اشک‌هاي مهدوي‌کيا در آخرين برنامه 90


آخرين برنامه سال 91 عادل فردوسي پور با برنامه مشابه اي که در پايان سال 90 روي آنتن برد تفاوت هاي زيادي داشت.
آخرين برنامه سال 91 عادل فردوسي پور با برنامه مشابه اي که در پايان سال 90 روي آنتن برد تفاوت هاي زيادي داشت. در برنامه سال گذشته حضور سه هنرپيشه و طنزپرداز سينما و تلويزيون شرايط را به گونه اي پيش برد که يک برنامه شاد و مفرح تقديم بينندگان شد اما در برنامه دوشنبه شب اشک هاي مهدي مهدوي کيا همه مخاطبان را تحت تاثير قرار داد. در اين بين يحيي گل محمدي هم تحت تاثير اشک هايي که کاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال ايران ريخت روي خط تلفني آمد و براي اينکه ثابت کند تاثيري در خداحافظي مهدوي کيا نداشته است، از سمتش استعفا کرد.
مهدوي کيا که در طول حضورش در برنامه همان متانت و ادب هميشگي را داشت، در بخش هايي که راجع بع خداحافظي اش صحبت مي کرد اشک در چشمانش جمع مي شد و زماني که در بخش پاياني مجددا خواست پيرامون جدايي اش حرف بزند رويش را از دوربين برگرداند و اشک هايش سرازير شد. اين صحنه عادل فردوسي پور را هم تحت تاثيرقرار داد و گفت: اگر يکبار ديگر گريه کني من هم گريه مي کنم. بعد باهم مي نشينيم و خيلي شيک گريه مي کنيم!
مهدوي کيا در مورد اتفاقاتي که پيرامونش رخ داد گفت: من ابتداي فصل با اينکه 35 سال سن داشتم اما پابه پاي بازيکنان ديگر در تمرينات بدنسازي شرکت کردم و نيم فصل اول را به خوبي پشت سرگذاشتم. اما نيم فصل دوم و در ديدار برابر ملوان به خاطر يک سرماخوردگي ساده از ترکيب تيم کنار گذاشته شدم. با اين حال شکايتي نداشتم. در حالي که هيچ کجاي دنيا با يک سرماخوردگي بازيکني را از ترکيب کنار نمي گذارند.
وي افزود: با اين اتفاق تمام زحماتي که کشيده بودم برباد رفت. ضمن اينکه در خيلي از بازيها پنج دقيقه و هفت دقيقه بازي کردم و حتي يک بازي 45 دقيقه پشت دروازه گرم کردم اما از من استفاده نشد. با اين حال اينها هيچکدام دليل اصلي خداحافظي من نبود. هر فردي وقتي ناراحت مي شود نقطه اي از بدنش درد مي گيرد، برخي ها قلب شان، برخي ها سرشان و برخي ها معده شان. مثلا رضا عنايتي در تيم ملي معده اش درد مي گرفت. من هم کمر درد مي گرفتم.
بازيکن سابق تيم ملي فوتبال ايران خاطرنشان کرد: بااين حال وقتي پرسپوليس برابر ذوب آهن به پيروزي رسيد يکي از خوشحال ترين روزهاي زندگي من بود. آنقدر خوشحال بودم که فکر مي کنم فقط چند بار در طول فوتبالم چنين شادي از خودم نشان داده بودم.
وي در مورد اتفاقي که پيرامون اعلام خداحافظي اش افتاد گفت: نزديک ورزشگاه درفشي فر بودم که ادموند بزيک زنگ زد و احساس کردم مي خواهد چيزي بگويد که رويش نمي شود. بالاخره گفت که من در فهرست 18 نفره بازي با مس کرمان نيستم اگر ممکن است شب به هتل بروم تا با کادر فني صحبت کنم. من هم گفتم نزديک ورزشگاه هستم. مي آيم همين ورزشگاه صحبت مي کنيم شايد نرسيدم بيايم هتل. با گل محمدي رفتيم جلسه که خودش هم از اين موضوع خيلي ناراحت بود. گفت تو از نظر فني نمي تواني به ما کمک کني و دوست دارم در بعد ديگري به ما کمک کني.
مهدوي کيا افزود: من با مربيان بزرگي چون تاپ مولر و پاگلزدورف و .. کار کرده بودم و آنها به خودشان اجازه نمي دادند در مورد مسائل فني با من صحبت کنند. از نظر بدني هم ديدم مشکلي ندارم. در اين بين سه راه وجود داشت. اول اينکه بلند شوم و با عصبانيت بيايم بيرون و بروم مصاحبه کنم و حاشيه درست کنم. دوم اينکه بگويم من با باشگاه قرارداد دارم و در تمرينات شرکت مي کنم. و سوم اينکه در کمال آرامش خداحافظي کنم و مشکلي ايجاد نکنم. من راه سوم را انتخاب کردم و شب وقتي رفتم هتل و در جلسه فني شرکت کرده بازيکنان طور ديگري به من نگاه مي کردند.
بازيکن پيشين تيم ملي فوتبال ايران ادامه داد: البته به ذهنم رسيد که بروم به تدارکات تيم بگويم دو عصا برايم تهيه کند تا زير بغلم بزنم و بگويم به خاطر مشکل کمرم ديگر نمي توانم فوتبال بازي کنم. اما اين راه را هم انتخاب نکردم و خداحافظي ام را اعلام کردم و از اين به بعد هم با تمام وجود در خدمت پرسپوليس هستم و در تمرينات شرکت مي کنم. آرزويم اين است که پرسپوليس به فينال جام حذفي راه پيدا کند و چند دقيقه بازي کنم و جام قهرماني را بالاي سرببرم.
مهدي مهدوي کيا در بخش پاياني صحبت هايش و پس از اينکه اشک ريخت گفت: از هيچکس دلگير نيستم. براي مربيگري هم به آلمان مي روم و کارم را در آنجا ادامه مي دهم.انجا مردمانش اگر هم از تو خوششان نمي آيد توي رويت نگاه مي کنند و حرف شان را مي زنند نه اينکه پشت سرت حرف بزنند. براي يحيي گل محمدي هم آرزوي موفقيت مي کنم و اميدوارم دوست خوبم بتواند در پرسپوليس موفق باشد و قهرمان جام حذفي شود.
پس از صحبت هاي مهدوي کيا که در پايان آن با عادل فردوسي پور روبوسي کرد و عوامل نود برايش دست زدند، يحيي گل محمدي روي خط آمد و گفت: به اتفاق برخي اقوام برنامه شما را مي ديديم و وقتي مهدي اشک ريخت همه به من نگاه مي کردند. من از اين موضوع بسيار ناراحت هستم و براي اينکه ثابت کنم رفاقتم با مهدوي کيا چقدر است تصميم گرفتم از سرمربيگري پرسپوليس استعفا کنم. مطمئن باشيد تصميمم را گرفته ام و اين کار را خواهم کرد. من مهدي را مثل برادرم دوست دارم و نمي خواستم اشک هايش را ببينم.
البته عادل فردوسي پور از اين تصميم گل محمدي به عنوان يک تصميم احساسي نام برد که سرمربي پرسپوليس آن را رد کرد. محمد رويانيان هم که در مدينه بسر مي برد از آنجا پيغام داد که هم مهدي و هم يحيي در کنار پرسپوليس خواهند ماند.
در نظرسنجي برنامه نود هم که به عملکرد اين برنامه در سال 91 اختصاص داشت 91 درصد از شرکت کنندگان به عملکرد اين برنامه راي مثبت دادند و فقط پنج درصد از عملکرد برنامه عادل فردوسي پور ناراضي بودند که تهيه کننده اين برنامه ابراز اميدواري کرد سال آينده بتوانند به گونه اي عمل کنند که ميزان اين پنج درصد کمتر هم شود.

ا

0 commenti:

Posta un commento