عملکرد حیرت انگیز یک جوان ایرانی در فوتبال سوئد

بازیکن جوان ایرانی در سال دوم حضورش در لیگ برتر جوانان سوئد 30 گل به ثمر رساند و 8 پاس منجر به گل داد که آمار خیره کننده ای است.

جام : بعد از كشف برداران نظري در فوتبال سوئد و البته يكي دو چهره ديگر حالا نوبت معرفي ماهان بغدادی ديگر جوان فوتباليست ايراني شاغل در تاين كشور شمال اروپاست ماهان متولد 1995 در تهران است و پدرش مصطفی هم حرفه عکاسي ورزشی را دنبال مي كند.
 
خانواده بغدادی از حدود سال 2000 تا کنون در سوئد و شهر استکهلم زندگی می کنند. ماهان فوتبال را از 10 سالگی و با حضور در لیگ برتر نونهالان این کشور آغاز کرد و 2 سال پیاپی بهترین گلزن مسابقات بود. بعد از آن ماهان با پیشنهاد باشگاه لیدینگو به تیم نوجوانان این باشگاه پیوست و بعد از یک سال درخشش به تیم جوانان نیز راه یافت و همراه با تیم جوانان این باشگاه در لیگ برتر سوئد بازی کرد.
 
این تیم با قهرمانی در لیگ برتر سوئد به مصاف تیم اسپانیول اسپانیا رفت که در باخت 4 بر 3 تیم سوئدی، ماهان بغدادی موفق شد 2 گل بزند و یک پاس گل دهد. وی در سال دوم حضورش در لیگ برتر جوانان سوئد 30 گل به ثمر رساند و 8 پاس منجر به گل داد که آمار حیرت انگیزی است.
 
عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن تورنمنت گلاسکو سیتی کاپ در 15 سالگی هم از جمله افتخارات این جوان ایرانی در سال دوم حضور در رده جوانان است.
 
ماهان در سال سوم به تابي تیمی که 7 ملی پوش جوانان سوئد را در اختیار داشت، دعوت شد و توانست با به ثمر رساندن 34 گل بهترین گلزن مسابقات شود.
 
اين جوان ايراني با 17 سال سن و به عنوان گران ترین بازیکن به تیم امید باشگاه واسالوند پیوست، بعد از رفع مصدومیت و از تیم فصل دوم در لیگ برتر امیدها به میدان رفته که در 5 دیدار 5 گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

0 commenti:

Posta un commento