پشت پرده نيمکت‌نشيني نکونام


استقلال بازي حساس و سرنوشت‌سازي مقابل تراکتورسازي داشت که البته با کسب پيروزي به قهرماني اميدوارتر شد.
90: استقلال بازي حساس و سرنوشت‌سازي مقابل تراکتورسازي داشت که البته با کسب پيروزي به قهرماني اميدوارتر شد. اما نکته‌اي که قبل از اين ديدار توجه همگان را به خود جلب کرد عدم حضور جواد نکونام در ترکيب اصلي استقلال بود. آن هم در شرايطي که به علت محروميت در ديدار مقابل صبا حضور نداشت و به نظر مي‌رسيد با انگيزه و روحيه بيشتري آماده رويارويي با تراکتورسازي باشد. اما شنيده‌هاي ما حاکي از آن است که صبح روز بازي بحثي ميان جواد و امير قلعه‌نوعي به وجود آمد که باعث شد سرمربي آبي‌پوشان هافبک دفاعي تيم خود را در ترکيب اصلي قرار ندهد. جريان از اين قرار بود که صبح روز بازي خبري روي خروجي يکي از خبرگزاري‌ها قرار گرفت مبني بر مذاکره فتح‌اله زاده با آندرانيک تيموريان. همين موضوع سبب شد تا نکونام نسبت به انتشار اين خبر واکنش نشان دهد. جواد نکونام از طريق برادرش متوجه خبر شده بود و در جمع بازيکنان گفت: «پول ما را نمي‌دهند ولي از همين حالا به فکر بستن تيم فصل بعد هستند و مذاکرات را شروع کرده‌اند.»
اين گفته نکونام خيلي زود به گوش قلعه‌نوعي مي‌رسد تا سرمربي آبي‌پوشان در جلسه با بازيکنان بگويد که به کسي ربطي ندارد که مسئولان باشگاه با چه بازيکناني مذاکره مي‌کنند. وظيفه بازيکنان اين است که تا پايان مدت قرارداد خود براي موفقيت استقلال تلاش کنند.
قلعه‌نوعي پس از آن ترکيب اصلي را اعلام مي‌کند و تصميم مي‌گيرد به جاي نکونام از ساموئل در پست هافبک دفاعي استفاده کند. هافبک استقلال هم پس از پايان جلسه از قلعه‌نوعي بابت دلايل بازي نکردنش توضيح مي‌خواهد که سرمربي استقلال جواب مي‌دهد که تصميم او به اين شکل بوده و همه بايد به آن احترام بگذارند.
اما مصدوميت خسرو حيدري سبب شد تا خيلي زود قلعه‌نوعي به اين نتيجه برسد که جواد را روانه ميدان کند. نکته قابل توجه اين بود که نکونام پس از ده دقيقه که از حضورش در ميدان مي‌گذشت، تک گل پيروزي‌بخش آبي‌پوشان مقابل تراکتورسازي را به ثمر رساند و با شادي بعد از گلي که انجام داد ثابت کرد که از نشستن روي نيمکت دل خوشي نداشته است. نکونام برخلاف شادي گل‌هاي قبلي که به سمت نيمکت ذخيره‌ها مي‌رفت، اين بار مسير خود را تغيير داد و فرياد مي‌زد که ديدي من اينجا هستم و خدا را شکر مي‌کرد.

0 commenti:

Posta un commento