کي‌روش: تا من هستم رحمتي جايي در تيم ملي ندارد




 

کارلوس کي‌روش به تصميم مهدي رحمتي احترام مي گذارد اما تا زماني که او سرمربي تيم ملي ايران است، او جايي در اين تيم نخواهد داشت.
سرمربي تيم ملي فوتبال پس از جلسه امروز (دوشنبه) با کفاشيان و تاج در پاسخ به پرسش خبرنگاري که از کي‌روش درباره خداحافظي مهدي رحمتي از تيم ملي سوال کرد، پاسخ داد: فکر کنم پس از جلسه به اين مهمي سوال‌هاي مهمتري وجود دارد که به آنها جواب دهم و از طرح چنين سوالي متاسفم. رحمتي زحمات زيادي براي ما کشيده، اما حالا که اين تصميم را گرفته است به او احترام مي گذاريم. تا زماني که من سرمربي تيم ملي ايران هستم، مهدي رحمتي در اين تيم جايي نخواهد داشت.

کي‌روش در رابطه با جلسه امروز گفت: جلسه خوب و مثبتي بود. هدف اين بود که مسايل مدنظرم را مطرح کنم و بتوانيم برنامه‌ريزي خوبي براي برگزاري اردوهاي تيم ملي و همچنين مسابقات ليگ داشته باشيم. مسايل مختلفي بررسي شد، اما مهم‌ترين نتيجه‌ اين بود که کفاشيان 10 روز وقت داد که تمامي برنامه‌هاي تيم ملي و تقويم مسابقات ليگ از الان تا انتهاي اين بازي‌ها مشخص شود.

وي گفت: اين اتفاق بسيار خوب خواهد بود و براي تيم ملي، باشگاه‌ها و تمامي دست اندرکاران فوتبال اعم از رسانه‌ها و ... خوب است که از الان برنامه مسابقات تيم ملي و مسابقات باشگاهي را بدانند و مشخص شود چه زماني بازي‌ها تمام مي‌شود و برنامه آن از الان تا انتها دقيقا چگونه است. اين موضوع از اين جهت اهميت دارد که از درگيري برنامه‌هاي تيم ملي و مسابقات باشگاهي جلوگيري مي‌شود.
 

کي‌روش گفت: پس هدف اصلي جلسه امروز رسيدن به هماهنگي هاي لازم بود، چون غير ممکن است که بدون داشتن يک برنامه مدون اردوها را برگزار کرد. نمي‌شود براي تيم ملي برنامه‌ريزي کنيم، اما برنامه مسابقات ليگ را ندانيم. کفاشيان و تاج هم در اين جلسه در شکل گيري اين برنامه تاکيد داشتند. پس از الان منتظر باشيد. تا اين برنامه تا حداکثر 10 روز ديگر اعلام شود. يکي ديگر از مهم‌ترين دستاورد اين جلسه اين بود که مشخص شد اولويت تيم ملي است و البته شکي در اين نيست.

کي‌روش گفت: ما وقت نداريم اشتباهاتي که فصل گذشته افتاد را جبران کنيم. ما نمي‌توانيم اردوهايي را برگزار کنيم که تمام بازيکنان را در اختيار نداشته باشيم يا اين که بازيکنان باشند و اردويي نگذاريم. ما نمي‌توانيم بازي‌هاي مهم خرداد ماه را از دست بدهيم و براي موفقيت در آن بازي‌ها بايد تمامي ملي‌پوشان در اردو باشند. اگر قرار باشد آنها را نداشته باشيم، بهتر است اردوي هم برگزار نکنيم.

وي با تاکيد بر اين که نبايد اتفاقات سال پيش تکرار شود، ادامه داد: آن اتفاقات نبايد باز هم براي برنامه‌هاي ما رخ دهد. اتفاقي که باعث شد به خاطر فشار مسابقات ليگ بازيکنان خسته به تيم ملي بيايند. فعاليت بازيکنان در ليگ و ليگ قهرمانان آسيا که باعث مي‌شود سفرهاي زيادي هم داشته باشند، آنها را خسته مي‌کند. اين اتفاق ديگر نبايد رخ دهد. اميدوارم در 10 روز آينده بهترين تصميم را بگيريم.

کي‌روش در واکنش به اين که بهترين تصميم از نظر شما چيست؟ گفت: بهترين تصميم اين است که بهترين راه را براي آماده سازي تيم ملي در نظر بگيريم. مثالي از سال گذشته مي‌زنم که آن زمان با وجود هزينه‌هاي زيادي براي برگزاري اردوهاي تيم ملي، ميني کمپ‌ها، بازي‌هاي دوستانه و ... انجام شد، اما در اواسط آن اردوهايي برگزار کرديم که بازيکنان را به طور کامل در اختيار نداشتيم. ديگر نبايد چنين اردوهايي برگزار شود.

کي‌روش ادامه داد: ما بايد هر چه سريع‌تر برنامه‌ريزي کنيم، چون اگر برنامه نداشته باشيم،‌ نمي‌توانيم تصميم لازم را بگيريم. اين کار براي همه فوتبال مفيد است. رسانه‌ها از ما انتقاد مي‌کنند که چرا براي تيم ملي بازي دوستانه نداريم، در حالي که بايد بدانند وقتي که برنامه ليگ را نمي‌دانيم نمي‌توانيم براي تيم ملي برنامه‌ريزي کنيم. کشوري که مي‌خواهد به جام جهاني برود، بايد بتواند ظرف يک هفته‌ براي چهار ماه آينده‌اش برنامه‌ريزي کند و اگر نتواند اين کار را انجام دهد خنده دار است!

مترجم کي‌روش عبارت «خنده دار است » را ترجمه نکرد.

 سرمربي تيم ملي ادامه داد: کاري که اکنون مي‌توانيم انجام دهيم اين است که براي کشوري که مي‌خواهد به جام جهاني برود يکدل کار کنيم.

در ادامه خبرنگاري از کي‌روش پرسيد که درست است که او با بهروان اختلاف داشته و معتقد بوده که او نمي‌تواند برنامه‌ريزي کند؟ که سرمربي تيم ملي پاسخ گفت: براي برخي که چنين صحبت‌هايي را مطرح مي‌کنند متاسفم. برخي‌ها مي‌خواهند درباره من اظهارنظرهاي منفي داشته باشند و من نمي‌توانم با آنها موافق باشم. چيزي که مهم است اين که نمي‌توان زمان را از دست داد. ما يا بايد تصميممان را عقب بياندازيم يا زودتر تصميم بگيريم. مديران ضعيف تصميم خود را به آينده موکول مي‌کنند و مديران موفق پيش‌بيني مي‌کنند.

در ادامه از کي‌روش سوال شد که در شرايط کنوني اولويت تيم ملي رقابتهاي مقدماتي جام جهاني است يا مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا؟ که وي در پاسخ گفت: اکنون اولويت کل کشور بايد جام جهاني باشد. براي اين کار بايد بهترين‌ها را به تيم ملي دعوت کنيم و مطمئن باشيد که براي بازي آينده بهترين‌ها را به تيم ملي دعوت مي‌کنيم. ما قبل از اين مي‌خواستيم 34 بازيکن را دعوت کنيم و حالا با خداحافظي رحمتي 33 نفر را دعوت مي‌کنيم.

سرمربي تيم ملي ادامه داد: در گروه ما تمام تيم‌ها از کره و ازبکستان گرفته تا لبنان شانس صعود به جام جهاني را دارند. اکنون دوره‌اي نيست که بگويم مي‌توانيم به کره جنوبي شش گل بزنيم. اين اتفاقات خيلي پيش‌تر از اين‌ها مي‌افتاد که من در ايران باشم. در سال 2013 نمي‌توانيم با خاطراتمان حريفان را شکست دهيم. ما بايد براي پيروزي تلاش کنيم. به عنوان نمونه لبناني‌ها دو ماه است که در اردو هستند.

کي‌روش در ادامه به باشگاه هاي ايران اشاره کرد و گفت: در انگليس منچستر يونايتد متعلق به بخش خصوصي است. منچسترسيتي مالکي عرب دارد. ليورپول و مابقي تيم‌ها هم به همين صورت خصوصي هستند، اما در ايران همه براي يک رييس کار مي‌کنيم و همه باشگاه‌ها از دولت پول مي‌گيرند. بعد از دو سال متوجه شدم که تمام باشگاه‌هاي ايران دولتي هستند و سوالم اين است که چرا ما نمي‌توانيم دور يک ميز بنشينيم و صحبت کنيم.

کي‌روش همچنين در پاسخ به سوالي درباره خداحافظي رحمتي از تيم ملي گفت: متاسفم. زماني که مسايل مهم‌تري در جلسه وجود دارد، بايد به اين سوال جواب دهم. به عنوان سرمربي تيم ملي اين موضوع را مساله ساده‌اي مي‌بينم. رحمتي زحمات زيادي براي تيم ملي کشيده و من براي او آرزوي موفقيت مي‌کنم. در همين جا نيز ضمانت مي‌دهم که تيم ملي عملکرد رو به جلويي خواهد داشت؛ آن‌هم با بازيکناني که متعهد مي‌شوند تا با انگيزه باشند. من هم به تصميم رحمتي احترام مي‌گذارم و به او مي گويم، ممنونم. تيم ملي مي‌خواهد با بازيکناني که دوست دارند، در تيم باشند، رو به جلو بازي کند. بنابراين تا زماني‌که در تيم ملي باشم، رحمتي ديگر شانسي براي حضور در تيم ملي را نخواهد داشت.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا رحمتي به خاطر گل خوردن در بازي با ازبکستان به تيم ملي دعوت نمي‌شود، گفت: اگر بخواهيم به شايعاتي که در نشريه‌ها مطرح مي‌شود، توجه کنيم، نمي‌توانيم به زندگي‌مان ادامه دهيم. وقتي در فضاي حرفه‌اي هستيم، بايد تصميم‌هاي حرفه‌اي هم بگيريم که سرشار از عقلانيت و منطق باشد و به شايعه‌ها توجه نکنيد. باز هم تاکيد مي‌کنم که انگيزه و اهداف بازيکنان مربوط به خودشان است و معتقدم به تصميم بازيکناني که به دلايل شخصي کاري مي‌کنند، بايد احترام گذاشت. اين شخص مي‌خواهد رحمتي باشد يا هر کس ديگري. به عنوان سرمربي تيم ملي معتقدم که بايد رو به جلو حرکت کنيم.

کي‌روش درباره مصدوميت علي کريمي و دوري دو ماهه او از ميادين اظهار کرد: مطمئنا مصدوميت هر بازيکني براي هيچ تيمي خوب نيست و من دوست ندارم، ببينم که کسي مصدوم شده؛ به خصوص اگر آن بازيکن علي کريمي باشد. کريمي به خوبي بهبود يافته بود و عملکردش هم قابل قبول بود. عملکرد او نشان مي‌دهد که تصميم من براي دعوت از او درست بوده است؛ چون او قدرت حضور در تيم ملي را دارد. پيش از اين هم گفته‌ام و همه مي‌دانند که کريمي ديگر جوان نيست ‌اما الگوي خوبي براي ساير بازيکنان خواهد بود و واقعا مثال‌زدني است. هميشه گفته‌ام که تجربه کريمي را نمي‌توان با پول خريد. کريمي در ايران مثل پل اسکولز و رايان گيگز است. بازيکناني که جوان نبوده اما مي‌توانند به تيم‌شان کمک کنند.

او در پايان درباره داربي هم گفت: دوست دارم بازي 10 گل داشته باشد و با تساوي 5 بر 5 به پايان برسد.






90 varzeshi

0 commenti:

Posta un commento