دانيل داوري کيست؟


آخرين مانع حضور دانيل داوري در تيم ملي فوتبال ايران برطرف شد.
 آيا اين دروازه‌بان ايراني – آلماني (لهستاني) مي‌تواند تهديدي جدي براي سيدمهدي رحمتي و ديگر سنگربانان مدعي پوشيدن پيراهن شماره يک تيم ملي فوتبال باشد؟
در شناسنامه ايراني داوري نام کوچک او محمد درج شده است در حالي که در شناسنامه آلماني نام او محمد دانيل عنوان شده است. اين مغايرت باعث شده بود تا فدراسيون جهاني فوتبال اجازه بازي داوري با تيم ملي ايران را ندهد.
فدراسيون فوتبال ايران با همکاري سرکنسولگري ايران در فرانکفورت آلمان با ارائه اسنادي چون شناسنامه پدر داوري، فيفا را متقاعد کرد و اکنون با موافقت عالي‌ترين مرجع تصميم‌گيري در فوتبال جهان داوري ديگر مانعي را براي حضور در تيم ملي ايران بر سر راهش نمي‌بيند.
در آخرين فهرست سرمربي پرتغالي تيم ملي ايران هم نام دانيل داوري ديده مي‌شود و مسئولان فدراسيون فوتبال هم در تلاش هستند آخرين کارهاي لازم را براي رساندن داوري به تيم ملي انجام دهند.
محمد دانيل داوري، پيراهن شماره 26 اينتراخت برانشوايگ را به تن دارد ولي سنگربان اصلي اين تيم در رقابت‌هاي بوندسليگاي دو است. در پروفايل اين بازيکن در "کيکر آن‌لاين" نوشته شده است او 192 سانتي‌متر قامت و 85 کيلوگرم وزن دارد و در ششمين روز ژانويه 1988 از پدري ايراني و مادري لهستاني در آلمان به دنيا آمده است.
داوري پيش از برانشوايگ درون دروازه تيم‌هايي چون ويزک و ماينتس ايستاده است. سه بازي در بوندسليگاي سه و 48 بازي در بوندسليگاي دو هم در کارنامه فوتبالي مرد شماره يک برانشوايگ، صدرنشين بوندسليگاي دو ديده مي‌شود.
فوتبال داوري از گاربن‌تايش شروع شد. او سپس در سال 2002 به گيسن ويزک پيوست و يک فصل را هم به عنوان مهاجم بازي کرد. داوري در سال 2004 به جوانان ماينتس رفت و سرانجام با همين تيم در رده جوانان بوندسليگا حاضر شد. او در فصل 2008 – 2007 دروازه‌بان تيم دوم ماينتس در ليگ منطقه‌اي آلمان بود و پس از رسيدن به عنوان پنجمي با اين تيم روانه اينتراخت برانشوايگ در بوندسليگاي سه آلمان شد. او بلافاصله در تيم اصلي برانشوايگ جاي نگرفت ولي با تيم ذخير‌ه‌ها در ليگ منطقه‌اي به قهرماني رسيد. آسيب‌ديدگي ماريان پتکوويچ، دروازه‌بان اصلي برانشوايگ در 11 سپتامبر 2010 در بازي خانگي با وايس آهلن به انجام نخستين بازي داوري در تيم اصلي برانشوايگ در ليگ دسته سوم آلمان انجاميد. پتکوويچ در بازگشت از آسيب‌ديدگي نتوانست جاي خود را از داوري پس بگيرد.
در فصل 2012 – 2011 اين داوري بود که دروازه‌بان اصلي تيمش شد. او 12 اوت 2011 در بازي با کارلسروهه نخستين بازي خود را در بوندسليگاي دو انجام داد.
داوري اميد فراواني دارد تا سال آينده در بوندسليگاي يک روبه‌روي بزرگاني چون بايرن‌مونيخ، بوروسيا دورتموند، هامبورگ، شالکه و ... قرار گيرد. شايد او جام جهاني 2014 را با حضور در دروازه تيم ملي ايران تجربه کند. البته اگر کارلوس کي‌روش بتواند راه ناهموار شده تيم ملي ايران را در رسيدن به جام جهاني بيستم هموار کند!
داوري که در تمام 19 هفته سپري شده از بوندسليگاي 2 درون دروازه تيمش ايستاده، ميانگين نمره 3.11 را از کيکر دريافت کرده است.
بايد منتظر ماند و ديد محمددانيل داوري مي‌تواند دروازه‌بانان ايراني را براي پوشيدن شماره يک "تيم ملي" به چالش بکشد. آيا همزماني برطرف شدن اين مانع و کناره‌گيري سيدمهدي رحمتي تصادفي است؟ آيا کي‌روش پس از رضا قوچان‌نژاد، اميد نظري و اشکان دژآگه چهارمين "دورگه" را در ترکيب اصلي تيم خود جاي خواهد داد؟

0 commenti:

Posta un commento