نکات ده گانه از ديدار پرسپوليس - داماش



10 نکته از ديدار پرسپوليس و داماش
1- اكروبات بازي براي ورود به ورزشگاه

ساعت سه ورزشگاه گوش تا گوش پر بود و براي رسيدن به در ورودي بايد كارهاي محير العقول مي كرديد. از آفتاب بالانس و وارو زدن گرفته تا گرفتن زير دوخم ديگران تا زير دست و پا له نشويد. البته اگر كمي خوش شانس بوديد و قبلا بليط گرفته بوديد ديگر نبايد نگران شكسته شدن دنده هايتان در زير دست و پا مي بوديد.

2 - ورود پيراهن قرمز ممنوع

عجيب ترين چيز ممكن عدم اجازه ورود به كساني كه رنگ قرمز يا طيف هايي از آن پوشيده بودند در ميان تماشاگران داماش بود. البته اين اتفاق از ساعت 3 اتفاق افتاد و تمام كساني كه با رنگ هاي طيف قرمز قصد ورود به ورزشگاه را داشتند بايد پيراهن از تن مي کندند. ليدرهاي محترمي که مسئول اين کار بودند فقط يك چيز مي گفتند: پيراهنت را در بياور و تحويل بده.
 

3 - ميانسال ها تشريف بياوريد

بعد از چندسال باز دوباره نسل قديمي هواداران فوتبال رشت با استاديوم آشتي كرده بودند. شايد وجود بسياري از آنها در تلطيف كردن جو ورزشگاه در بازي امروز موثر بود. مردهاي با مو هاي جو گندمي كه كنار بعضي ها بنشينند انگار يك سوپاپ اطمينان را بر روي آنها نصب كرده ايد و ديگر خبري از آن حرف هاي خيلي خيلي بد نيست.

4- هلي كوپتر

پيش از شروع بازي يك هليكوپتر در ورزشگاه مي چرخيد و سوژه اصلي تماشاگران بود. اولين بار بود كه بالگرد در ورزشگاه عضدي به اين صورت ديده مي شد. پس از شروع بازي نيز اين بالگرد در چندين نوبت تبديل به سوژه اي اصلي براي تماشاگران شد. معلوم نبود خلبان محترم چه چيزي از فضاي اطراف ورزشگاه مي خواست ... جالب اين است که بينندگان عزيز همه منتظر بودند تا تصاويري از بالاي ورزشگاه عضدي پخش شود ، اما اين ما بوديم که هلي عزيز را از پايين مي ديديم !
 

5 - محبوب مثل علي كريمي

علي كريمي محبوبيتي بي مثال دارد ولي شدت اين ويژگي در رشت بيشتر است. او پيش از آغاز بازي و هنگام گرم كردن بازيكنان به شدت تشويق شد اما اين پايان ماجراي تشويق كريمي نبود . او در انتهاي بازي نيز بازيکنان دو تيم را همراه خود کرد و به سمت تماشاگران آمد و باز هم تشويق شد. کاري که باعث شد مهدي تاج بگويد از وي تقدير خواهد شد.

6- ابوذر رحيمي

ضربات پنالتي براي داماش با ضربه ابوذر رحيمي آغاز شد و اولين ضربه او به تيرك دروازه خورد تا با همين ضربه داماش از دور جام حذفي حذف شود. ابوذر رحيمي پس از اتمام ضربات پنالتي ناي بلند شدن از روي زمين را نداشت. پس از اتمام بازي تماشاگران تا چندين دقيقه ابوذر رحيمي را تشويق كردند تا اين تشويق ها پاياني بر اشك هاي او باشد.

7- آبشك جو نده!

پس از اينكه محمد آبشك يك هند بي مورد را در ميانه ميدان در دقايق پاياني نيمه اول انجام داد او تبديل به يك بازيكنان مستعد براي اخراج از سوي پرسپوليسي ها شد. در اواخر نيمه دوم جدال لگد آبشك به جلال حسيني بايد موجبات اخراج او را فراهم مي آورد اما مظفري زاده در اين مورد به نفع داماش گرفت . جالب اينکه کمک سعيد هم به او گفت اين خطا کارت دارد اما ... در اين صحنه جروبحث علي کريمي و مرتضي ابراهيمي هم جالب بود .

8- ليزر

يك ليزر سبز در ورزشگاه بدجوري روي مخ بازيكنان بود . ليزر هر دو تيم را مورد لطف قرار مي داد. ولي اوج مزاحمتهاي اين ليزر در هنگام ضربات پنالتي روي صورت نيلسون بود . در پنالتي پنجم داماش مظفري زاده از نيلسون درباره ليزر و عدم تمركزش سوال كرد كه نيلسون به جاي توقف بازي راي به ادامه ضربات پنالتي داد.
 

9 - آخرين گل
آخرين ضربه پنالتي پرسپوليس را كريم انصاريفرد نواخت و شايد اگر رودباريان كمي خوش شانس بود به طور حتم تعداد پنالتي ها افزايش مي يافت. پس از پنالتي آخر اين كريم انصاريفرد بود كه به سوي تماشاگران ضلع جنوبي ورزشگاه كه هواداران داماش بودند رفت و اين باعث شد تا صداي هوي تماشاگران بلند شود.

10 - كوشكي و مصدوميتش

انگار بديمني جناح راست داماش دامن هر بازيكني را كه در اين پست بازي مي كند را مي گيرد. در بازي با تراكتور سر محمد سيا مدافع اين تيم شكست و تعويض شد و در اين بازي مصدوميت كوشكي در بين دو نيمه باعث شد تا او را با آمبولانس به بيرون از ورزشگاه انتقال دهند. به همين علت داماش در نيمه دوم با چند ثانيه تاخير وارد زمين شد.

0 commenti:

Posta un commento