دوران حرفه اي فوتبالشان راه بازار کسب و کار را در پيش گرفتند، در همان دوران فوتبالي اش از آنجا که علاقه بسياري به «ولوهاي زردرنگ» سوئدي داشت، با کمک پدرش هر چه پول داشت در همين راه هزينه کرد و چند دستگاه از همين کاميون ها خريد. کريم باقري به همراه پدر همسرش هم يکي از تجار معروف فرش ايران و تبريز در دنياي فرش است.

تجارتي که به نظر سود بسياري براي مرد کم حاشيه فوتبال ايران داشته و او به منابع مالي بسياري از اين راه رسيده است. باقري اين روزها از دور و نزديک با باشگاه پرسپوليس همکاري مي کند.

5- مهدي مهدوي کيا، ملاک بزرگ

مهدي مهدوي کيا از آن دست بازيکناني است که به واسطه حضور قريب به يک دهه اي در فوتبال آلمان، سرمايه بسياري کسب کرده است. او که به واسطه سال ها حضور در تيم فوتبال هاغمبورگ، امروز به يکي از اسطوره هاي اين باشگاه متمول و بزرگ آلماني بدل شده است، در فضاي اقتصاد و کسب و کار علاقه زيادي به ملک دارد و تقريبا همه داشته هاي مالي اش را در مسير خريد املاک، آن هم در آلمان و تهران به کار گرفته است.

موشک سال هاي گذشته هامبورگ، اگرچه اين روزها کم فروغ تر از هميشه از جمله کاپيتانان پرسپوليس به شمار مي رود، اخيرا سرمايه گذاري در بخش صادرات و واردات را نيز آغاز کرده و حتي علاقه زيادي به زمين هاي کشاورزي پدرش در يکي از روستاهاي اراک دارد.

6- قلعه نويي، مرد شيک پسند فوتبال

ژنرال استقلالي ها آنقدر درگير مربيگري در ليگ برتر است که کمتر فرصت رسيدن به امور ديگر را دارد. او که هميشه مدعي است بزرگترين قرارداد مالي تاريخ فوتبال ايران را به خاطر استقلال رد کرده، بيشترين درآمدش از محل مربيگري در ليگ برتر است. او که حالا به عنوان پرافتخارترين مربي فوتبال ايران سالانه مبالغ بسياري از باشگاه هاي ليگ برتر مي گيرد، در کنار فعاليت در حوزه فوتبال، بخشي از سرمايه بسيار زياد خود را صرف خريد يک مبل فروشي در خيابان وليعصر کرده است و البته بدش هم نمي آيد در بازار ساخت و ساز سرمايه اش را به کار گيرد. در مورد ژنرال آبي ها شنيده مي شود که او استخر و سوناي پرطرفداري هم دارد.

7- غلام پيرواني، کسب و کار با گاوداري

«شاغلام» برخلاف چهره و خلق و خوي سنتي اش، يکي از پولدارترين هاي فوتبالي به شمار مي رود. ارث به جا مانده از خانواده پدري براي برادران پيرواني خوش يمن بود و در اين بين فقط غلام بود که علاوه بر حضوري فعال در کار خريد و فروش زمين، شغل پدر را ادامه داد و گاوداري مدرني را که يادگار پدرش بود، حفظ کرد و سرپا نگه داشت. البته به دليل مشغله زياد کاري، مديريت اين گاوداري را به عهده يکي از نزديکانش گذاشته است و خود فقط گاهي به آنجا سر مي زند تا خيالش از بابت تنها يادگار پدرش، راحت باشد.

8- فرهاد مجيدي، سرمايه دار آبي ها

کاپيتان تازه به استقلال برگشته آبي ها هم که مي توان نقش علي کريمي را در پرسپوليس، در استقلال به او داد، به واسطه سال ها حضور در فوتبال کشورهاي حوزه خليج فارس، سرمايه بسياري جمع کرده و خود را از جمله مردان موفق اقتصادي فوتبال ايران مي داند. مجيدي تقريبا همه داشته هاي مالي خود را در بخش ساختمان هاي دبي سرمايه گذاري کرده و يکي از مالکان بزرگ ساختماني در اين شهر تفريحي، اقتصادي است.

9- جواد نکونام، مردي در بازار عطر

کاپيتان تيم ملي فوتبال و البته تيم استقلال، يکي از خوش پوش ترين چهره هاي فوتبالي است و شايد به همين دليل است که به بازار عطر و ادکلن توجه زيادي دارد و حالا در واردات عطرهاي خارجي يکي از فعالترين ها به شمار مي آيد. البته نکونام در کنار اين تجارت شيک و البته پول ساز، با تني چند از دوستان خودش توليدي پوشاک و لوازم ورزشي هم تاسيس کرده است. نکونام از آخرين قرارداد خود با باشگاه اوساسونا، مبلغ زيادي دريافت کرد که در کنار آن علي فتح الله زاده هم مبلغ زيادي براي حضور او در استقلال هزينه کرد.

10- حامد کاويانپور، نمايشگاه دار اتومبيل

حامد کاويانپور؛ شايد جمع دارايي هايش يک چندم علي دايي و ديگران نباشد ولي اين هافبک سابق ملي پوش تيم پرسپوليس، يک مدرسه فوتبال تاسيس کرده که همه امکانات و سهام آن متعلق به خودش است.

او در کنار آموزش فوتبال به نونهالان علاقه مند، علاقه بسياري هم به بازار اتومبيل و علي الخصوص خودروهاي گرانقيمت خارجي دارد. کاويانپور يک نمايشگاه بزرگ اتومبيل دارد که معمولا بازيکناني نظير علي کريمي و ديگران، ماشين هاي گرانقيمت خود را معمولا از طريق اين بازيکن سابق پرسپوليس خريداري مي کنند.

3 commenti:

آرزو ha detto...

خدائیش فقط علی‌ کریمی‌ ۸ جاودان و علی‌ دائی که گذاشته شونو فراموش نکردن و به ضعفا کمک می‌کنن.خدا بیشتر بهشون بده

مهرداد نادری ha detto...

خورشید غروب میکند در دیار مردمان سنگدل
که به ناچیز میفروشند شرافت و عزت را..
مردمانی که تنها دست آورد قرنشان
آویزان کردن پرده ریا از پشت پرچین هراس است
دیاری که در آن کلاغ، عقاب میشود
و شیر زخمی و خسته، تکیه زده بر کنده درختی پیر
فقط نگاه میکند، درد میکشد، و سکوت میکند...

در همان دیار تلخکامگی ها،
پشت به آن باغ تهی از دروغ
مردی با یک پرچم سرخ...
و با دلی به وسعت هزار دشت شقایق از شرافت میگوید
که نمیدهدش به هزار رنگینگی دنیا
مردی میگوید از حقیقت و آزادی،
مردی که محبت میدهد به جای واژه واژه توهین و افترا...
مردی که جادو میکند غم تنهایی کودکان بی پدر را
به وسعت مهربانی یک همنشینی ساده،
و شاید عشق به یک توپ چلتکه..

آری... تلخ است، طعم زندگی در قفس کرکس ها
ولی زیباست به تماشای چنین گلی نشستن...



- تقدیم به علی کریمی، باشد که از خجالتت هر چند اندک بیرون اومده باشیم.....
تصور دنیای بدون مردی مثل تو.. شاید پایان مردونگی باشه...

Anonymous ha detto...

ایول زیبا بود

Posta un commento