90/قلعه‌نوعي:من تشخيص مي‌دهم به نکونام بازي بدهم يا نه

بعد از پيروزي برابر راه‌آهن، امير قلعه‌نوعي آرام‌تر از هميشه به نظر مي‌رسد. ابتدا کمي درباره خط و مشي روزنامه 90 حرف مي‌زند و بعد، به سئوالات ما جواب مي‌دهد.
 من تشخيص مي‌دهم به نکونام بازي بدهم يا نه
قلعه‌نوعي: شايد مجيدي جزو 18 نفر هم نباشد
90ورزشی: بعد از پيروزي برابر راه‌آهن، امير قلعه‌نوعي آرام‌تر از هميشه به نظر مي‌رسد. ابتدا کمي درباره خط و مشي روزنامه 90 حرف مي‌زند و بعد، به سئوالات ما جواب مي‌دهد.
او بعد از تماشاي فيلم بازي استقلال – راه‌آهن پاسخگوي ما بود، پس حرف‌هايش تازه تازه است. گفت‌وگوي 90 را با او را بخوانيد:
90: برديد در حالي که رقبا بدجوري شما را تعقيب مي‌کنند ...
خدا را شکر ما بخصوص در نيمه دوم خيلي خوب بوديم.
90: تيم‌هاي شما اين مدلي‌اند؛ اول فصل خوب شروع نمي‌کنند اما در ادامه روي غلتک مي‌افتند ...
ما اول فصل مطالعات زيادي کرديم. يک‌سري مشکلات هم بود به هر حال. از نظر مالي دچار مشکل بوديم مجتبي هم دوباره مصدوم شد و خلاصه تا هفته ششم، هفتم به ترکيب تيمي رسيديم. به اين‌ها بحث جانواريو و توزي را هم اضافه کنيد. اما در نيم فصل دوم الحمداله با خريدهايي که داشتيم و اضافه شدن جباري توانستيم به اهداف خودمان برسيم. البته با آن استقلالي که مدنظرم هست، فاصله داريم.
90: گفتيد نيمه دوم بازي با راه‌آهن ... چه کرديد که از اين نيمه راضي هستيد؟
ما بازي شناوري ارائه داديم سرعت تيمي ما هم بالا بود. سرعت تيمي که بالا باشد، تيم خود به خود مي‌رود بالا.
90: مثل اين که پول هنوز نرسيده. بازيکنان 40درصد قراردادهايشان را گرفته‌اند؟
بعضي‌ها گرفتند و بعضي‌ها نه. فرزاد حاتمي، ايمان موسوي و کيانوش رحمتي يک ريال هم نگرفتند ... ما 9 بازي تا پايان ليگ داريم طبق قوانين سازمان ليگ 60 تا 70درصد مبالغ بچه‌ها بايد پرداخت شود. مي‌دانم فتح‌‌اله‌زاده و هيات مديره دارند تلاش مي‌کنند اما شما ببينيد زماني که بچه‌ها قرارداد بستند دلار 1200 تومان بوده اما حالا شده 4 هزار تومان. يعني قرارداد بچه‌ها يک چهارم شده.
90: از داوري‌ها گله داشتيد و معتقديد که جريان داوري عليه تيم شماست. 
ببينيد من فيلم بازي استقلال – راه‌آهن را ديدم. حداقل يک پنالتي را روي ايمان موسوي نگرفتند.
90: اما دست‌اندرکاران راه‌آهن مي‌گويند که حنيف بايد اخراج مي‌شد؟
اخراج؟ بازيکن حريف شبيه‌سازي کرده بود. اين اخراج دارد؟ شما ببينيد در همان برنامه 90 که عليه ما موضع دارد گفتند هيچ کدام از صحنه‌هاي بازي پرسپوليس – استقلال پنالتي نبوده اما دارند جريان‌سازي مي‌کنند که به ما ضربه بزنند.
90: گفتيد شبيه‌سازي ... آقاي کي‌‌روش مي‌گفت که در ليگ ايران تمارض مي شود. شما اين حرف را قبول داريد؟
اصلا فيرپلي شعار فيفا است. جالب است بگويم که هر تيمي جلوي ما بازي مي‌کند 8،7 بار بازيکنانش مي‌افتند اما ما يک‌بار! اصلا منظورم تمارض نيست اما اين شرايطي است که به وجود آمده.
90: خروج نام نکونام از فهرست 18 نفره باعث بروز مسائلي شده است. در اين‌باره حرف مي‌زنيد؟
دو، سه تا روزنامه و برنامه تلويزيوني عليه ما سوژه‌سازي مي‌کنند و حاشيه مي‌سازند. مي‌خواهند داخل تيم ما اختلاف بيندازند. تيترهايي مي‌سازند که شيطنت از آنها مي‌بارد. اين که جواد خسته است يا نه، اين که در ليست 18 نفره باشد يا نباشد، به من ربط دارد و من درباره‌اش تصميم مي‌گيرم.
90: فرهاد مجيدي دقيقه 70 به زمين آمد. او بازي‌هاي قبل هم در همين دقيقه وارد زمين شد و گل هم زد. آيا هنوز بازيکن 90 دقيقه‌اي نشده؟
به سئوال خوبي اشاره کرديد. شما ببينيد او دقيقه 70 مي‌آيد و گل هم مي‌زند اما تيتر مي‌زنند او را با اعتراض مردم آوردم داخل زمين. اين‌ها پروژه‌سازي است ديگر. اين تعويض من جواب داده اما جوسازي مي‌کنند. شما ببينيد سرکاپيتاني چه کردند و چه بلايي سر استقلال آوردند اما در همين بازي، بازوبند را رحمتي به فرهاد داد نگرفت، به جباري داد، نگرفت. خب، چرا به اين‌ها اشاره‌اي نمي‌شود آن وقت آن تيترها را مي‌زنند؟ اين بخشي از پروژه‌اي است که آنها ساخته‌اند. در مورد فرهاد مجيدي هم من تشخيص مي‌دهم او کي بازي مي‌کند. شايد تشخيص دهم که اصلا جزو 18 بازيکن اصلي نباشد. تشخيص اين قضيه هم با من است. شما ببينيد، روز بازي ممکن است شرايط خاصي حاکم باشد. نمي‌دانم، شايد زمين يک ورزشگاه خراب باشد و ما مجبور شويم دو بازيکن تکنيکي خودمان را کنار بگذاريم.
90: مثل بازي با راه‌آهن که چند بازيکن خود را به خاطر خستگي کنار گذاشتيد ...
بله. من انتظارم از آقاي تاج خيلي بيشتر از اين‌هاست. شما ببينيد ما از بازي با ملوان به اين طرف چقدر لطمه خورديم. چند تا بازيکن ما در تيم‌ملي فيکس بودند اما يک روز هم بازي را عقب نينداختند! ما مي‌گوييم بايد نگاه عدالت محور حاکم باشد. نبايد برنامه‌ريزي طوري انجام شود که ما فدا شويم. ما دو فرداي ديگر بايد در آسيا به ميدان برويم. اين‌طوري که نمي‌شود. 
90: گفتيد آسيا ... بازي صبا را ديديد؟
من به صبا، مردم قم و مرفاوي بايد تبريک بگويم. آنها واقعا خوب بودند اما بدشانسي آوردند. آن هم در زميني که به نظر مي‌رسيد خراب است و توپ در آن مي‌پرد. شما ببينيد چند تا توپ به تير خورد. به نظرم عدالت فوتبالي در مورد صبا رعايت نشد.

0 commenti:

Posta un commento