چرا نباید کش داد؟



آیت الله خامنه ای گفته است " مطبوعات قضیه اختلاس را کش ندهند." و ضمنا گفته است که قوه قضائیه دست عوامل فساد را با بیرحمی قطع کنند.



خوب طبیعی است که ایشان دوست ندارد که مطبوعات وارد این قضیه شوند، فرض کنیم که منظورش هم این است که مطبوعات این وسط ماجرا را سیاسی نکنند، اما نفهمیدیم نماینده های مجلس از کی مطبوعاتچی شدند؟ می پرسید منظورم چیست؟ منظور این است که بلافاصله بعد از اینکه رهبر به مطبوعات گفت چیز اختلاس را نکشند، " یازده نماینده مجلس که در مورد فساد سه هزار میلیاردی از دولت شکایت کرده بودند، شکایت شان را پس گرفتند." آیا منظور رهبر از اینکه مطبوعات قضیه را کش ندهند، این بود که مجلس قضیه را کش ندهد؟ منظور این بود که قوه قضائیه هم قضیه را کش ندهد. یا اصولا هیچ کس قضیه را کش ندهد؟ البته من خیلی در مورد " کش" دار شدن داستان فکر کردم و به نظرم رسید که به دلایلی این کش دار شدن ممکن است خیلی هم چیز جالبی نباشد.



اول: وقتی یک چیزی را کش می دهید در می رود و می رود کانادا.



دوم: وقتی چیزی را کش می دهید ممکن است سرش از دست تان در برود و بخورد توی چشم اسفندیارتان و آن وقت مجبور شوید هم بکشید هم فشار بدهید.



سوم: با توجه به اینکه شکاف بطور طبیعی در جاهای مختلف نظام وجود دارد، طبیعی است که کش آمدن باعث پارگی می شود و شکاف را بیشتر می کند.



چهارم: اگر فرض کنیم دولت ... کش است، مجلس هم .... کش است، قوه قضائیه هم ... کش است، ور رفتن با هر نوع کش و کش دادن قضیه باعث می شود پای این قوای کشدار کشور به میان بیاید.



پنجم: اصولا خود " کشور" هم فعلا موضوعی " کش" دار است، یعنی با این وضعی که یک روز کش بن علی در می رود، یک روز کش مبارک در می رود، یک روز کش قذافی در می رود و الآن مردم سوریه دارند کش بشار اسد را می کشند، معلوم نیست این کشدار شدن قضایا باعث در رفتن کش کشور بشود یا نه. یا اینکه چه زمانی کش اش در برود.



ششم: اصولا رهبری همانطور که گفت " دست های مفسدین را قطع کنید" بیشتر دوست دارد " ببرد" تا " کش بیاورد". چون وقتی کش می آید، مردم هر روز خبر می شنوند و اطلاع پیدا می کنند، در حالی که وقتی می برند، یک چیزی را می برند و خلاص شد رفت.



هفتم: موضوع کش در اقتصاد خیلی کش دار است، یعنی سر کش بانک صادرات وصل می شود به بانک ملی و پارسیان و آریا و تات و سپه و تجارت و خیلی بانکهای دیگر، یک کمی دیگر آن را بکشید وصل می شود به بانک مرکزی و سیستم اقتصادی دولت، یک کمی دیگر بکشید، وصل می شود به رئیس جمهور. حالا مساله این است که شما بخواهید رئیس جمهور را بکشید، یا می خواهید فشار دهید؟ اگر بکشید پاره می شود و بعد باید یکی دیگر بیاورید، ولی اگر فشار بیاورید، فعلا ممکن است دوام بیاورد که بعدا بتوانید ببرید.



هشتم: در خیلی اوقات کشدار شدن موضوعاتی مثل اختلاس باعث توسعه استفاده از واژه های کشدار می شود، مردم هم وقتی واژه های کشدار را استفاده می کنند، آن را برای دولت استفاده نمی کنند، چون دولت درست است که با صفات کشدار توصیف می شود، ولی به هر حال کش اش دست رهبر است، مجلس هم که مدتهاست کشائی خود را از دست داده و هیچ تغییری در آن رخ نمی دهد، می ماند قوه قضائیه که باید رهبری آن را فشار بدهد، تا کش بیاید، به هر حال این کش را هر جا استعمال کنند، یک راست برمی گردد طرف خود رهبری.

طنز

S.Ebrahim.Nbavi




0 commenti:

Posta un commento