سناريو هاى نوشته شده و ايفاى نقش داوران با دست مزدهاى آنچنانى

با نگاهى در آرشيو روزنامه هاى ورزشى و كناره هم گذاشتن اشتباهات فاحش داورى به راحتى مى توان به اين نتيجه رسيد كه داوران بازيگران سيناريو هاى دستان پشت پرده ى فوتبال در ايران هستن.

اشاره به چند نمونه خالی از لطف نیست:

اعتراف كميته داوران به اشتباه قهرماني؛
هفته نخست لیگ یازدهم: اخراج نادرست هافبك استقلال از سوی كميته تأييد شد. مسئولان تيم استقلال پس از اعلام نظر چند پيشكسوت داوري مبني بر اشتباه محسن قهرماني، داور ديدار استقلال مقابل سپاهان، اعتراض رسمي خود را به كميته داوران اعلام و مسئولان در كميته داوران و سرپرست كميته، اعتراض باشگاه استقلال را اصولي و درست اعلام كردند.

مسئولان در كميته فني پس از بازبيني فيلم ديدار آبيها در مقابل سپاهان اعلام كردند، اخراج اسماعيل شريفات، هافبك استقلال از زمين مسابقه به هيچ وجه کار درستي نبوده و محسن قهرماني، داور اين ديدار درباره اين صحنه كاملا اشتباه كرده كه سوت خود را به صدا درآورده است.

اشتباهات داور استقلال را کشت!
لیگ دهم: محسن قهرمانی، داور بازی حساس استقلال ـ سایپا که گویا از آمادگی بدنی برای داوری برخوردار نیست، با اشتباه خود در عدم اعلام یک پنالتی قضاوتی بحث برانگیز برای خود به یادگار گذاشت. جا ماندن داور بازی از بیشتر صحنههای بازی و نگرفتن یک پنالتی برای تیم استقلال، آبیپوشان تهرانی را از سه امتیاز بازی محروم کرد. هوشنگ نصیرزاده که به عنوان کارشناس داوری به بررسی صحنههای مشکوک بازی پرداخت، اعلام کرد که داور یک پنالتی مسلم استقلال را اعلام نکرده است.

نقطه عطف کارنامه داوري محسن قهرماني
بزرگترين نقطه عطف کارنامه داوري محسن قهرماني، به ديدار نيمه نهايي جام حذفي فصل 85-86 بازميگردد؛ ديدار پرسپوليس و سپاهان جايي که قهرماني در دقيقه 86 مسابقه، پنالتي کاملا مشکوکي را عليه پرسپوليس اعلام کرد در حالی که 4 دقیقه تا برتری یک بر صفر پرسپوليس وقت باقی مانده بود ، در یک صحنه مهاجم سپاهان خودش را کنارپژمان نوریبازیکن آنروز قرمزها زمین زد و بدون برخورد با نوری در کمال تعجب یک ضربه پنالتی بسود سپاهان اعلام شد ! تا سرانجام شکست تيم پرطرفدار تهراني مقابل 120 هزار هوادار در وقتهای اضافه ، منجر به تغييرات عمده در بعد مديريتي باشگاه و فني اين تيم شود؛ خطایی که پژمان نوری، بازیکن آن روز پرسپوليس هنوز آن را انکار میکند!

قضاوتهاي پر حرف و حديث
وی چند فصل اخير قضاوتهاي پر حرف و حديث بسياري داشته و بعضا کارهاي عجيب و غريب بسیاري کرده است؛ دو اخراج جالب توجه او در مسابقه حساس استقلال ـ سايپا، فصل 85-86 که منجر به محروميت سياوش اکبرپور و ارشاد يوسفي شد، از ياد هيچ فوتبالدوستي نمي رود.
قهرماني در ليگ هشتم حرفه اي و تا پايان هفته چهاردهم نيز سه بار حاشيه ساز بوده است. در هفته سوم پيکارهاي قهرماني با سوت اشتباه خود، يک پيروزي شيرين را از پرسپوليس در انزلي گرفت و پنالتي عجيبي را در دقايق پاياني مسابقه اعلام کرد. اعمال قانون وي در ديدار دو هفته پيش استقلال ـ ذوب آهن نيز عجيب بود و حرف و حديث بسياري به وجود آورد. در هفته چهاردهم نيز قهرماني با مردود اعلام کردن گل سالم راه آهن در مصاف با مس کرمان، حاشيه ساز شد تا رئيس کميته داوران نيز از اشتباه محرز او بگویند و شخص قهرماني، مجبور به عذرخواهي از راه آهنيها شود.

عسکری: محسن قهرمانی پنالتی پرسپولیس را ندید
لیگ دهم: رئیس وقت کمیته داوران فدراسیون فوتبال در تحلیل عملکرد داوران رقابتهای لیگ برتر، قضاوتهای صورت گرفته را مطلوب دانست؛ هرچند به برخی اشتباهات داوران نیز اعتراف کرد.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره قضاوت داوران در هفته گذشته لیگ برتر گفت: به جز بازی پیروزی و شهرداری تبریز که داور به اشتباه در دقیقه 48 برای پیروزی پنالتی نگرفت، در بازیهای دیگر صحنههای تأثیرگذار نداشتیم.
البته موارد بسیار دیگری هم هست که در صورت لزوم به آن میپردازیم؛ از جمله قضاوت پر سر و صداي محسن قهرماني بین دو تیم صبا و سپاهان و گرفتن پنالتی مشکوک و تصادف او در هنگام بازگشت از قم و... .

و...موارد بسیار دیگر که در صورت لزوم با اسناد معتبر ارائه خواهیم کرد ..

متاسفانه باید بپذیریم که مافیای فوتبال در فوتبال ایران وجود دارد ،  سناريو هاى نوشته شده و ايفاى نقش داوران با
دست مزدهاى آنچنانى ...
قاطعانه عرض می کنیم در شرائطی که اکثر مردم شریف ما از مشکلات اقتصادی رنج می برند عده ای زالو صفت اختاپوس وار به فوتبال ما چسبیده اند ، وبه اکثر شاهرگهای عرصه فوتبال دسترسی دارند و براحتی در این رشته جولان می دهند ....
با كنار هم گذاشتن اين موارد كاملآ مشخص است كه تمام اين نا داورى ها تنها به نفع يك يا دو باشگاه بوده است "سپاهان " به جد يكى از آن دو باشگاه است. 


0 commenti:

Posta un commento