پشت پرده ناز ژنرال براي استقلالي ها مشخص شد؛ بازگشت مقتدرانه به تيم ملي


چشم انداز آینده امیر قلعه نویی، سرمربیگری تیم ملی است و به همین خاطر ساز رفتن از استقلال را کوک کرده است.
جدایی امیر قلعه نویی از استقلال دیگر موردی نیست که قابل کتمان باشد، نه اینکه حتما آبی ها در پایان فصل ترک کند ولی در حال حاضر شرایط به شکلی است که رفتن او از استقلال محتمل تر از ماندنش در این تیم شده است.

قبلا هم گفته بودیم که مشکلات مالی شدید استقلال در این فصل و نبود افق امیدوارکننده برای فصل بعدی مهم ترین عاملی است که قلعه نویی را به رغم تمام جذابیت های استقلال، به جدایی از این تیم ترغیب می کند. از طرف دیگر قلعه نویی چنان کارنامه درخشانی در امر مربیگری در داخل کشور دارد که هرگز نمی توان او را بدون پیشنهاد چشم گیر تصور کرد و همین حالا هم اخبار دریافتی حکایت از دو مورد پیشنهاد جالب توجه برای شخص ژنرال دارند اما گویا چشم اندازی که امیر برای خود در نظر دارد، فراتر از باشگاه های داخلی و سرمربیگری در تیم ملی است.

قلعه نویی در تمام سال های بعد از جدایی از تیم ملی، هرگز نتوانسته خود را از این خاطره جدا کند. هر وقت فرصت کرده از این که او را بدون باخت از تیم ملی کنار گذاشتند، صحبت کرده. از تمام فرصت ها برای یادآوری تعطیل نکردن لیگ در زمان حضورش در تیم ملی استفاده کرده و کلا همواره در مقام مقایسه دوران حضور خود در تیم ملی با مربیان بعدی برآمده است. امیر کنار گذاشته شدن خود از تیم ملی را ناعادلانه می داند و در ذهن خود کار ناتمامی را دارد که می خواهد با حضور مجدد در تیم ملی آن را به اتمام برساند.

حال به این ها دو نشانه دیگر را هم اضافه کنید؛ یکی از نزدیکترین دوستان فوتبالی قلعه نویی یعنی علی نظری جویباری در جریان بازی با الریان در آزادی تصریح می کند که هدف قلعه نویی تیم ملی است و دوم این که وقتی امروز بهرام شفیع در برنامه ورزش و مردم از علی فتح الله زاده در مورد احتمال حضور قلعه نویی در تیم ملی در آینده سوال می کند، پاسخ می گیرد: «ما استقبال می کنیم این به نفع فوتبال ملی است.»

در واقع قلعه نویی منتظر خردادماه و بازی های سرنوشت ساز تیم ملی است تا در صورت نتیجه نگرفتن کارلوس کی روش و عدم راهیابی تیم ملی به جام جهانی 2014، بار سفر به روی نیمکت تیم ملی ببندد. به هرحال فدراسیون با انتخاب موفق ترین مربی داخلی طی یک دهه اخیر گزندی از سوی منتقدان نمی بیند و قلعه نویی هم می واند به آرزوی چندساله خود رسیده و به تیم ملی برگردد تا کارناتمام خو را به اتمام برساند. به هرحال جای یک موفقیت آسیایی در کارنامه امیر خالی است و چه بهتر که این موفقیت احتمالی با تیم ملی در جام ملت های آسیا شکل بگیرد.
سايت گل

0 commenti:

Posta un commento