سپاهان باخت ... شانس قهرماني استقلال دوچندان شد


تيم فوتبال سپاهان اصفهان در حالي در نخستين ديدار از هفته سي و سوم رقابتهاي ليگ برتر در زمين داماش مغلوب شد و شانس قهرماني‌اش در ليگ دوازدهم را به حداقل رساند که با اين شکست هم بقاي تيم فوتبال داماش گيلان تثبيت شد و هم شانس قهرماني استقلال در ليگ برتر را دوچندان کرد.
 نخستين ديدار از هفته سي و سوم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگا‌ه‌هاي کشور عصر امروز جمعه با پيروزي 2 بر يک داماش گيلان برابر سپاهان اصفهان به پايان رسيد. مسابقه‌اي که از ساعت 17:30 امروز جمعه به قضاوت تورج حق وردي در ورزشگاه عضدي رشت برگزار شد.
نيمه اول اين بازي با دو گل به سود داماش خاتمه يافته بود. ابتدا مصطفي حاجتي در دقيقه 21 از روي نقطه پنالتي گل اول را به ثمر رساند و در 40 نيز امين متوسل‌زاده از اشتباه احمدي، مدافع تيم سپاهان نهايت بهره را برد و پس از اين که با دريبل سرپا او را از پيش روي برداشت با ضربه‌اي دقيق براي دومين بار دروازه شهاب گردان را گشود. سپاهان در اين نيمه بازي خوبي را از خود به نمايش نگذاشت.
با شروع نيمه دوم سپاهان تهاجمي ظاهر شد و توپ و ميدان را در اختيار داشت. در همان ابتداي اين نيمه سراسيمگي مدافعان تيم ميزبان باعث شد يک موقعيت خوب نصيب سوکاي شود ولي مهاجم سپاهان قدر اين فرصت را ندانست. فشار حملات سپاهان باعث شد محمد مختاري در دقيقه 52 بازي براي دومين بار کارت زرد را مقابل ديدگان خود ببيند و با دريافت کارت قرمز از بازي اخراج شود تا داماشي‌ها در ادامه با يک بازيکن کمتر به کار خود ادامه دهند. ميزبان البته در دقيقه 65 روي سانتر مهدوي مي‌توانست گل سوم را هم به ثمر برساند که تعلل متوسل‌زاده پس از استپ توپ باعث شد ايران‌نژاد توپ را دفع کند.
در دقيقه 66 اين ديدار حاجتي با گردان تک به تک شد و در حالي که همه حاضرين در ورزشگاه به علامت گل سوم ميزبان بلند شدند دروازه‌بان سپاهان اين فرصت را از داماشي‌ها گرفت تا زردپوشان همچنان اميدوارانه به کار خود ادامه دهند. بعد از اين که داماشي‌ها چندين بار با وجود 10 نفره بودن دروازه سپاهان را تهديد کردند زردپوشان ميانه ميدان را در اختيار گرفتند و در دقيقه 71 روي ضربه محمد غلامي تا آستانه گشودن دروازه داماش پيش رفتند که اين توپ با فاصله‌اي کم از کنار دروازه فراهاني به بيرون رفت.
سپاهاني‌ها در ادامه کار فشار زيادي را به تيم داماش وارد کردند تا نتيجه را تغيير دهند و تنها محمدرضا خلعتبري در دقيقه 3+90 موفق شد يکي از اين دو گل را پاسخ دهد که فايده‌اي براي تيم سپاهان نداشت.
با اين نتيجه سپاهان 63 امتيازي باقي ماند تا شانس استقلال براي قهرماني دوچندان شود. در صورتي که شاگردان قلعه نويي در ديدار بعدي خود در زمين فولاد خوزستان پيروز شوند قهرماني ليگ برتر را جشن مي‌گيرند. داماش هم در آخرين ديدار خانگي خود به 3 امتياز ارزشمند دست يافت تا حضورش در فصل آينده ليگ برتر را مسجل کند.
برنامه ادامه مسابقات به شرح زير است:
سه‌شنبه - 92/02/10
* پرسپوليس - ملوان بندرانزلي، ساعت 19:15، ورزشگاه آزادي (احتمال تغيير تاريخ اين بازي وجود دارد)
يکشنبه - 92/02/15
* ذوب‌آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان، ساعت 17:45، ورزشگاه فولادشهر
* آلومينيوم هرمزگان - تراکتورسازي تبريز، ساعت 17:45، ورزشگاه خليج فارس بندرعباس
* مس کرمان - گهر دورود، ساعت 17:45، ورزشگاه باهنر کرمان
* پيکان تهران - فجرسپاسي شيراز، ساعت 17:45، ورزشگاه پيکانشهر
* سايپا البرز - نفت تهران، ساعت 17:45، ورزشگاه انقلاب کرج
* راه‌آهن تهران - صباي قم، ساعت 17:45، ورزشگاه اکباتان تهران
* فولاد خوزستان - استقلال تهران، ساعت 17:45، ورزشگاه تختي اهواز
جدول رده بندي مسابقات:
1- استقلال 64 امتياز
2- سپاهان اصفهان 63 امتياز(يک بازي بيشتر)
3- تراکتورسازي تبريز 59 امتياز
4- فولاد خوزستان 55 امتياز
5- نفت تهران 51 امتياز
6- پرسپوليس 47 امتياز
7- مس کرمان 47 امتياز
8- صباي قم 44 امتياز
9- راه آهن تهران 44 امتياز
10- سايپا البرز 42 امتياز
11- ملوان انزلي 40 امتياز
12- داماش گيلان 40 امتياز
13- فجرسپاسي شيراز 38 امتياز
14- آلومينيم هرمزگان 34 امتياز
15- ذوب آهن اصفهان 32 امتياز
16- پيکان تهران 25 امتياز
17- نفت آبادان 22 امتياز 
18- گهر درود 19 امتياز

0 commenti:

Posta un commento