پرسپوليس براي بردن سپاهان نياز به معجزه ندارد






کاپيتان پرسپوليس مي گويد برايش خيلي مهم بوده که بازي خداحافظي اش در تهران باشد.
خبرآنلاين: مهدي مهدوي‌کيا کاپيتان سابق تيم‌ملي روز چهارشنبه به اتفاق خانواده‌اش به مشهد مقدس سفر کرد. کيا ديروز دقايقي با ما از قرعه‌کشي، بازي خداحافظي در ديدار با سپاهان، برخورد با عابدزاده و برخي موارد ديگر حرف زد.
* بالاخره شانس به پرسپوليس رو آورد و قرعه ميزباني در فينال به شما رسيد.
من در جريان نحوه قرعه‌کشي نبودم و نمي‌دانم اين قرعه‌کشي چطور برگزار شد و چه کساني در آن حضور داشتند اما خوشحالم در تهران مي‌مانيم و حمايت تماشاچيان‌مان را هم پشت‌سر خودمان داريم. از سوي ديگر براي من هم خيلي مهم بود که بازي خداحافظي‌ام در تهران باشد و خوشحالم با قرعه‌اي که به سود ما افتاد اين امر براي من محقق شد. از ابتدا گفته بودم دوست دارم اين فصل با قهرماني براي من ختم به خير شود و خوشحالم که اين موضوع هم در حال تحقق يافتن است.
* به نظر دعاي خير مادرت هم يک‌جورهايي پشت‌سر توست.
مادرم هميشه مرا دوست داشت و مي‌گفت عاقبت به خير شوي. مادرم حالا دستش از اين دنيا کوتاه است اما واقعاً دوست دارم با قهرماني در جام‌حذفي آن را به روح مادرم تقديم کنم.

* مديرعامل پرسپوليس در صحبتي حرف از بازي با هامبورگ زده، ممکن است در آن ديدار هم براي پرسپوليس بازي کني؟
من هنوز با مديريت باشگاه حرف نزده‌ام اما واقعاً ممنونم که ايشان به فکر ما هستند. براي هماهنگي در اين خصوص وقت هست اما بازي خداحافظي‌ام همان‌طور که گفتم فينال جام‌حذفي است.

* راه سخت پرسپوليس در جام‌حذفي نهايتاً منجر به قهرماني تيم‌تان مي‌شود يا...
اصلاً دوست ندارم به چيزي غير از قهرماني فکر کنم. ما راه خيلي سختي را با پشت‌سر گذاشتن ملوان، نفت تهران، ذوب‌آهن و داماش طي کرديم. تيم خوبي داريم و فکر مي‌کنم پرسپوليس واقعاً استحقاق و لياقت قهرماني جام‌حذفي را دارد.
* چند سال پيش با گل دقيقه 97 قهرمان شديد، اين‌بار هم دنبال معجزه هستيد يا...
ما براي بردن سپاهان دنبال اتفاقات عجيب نيستيم. اگر سپاهان تيم خوبي است ما هم پرسپوليس هستيم و من فکر مي‌کنم پرسپوليس براي بردن سپاهان نياز به معجزه ندارد چون تيم ما واقعاً بزرگ است. انگيزه ما واقعاً براي قهرماني خيلي بيشتر از سپاهان است. زحمات زيادي کشيديم و دوچندان تلاش کرديم بنابراين اصلاً قهرماني ما مقابل سپاهان عجيب نيست و شدني است.

*سپاهان به ‌لحاظ فني بهتر از پرسپوليس نيست؟
اصلاً سپاهان قوي‌تر از پرسپوليس نيست. ما يک‌بار سپاهان را در دور برگشت شکست داديم و حتماً شکست دوباره اين تيم شدني است.
*برخي‌ها مي‌گويند علي کريمي هم در روز خداحافظي شما با پرسپوليس خداحافظي مي‌کند.
من چنين چيزي نشنيدم. چند روزي هم سر تمرين نبودم اما حتماً شنبه با تمام قوا در تمرينات پرسپوليس حاضر مي شوم. در مورد خداحافظي هم با کريمي حرفي نزدم اما مي‌دانم علي کريمي دوست دارد بازي کند و من هم معتقدم خداحافظي براي کريمي زود است.
*چرا به قهرمان جام‌حذفي در ايران برخلاف کشورهاي اروپايي پاداش نمي‌دهند؟
در کشور ما که اصلاً قرار بود جام‌حذفي را برگزار نکنند اما اميدوارم کشور ما هم در برنامه‌ريزي جام‌حذفي آينده مسائلي مانند برنامه‌ريزي درست، کسب درآمد، پاداش و... را لحاظ کند.

*در مورد مسدود شدن حساب احمدرضا عابدزاده و ديگر مشکلاتي که براي او به‌وجود آمده چه صحبتي داري؟
من فکر مي‌کنم بايد نوع برخوردمان با اسطوره‌ها را درست کنيم. کسي که مردم آن‌طور بعد از به ‌خطر افتادن سلامتي‌اش دست به دعا برداشتند. من فکر مي‌کنم بايد برخورد با اسطوره‌ها درست شود و به اين افراد احترام بيشتري گذاشت و به‌نوعي نبايد اسطوره‌ها را خراب کرد و از بين برد.

0 commenti:

Posta un commento