مشتري یک میلیون دلاری برای جباري؛ تماس نزديكان استقلال با مجتبي: جايي نرو

در حالی که خبر رسیده ستاره فصل پیش استقلال با پیشنهاد یک میلیون دلاری سرخپوشان چینی مواجه شده، از اردوگاه آبی برای وی پیغام رسیده که جایی نرود.

 آمار پاسهاي مجتبي جباري در سپاهان و اختلافنظر او با رحيمي و زلاتكو كار را به جايي رساند كه زيدان آسيا قيد اصفهان را زد و براي رسيدگي به امور رستوران هشت به تهران بازگشت.
 
رحيمي طبق گزارش فني كرانچار معتقد بود جباري در ديدار با فجر سپاسي از هر 10 توپي كه در اختيار داشته، هفت پاس رو به عقب داده و جباري هم خيلي محترمانه از خجالت سرمربي خارجي سپاهان درآمد و پس از چند روز تاخير و غيبت در تمرينات راهي تهران شد.
 
پس از حضور مجتبي در تهران حرفوحديثها در مورد دلايل ترك طلاييپوشان شروع شد. خيليها گفتند كه دل شماره هشت خيلي زود براي پيراهن آبي و استقلال تنگ شده و بعضيهاي ديگر اعلام كردند كه چون جباري از باشگاههاي خارجي پيشنهاد دارد منتظر فرصت بود و با برنامه قبلي با سپاهان به مشكل خورده است.
 
* بليت شرق روي ميز رستوران
شنيديم جباري در پيغام و پسغامهايي كه با باشگاه سپاهان داشته اعلام كرده ديگر تمايلي به حضور در ليگ ايران ندارد و ترجيح ميدهد فعلا به امورات رستورانش بپردازد. اين مليپوش از سفر به چين گفته و تلاش كرده تا سپاهانيها را مجاب به صدور رضايتنامهاش كند.
 
هرچند كه مجتبي در مورد پيشنهاد خارجياش صحبت رسمي و علني انجام نداده و مدير برنامهاش هم كوشيده بود تا همه چيز سكرت پيش برود ولي تحقيقات ما در مورد ماجراي جباري و تيمي كه او را ميخواهد به باشگاه «Guizhou Moutai» رسيد. تيم فوتبال شهر گوانگجو كه سالها پيش با قهرماني در ليگ دسته دوم چين به ليگ برتر راه يافت، فصل گذشته به رده چهارم جدول اين كشور رسيد و با توجه به بازيهاي ملي جباري و حضور موفق اين بازيكن در استقلال از طريق يك شركت هلندي خواهان جذب شماره هشت شد.
 
آنطور كه در مورد نحوه مذاكرات جباري و دوستانش به باشگاه چيني شنيديم، آنها حاضر شدهاند براي يك فصلونيم حضور جباري در تيمشان، مبلغ يك ميليون دلار پرداخت كنند. از آنجايي كه ليگ ايران و ليگ چين از لحاظ شرايط زماني، نيمفصل با هم فاصله دارند، با پايان نيمفصل اول ليگ ايران، ليگ چين تازه شروع ميشود. با اين حساب اگر جباري در اول فصل ليگ ايران به چين ميرفت به نيمفصل دوم ليگ فعلي چين ميرسيد و براي فصل آينده نيز ميتوانست بهطور كامل عضو تيم گوانگجو باشد.
 
* احتمال عدم توافق بهدليل پيراهن قرمز!
شنيدههاي ما از پرونده اين ستاره ياغي حكايت از آن دارد كه «وانگ جولين» سرمربي گوانگجو بازي جباري را پسنديده و تنها نكته مبهم در اين پرونده رنگ پيراهن گوانگجو است(!) رنگ پيراهن اول گوانگجو قرمز و رنگ دوم پيراهن اين تيم سفيد است. حسابش را بكنيد كه جباري استقلالي در صورت حضور در ليگ چين و فوتبال اين كشور مجبور باشد پيراهن قرمز را بپوشد و با آن به ميدان برود.
 
در حالت طبيعي چنين سوژهاي نميتواند مانع انتقال يك بازيكن بينالمللي و تراز اول بشود اما برخي اطرافيان مجتبي از روحيات خاص او ميگويند.
 
در ليگ فصل 13-2012 چين و در حالي كه تا امروز در اين ليگ 16 تيمي، هر تيم 22 بازي انجام داده، «گوانگجو موتاي» با تغيير نامي كه به «گوانگجو رنه» داشته در رده چهارم جدول قرار دارد. گوانگجو رنه از 22 بازي صاحب 8 برد، 10 تساوي، 4 باخت و 34 امتياز است و نكته قابلتوجه اينكه تيم بومي گوانگجو كه «Erergrande» نام دارد، با 60 امتياز صدرنشين است و در حالي كه هشت هفته تا پايان اين رقابتها باقي مانده، قهرمانياش مسجل شده است.
 
* پيغام و پسغام از اردوگاه آبي
سفر به چين البته تنها انتخاب زيدان آسيا براي آينده نيست. جباري در صورت گرفتن رضايتنامهاش از سپاهان برنامه ديگري هم در سر دارد كه نسبت به ماجراي گوانگجو براي جباري در اولويت قرار دارد.
 
منابع موثق و نزديك به ماجراي جباري معتقدند كه از سوي نزديكان قلعهنويي پالسهايي براي جباري فرستاده شده و به شماره هشت گفتهاند كه در صورت جدايي فتح الله زاده از استقلال، او با توجه به نظر مساعد سرمربي و مسوولان باشگاه ميتواند به استقلال بازگردد.
 
پس از مطرح شدن نام سلطانيفر به عنوان وزير جديد ورزش و حتي مطرح شدن گزينههاي احتمالي، بحث كنار رفتن فتح الله زاده از استقلال به شدت قوت گرفت و حتي شنيده شد كه واعظ آشتياني و داريوش مصطفوي بيشترين شانس را براي مديرعاملي اين باشگاه داشتند اما ورق برگشت و صالحي اميري آمد تا معادلات به هم بريزد.
 
با توجه به روابط خوب قلعهنويي با مصطفوي، صحبتهاي نهايي در مورد بازگشت جباري به استقلال انجام شده بود و حالا در استقلال خيليها منتظر جدايي فتح الله زاده، رسيدن نيمفصل و بازگشت دوباره جباري به استقلال بودند.
 
* تمرين با دستگاههاي آمريكايي بدون بدنساز خصوصي
هرچند كه جباري پس از قهرش با سپاهانيها تلويحا گفته بود ديگر نميخواهد فوتبال بازي كند و ترجيح ميدهد تا به امورات رستوران تازه تاسيسش خود بپردازد ولي خبرهاي رسيده چيز ديگري را نشان ميدهد. جباري كه تا پيش از اين، زير نظر مربي بدنسازي به صورت انفرادي و اختصاصي تمرين ميكرد، اين روزها به صورت جداگانه و بدون مربيان بدنسازش تمرين ميكند.
 
شماره هشت كه چند دستگاه پيشرفته و خاص آمادهسازي فيزيكي را از آمريكا به ايران آورده،كارش را به صورت اختصاصي با اين دستگاهها دنبال ميكند تا شايد كسي از نحوه تمرينات و فرم بدني سكرت او با خبر نشود.
 
با توجه به اينكه جباري با سپاهان قرارداد دارد،شايعه مذاكره با استقلال و احتمال بازگشت او به اين تيم براي طرفين دردسرساز شود. اگر اين شايعهها صحت داشته باشد و اگر جباري به استقلال بازگردد، بدون شك اصطكاك يك دهه اخير ميان دو باشگاه زرد و آبي كه همواره مدعي فتح ليگ برتر بودهاند، شدت ميگيرد و هزينه رواني بالايي براي اين دو تيم و كل فوتبال ايران در فصل منتهي به جامجهاني ايجاد ميكند.

منبع : روزنامه گل

0 commenti:

Posta un commento