دلائل ترس سران... و سران پرسپوليس از هواداران علي كريمي




جدا از محبوبیت علی‌ کریمی‌ بخاطر بستن مچبند سبز ومردمی بودن وی و کارهای انسان دوستانه که همگان بر آن واقف هستیم در زیر بخش کوچکی از افتخارات ورزشی مارادونای اسیا را برای شما گرد آوری کرده ایم، باشد که جواب دندان شکنی به منتقدانه وی داده باشیم.


باشگاهی


نفت تهران
نایب قهرمانی نوجوانان تهران
فتح تهران
قهرمانی امیدهای تهران با امیدهای فتح
پرسپولیس
قهرمانی جام آزادگان در فصل ۷۸-۱۳۷۷
قهرمانی جام آزادگان در فصل ۷۹-۱۳۷۸
قهرمانی جام حذفی در فصل ۷۹-۱۳۷۸
نایب قهرمانی جام آزادگان در فصل ۸۰-۱۳۷۹
مقام سوم جام باشگاه های آسیا ۷۹-۱۳۷۸
مقام سوم جام باشگاه های آسیا ۸۰-۱۳۷۹
الاهلی
قهرمانی جام حذفی امارات در فصل ۰۲-۲۰۰۱
قهرمانی جام حذفی امارات در فصل ۰۴-۲۰۰۳
نایب قهرمانی لیگ امارات ۰۴-۲۰۰۳
بایرن مونیخ
قهرمانی جام حذفی آلمان در فصل ۰۶-۲۰۰۵
قهرمانی بوندسلیگا در فصل ۰۶-۲۰۰۵
شالکه
قهرمانی جام حذفی آلمان در فصل ۱۱-۲۰۱۰
صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۱


ملی

۱۹۹۸ – قهرمانی بازی‌های آسیایی
۲۰۰۰ – قهرمانی فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۰
۲۰۰۳ – قهرمانی جام بین‌قاره‌ای آسیا – اقیانوسیه
۲۰۰۴ – قهرمانی فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۴
۲۰۰۴ – مقام سوم جام ملت‌های آسیا
۲۰۰۶ – راهیابی و بازی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان

فردی

بهترین بازیکن سال ۲۰۰۴ آسیا
آقای گل مشترک جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴
عنوان دوم بهترین بازیکن سال آسیا ۲۰۱۲
آقای گل جام قهرمانی آسیا-اقیانوسیه ۲۰۰۳
بهترین بازیکن جام قهرمانی آسیا-اقیانوسیه ۲۰۰۳
عضو ۱۱ بازیکن منتخب جام ملتهای آسیا ۲۰۰۴
بهترین بازیکن ماه (اکتبر) آسیا ۲۰۰۳
بهترین بازیکن ماه (ژوئن) آسیا ۲۰۰۰

عضو باشگاه صدتایی‌های فیفا

تنها آسیایی تیم ستارگان جهان ۲۰۰۹

کتاب پنجاه شخصیت فوتبال جهان
در این کتاب ۳۱۴ صفحه‌ای مصاحبه با ۵۰ شخصیت فوتبال جهان نظیر لیونل مسی، رونالدینیو، اینیستا، داوید ویا، یوهان کرایف، زیدان، الیور کان، مارادونا، مایکل اوون وهمچنین مربیانی نظیر ویسنته دل بوسکه منتشرشده که از قاره آسیا تنها نام علی کریمی و گفت و گو با وی دیده می شود.

نامزد سلطان دریبل جام جهانی ۲۰۰۶
سایت رسمی مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان از علی کریمی به عنوان یکی از کاندیدهای تصاحب عنوان «DRIBBLE KING» در جام جهانی ۲۰۰۶ یاد کرد. در این فهرست نام بازیکنان سرشناسی چون رونالدینیو، زیدان، کریستیانو رونالدو، رونالدو (برزیلی)، روبینیو و لوئیس فیگو در کنار علی کریمی به چشم میخورد

تکنیکی‌ ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران
علی کریمی در نظر سنجی برنامه نود از سوی مردم ایران به عنوان تکنیکی‌ترین بازیکن ۳دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.در این نظر سنجی ۶۵ درصد از شرکت کنندگان (بیش از یک میلیون نفر) کریمی را به عنوان نفر اول انتخاب کردند.

برترین مسابقات

تیم ملی

مسابقه ایران در مقابل کویت در فینال بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک، که کریمی اولین گل ملی خود را به ثمر رساند

مسابقه ایران در مقابل قزاقستان در اولین دوره قهرمانی فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۰، که کریمی ۲ گل به ثمر رساند. گل او با دریبل چندین بازیکن حریف در این مسابقه یکی از بهترین گل های آسیا به شمار می رود.

مسابقه ایران در مقابل گوام در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲، که کریمی در پیروزی ۱۹ گله ایران در مقابل این تیم ۴ گل به ثمر رساند، تا پس از کریم باقری بیشترین سهم را در پر گل ترین بازی تاریخ فوتبال ایران داشته باشد.

مسابقه ایران در مقابل عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲، که کریمی در بازی رفت گلزنی کرد تا تیم ملی فوتبال ایران پس از از ۳۸ سال در خانه عراق به پیروزی برسد.

مسابقه ایران در مقابل اسلواکی در سال ۲۰۰۲، که کریمی هت‌تریک کرد و یک پاس گل داد تا تیم ملی فوتبال ایران برای اولین بار در خاک یه کشور اروپایی به برتری برسد. (اسلواکی ۳ – ایران ۴)

مسابقه ایران در مقابل نیوزیلند در جام آسیا- اقیانوسیه درسال ۲۰۰۳، که کریمی ۲ بار گلزنی کرد و روی گل سوم تیم ایران تاثیر گذار بود. (ایران ۳ – نیوزیلند ۰)


مسابقه ایران در مقابل کره شمالی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴، که کریمی ۲ بار گلزنی کرد تا ایران برای اولین بار در خاک کره شمالی به برتری برسد.


مسابقه ایران در مقابل تایلند در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴، که کریمی در این مسابقه با دریبل چندین بازیکن حریف پاس گل داد و یک پنالتی گرفت. (ایران ۳ – تایلند ۰)


بازی ایران در مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴، که کریمی در این مسابقه هت‌تریک کرد.[۲۱] (دومین تیم برتر فوتبال کره جنوبی در رنکینگ جهانی فیفا)


مسابقه ایران در مقابل بحرین در رده بندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴، که کریمی در این مسابقه یک گل زد و یک پنالتی گرفت.


مسابقه ایران در مقابل آ. اس. رم ایتالیا در سال ۲۰۰۴، که کریمی پس از درخشش در این بازی مورد توجه باشگاه های آ. اس. رم و یوونتوس ایتالیا قرار گرفت. این مسابقه یکی از بهترین نمایش های تکنیکی کریمی به شمار می رود.


مسابقه ایران در مقابل آلمان در سال ۲۰۰۴، که کریمی با بازی تکنیکی خود در این دیدارعنوان “مارادونا آسیا” را برای خود در سطح بین الملل دست و پا کرد و مورد توجه باشگاه های رئال مادرید اسپانیا و بایرن مونیخ قرار گرفت.


مسابقه ایران در مقابل ژاپن در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶، که کریمی یک پاس گل تاثیر گذار داد. (ایران ۲- ژاپن ۱)


مسابقه ایران در مقابل امارات در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰، که کریمی یک گل زد تا ایران اولین کشور آسیایی باشد که تعداد گل های خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی را به عدد ۲۰۰ می رساند.


تیم‌های باشگاهی

مسابقه پرسپولیس در مقابل سایپا در لیگ آزادگان در سال ۱۹۹۸، که کریمی اولین بار برای پرسپولیس گلزنی کرد.


مسابقه پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی در لیگ آزادگان در سال ۱۹۹۹، که کریمی با دریبل چندین بازیکن حریف گلزنی کرد.


مسابقه پرسپولیس در مقابل سوون سامسونگ کره جنوبی در جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۰۰، که کریمی تک گل پیروزی بخش پرسپولیس در دیدار رده بندی را مقابل این تیم به ثمر رساند تا به همراه پرسپولیس به مقام سوم باشگاه های آسیا دست پیدا کند.


مسابقه پرسپولیس در مقابل الوکره قطر در جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۰۰، که کریمی ۲ گل زد و ۱ پاس گل داد تا پرسپولیس بازی دو بر صفر باخته را با پیروزی ۴ بر ۲ به پایان برساند.


مسابقه پرسپولیس در مقابل استقلال تهران در لیگ آزادگان در سال ۲۰۰۱، که کریمی در این دربی جنجالی یک پنالتی گرفت و با گل خود در دقایق پایانی بازی را به تساوی کشاند.


مسابقه پرسپولیس در مقابل سایپا در لیگ آزادگان در سال ۲۰۰۱، که کریمی از وسط زمین دروازه سایپا را باز کرد.


مسابقه پرسپولیس در مقابل الهلال عربستان در جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۰۱، که کریمی ۱ گل زد و ۱ پاس گل داد. (در این بازی نمایندگان باشگاه اتلتیکو مادرید اسپانیا که برای جذب کریمی به ایران آمده بودند در ورزشگاه آزادی حضور داشتند)


مسابقه بایرن مونیخ در مقابل مونشن‌گلادباخ در بوندسلیگا در سال ۲۰۰۵، که کریمی پس از روی ماکای به عنوان بهترین بازیکن بایرن مونیخ شناخته شد.


مسابقه بایرن مونیخ در مقابل بایرلورکوزن در بوندسلیگا در سال ۲۰۰۵، که کریمی ۱ گل زد و ۱ پاس گل داد تا پس از دو هفته از شروع بوندسلیگا به عنوان هشتمین بازیکن برتر این لیگ معرفی شود.


مسابقه بایرن مونیخ در مقابل اینتراخت فرانکفورت در بوندسلیگا در سال ۲۰۰۵، که کریمی به عنوان بهترین بازیکن بایرن مونیخ و عضو تیم منتخب هفته بوندسلیگا انتخاب شد.


مسابقه بایرن مونیخ در مقابل سالزبورگ اتریش در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۵، که کریمی در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا، ۱ گل زد و ۱ پاس گل داد.


مسابقه بایرن مونیخ در مقابل بروسیا دورتموند در آخرین بازی نیم فصل بوندسلیگا در سال ۲۰۰۵، که کریمی یک گل زدو در ارزیابی نقل و انتقالات مهم نیم فصل بوندسلیگا توسط اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، در کنار فیلیپ لام به عنوان تقویت کننده خط میانی بایرن مونیخ نام برده شد.


مسابقه بایرن مونیخ در مقابل آ.ث. میلان در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۶،که کریمی و کلارنس سیدورف بازیکنان مقابل هم بودند که سیدرف پس از چند خطا بر روی کریمی کارت زرد گرفت.


مسابقه بایرن مونیخ در مقابل انرگی کوتپوس در بوندسلیگا در سال ۲۰۰۷ که کریمی از بهترین بازیکنان بایرن مونیخ در مسابقه بود.


مسابقه بایرن مونیخ در مقابل تیم ماینتس در بوندسلیگا در سال ۲۰۰۷، که کریمی در آخرین هفته بوندسلیگا برای بایرن مونیخ گلزنی کرد.


مسابقه پرسپولیس در مقابل استقلال تهران در لیگ برتر ایران در سال ۲۰۰۸، که کریمی در دقایق پایانی شهراورد ۶۵ گلزنی کرد و مانع از شکست پرسپولیس در مقابل استقلال شد.


مسابقه پرسپولیس در مقابل ابومسلم در لیگ برتر ایران در سال ۲۰۰۸، که کریمی در این دیدار هت‌تریک کرد.


مسابقه پرسپولیس در مقابل الشارجه امارت در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۹، که کریمی پس از هشت سال بار دیگر برای پرسپولیس در آسیا گلزنی کرد و یک پاس گل داد.


مسابقه پرسپولیس در مقابل الغرافه قطر در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۹، که کریمی پس از بازی الشارجه برای دومین بار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.


مسابقه پرسپولیس در مقابل پبکان در لیگ برتر ایران در سال ۲۰۰۹، که کریمی با بازی تکنیکی خود در این دیدار یک پنالتی گرفت و یک پاس گل داد.


مسابقه استیل‌آذین در مقابل پرسپولیس در لیگ برتر ایران در سال ۲۰۰۹، که کریمی دو پاس گل داد. پس از اخراج از این مسابقه در دقایق پایانی، کریمی پیراهن استیل آذین را کنار انداخت و مورد تشویق هواداران پرسپولیس قرار گرفت.


مسابقه استیل‌آذین در مقابل استقلال تهران در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران در سال ۲۰۱۰، که کریمی با یک ضربه پنالتی چیپ در دقیقه ۸۶ بازی را به تساوی ۴-۴ کشاند. (استیل آذین ۵ – استقلال ۴)


مسابقه دوستانه الاهلی امارات در مقابل آ.ث. میلان در سال ۲۰۱۱ که کریمی پس از درخشش در این دیدار از استیل آذین کنار گذاشته شد و به شالکه ۰۴ آلمان پیوست.


مسابقه پرسپولیس در مقابل الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۲، که کریمی با یک ضربه پنالتی چیپ تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند. (پرسپولیس ۱ – الهلال ۱)


مسابقه پرسپولیس در مقابل الغرافه قطر در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۲، که کریمی تک گل پرسپولیس در این مسابقه را به ثمر رساند. (پرسپولیس ۱- الغرافه ۱)
در پایان این را می گویم علی کریمی هر چه که باشد نمادی از عدم ریاکاری است. نمادی از ایستادن در برابر زور است. نمادی از بروز و درک احساسات جامعه است. او را دریابیم به شخصیت او احترام بگذرایم و نگذاریم حکومت و ... او را تخریب کنند.

0 commenti:

Posta un commento