گزارش اختصاصی سی ان ان از حواشی مسابقات جهانی کشتی در تهران


نوئل تامپسون کشتی گیر آمریکایی: تصویری که در ذهن آمریکایی ها از ایران خطرناک وجود دارد ناصحیح است.

جام: شبکه سی ان ان در گزارشی اختصاصی پیرامون مسابقات جام جهانی کشتی تهران به حواشی برگزاری این رقابت ها و خصوصا رویارویی کشتی گیران ایران و آمریکا پرداخت.

مجری این شبکه گفت: ورزش یکی از ساده ترین راه ها برای مقابله کشورها در دهه های گذشته بوده است. ایالات متحده و ایران در چند سال گذشته دوستان خوبی برای هم نبوده اند.

گزارشگر سی ان ان از تهران گفت: اینجا ورزشگاه آزادی جایی که تصویر رهبر ایران نیز قرار گرفته است تماشگران انتظار رقابت حساس بین دو تیم ایران و آمریکا را دارند. جایی که دو کشور بار دیگر بایکدیگر سرشاخ می شوند اما اینبار در جام جهانی کشتی.
این شبکه با نشان دادن هواداران پرشور ایرانی تنها نبرد جردن باروس قهرمان المپیک را نشان داد وگفت: باروس توانست بازی را به نفع خود به پایان برساند ولی در پایان این ایران بود که توانست بر آمریکا با نتیجه قاطع 6 بر 1 چیره شود.

پس از هر بازی بازیکنان به سوی تیم حریف رفته و به آن ها احترام می گذاشتند چیزی که در عرصه دیپلماتیک از سال 1980 بین ایران و آمریکا دیگر وجود ندارد.
گزارشگر سی ان ان با نشان دادن استقبال هوادران کشتی ایران که جردن باروس را همراهی می کردند گفت: می توانید ببینید که چگونه ایرانی ها جردن باروس را همانند یک ستاره راک تا اتوبوس همراهی می کنند.

وی در میان هواداران ایرانی گفت: این حقیقت و قدرت ورزش است که دوستی ها را نشان می دهد.

خبرنگار سی ان ان ادامه داد: علاقه حکومت ایران به آمریکا بسیار کم می باشد به علاوه اینکه در آخرین نظرسنجی شرکت گالوپ از هر سه آمریکایی یک نفر معتقد بود که دشمن درجه یک آمریکا ایران می باشد.

نوئل تامپسون یکی دیگر از کشتی گیران آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان درباره اینکه در ذهن بسیاری از آمریکایی ها ایران به عنوان یک مکان بسیار خطرناک شناخته می شود آیا با آنچه اینجا مشاهده کردی تطابق داشت یا خیر گفت: خیر اینطور نبود و ما اینجا برای ورزش و تمرین آمده بودیم تا با یکدیگر رقابت کنیم نه چیز دیگر و همه دوست دارند که ما در کنار هم باشیم.

جونز مربی تیم کشتی آمریکا نیز گفت: در اینجا تمام شرایط از سوی ایران مهیا شده بود تا ما برنامه هایمان را پیاده کنیم چراکه این در صورتی که ما باه م باشیم، دنیای بهتری را محقق خواهد کرد.

خبرنگار سی ان ان در پایان با اشاره به قوانین اعلام شده از سوی نیروهای امنیتی ایران در خصوص عدم فعالیت و پرسش های سیاسی برای خبرنگاران بین المللی تاکید کرد: این مسائل موجب این می شود که ما فراموش نکنیم که روابط میان ایران و آمریکا همچنان بسیار بغرنج می باشد
.



0 commenti:

Posta un commento