افشاگری جنجالی در فدراسيون فوتبال؛ قهرماني شماره حساب داد، دايي قبول نكرد!

بدنساز پرسپولیس در جلسه ای که در فدراسیون فوتبال با ستاد تخلفات فوتبال داشته بدون سند و مدرك ادعا کرده که قهرمانی پیشنهاد رشوه داده است.

 ادعاي علي دايي درباره شماره حسابها و اتهامي كه به محسن قهرماني زد باعث شد تا پاي قهرماني براي پاسخگويي به ستاد تخلفات حرفهاي و حراست فدراسيون كشيده شود. حوالي ظهر چهارشنبه قهرماني به همراه رضا كرمانشاهي ديگر داور ليگ برتر كه در مظان اتهام قرار گرفته بود به فدراسيون رفت.
 
از طرف ديگر محمد مولايي و حاتم به عنوان افراد مطلع از سوي باشگاه پرسپوليس در فدراسيون حاضر شدند تا رودرروي قهرماني و عليپور نشسته و در مورد دلايل خود توضيح دهند. اينطور كه گفته ميشود پرسپوليسيها به بازي فصل پيش بين راهآهن و آلومينيوم اشاره كردند.
 
مولايي كه مدعي است با همشهري خود محسن قهرماني ارتباط خوبي داشته، ادعاي خود را اينطور مطرح كرد: «محسن قهرماني قبل از بازي راهآهن و آلومينيوم شماره حسابش را داد تا در صورت موافقت دايي اين بازي را براي راهآهن در بياورد اما دايي قبول نكرد.»
 
مولايي در ادعايش حاتم را به عنوان شاهد گرفت، ضمن اينكه گفت كاغذي از قهرماني داشته اما در مقابل، حاتم ادعاي مولايي را تأييد نكرد.
 
عليپور كه به همراه آيتاللهي در جلسه حضور داشتند، از مولايي كاغذ را خواستند اما مولايي در پاسخ گفت: «پارسال كه علي آقا پيشنهاد قهرماني را قبول نكرد كاغذ را پاره كرديم.»
 
مولايي در لابلاي صحبتهايش به اين مساله اشاره كرد كه چون فصل پيش، پيشنهاد قهرماني و شماره حسابش را قبول نكرده اين داور تهديد كرده كه تلافي ميكند و در بازي پرسپوليس و سپاهان قصد تلافي داشته است.
 
نكته قابل توجه در مورد ادعاهاي نمايندگان پرسپوليس اين بود كه سند و مدركي براي ادعايشان نداشته و همه چيز را براساس گفتگوي شفاهي مطرح ميكردند.
 
بعد از ماجراي جنجالي بازي پرسپوليس و سپاهان و توضيحات طرفين در زمينه شماره حساب كه مطرح شده است، رضا كرمانشاهي كه به خاطر ادعاهاي باديه، مديرعامل نفتون به ستاد تخلفات حرفهاي دعوت شده بود توضيحاتي در اين زمينه داد و با حرفهاي ضد و نقيض باديه مسئولان اين كميته به جمعبندي نرسيدند. در نهايت نشست داوراني كه متهم به رشوهگيري شدهاند بعد از گذشت ساعتها به پايان رسيد.
 
خبرنگاران پشت در ايستاده بودند تا نتيجه جلسه را از متهم رديف اول يعني محسن قهرماني كه با ادعاي دايي اين روزها در مظان اتهام قرار گرفته است بپرسند اما اين داور ترجيح داد بدون پاسخگويي و به صورت مخفيانه فدراسيون را ترك كرده و به مشهد برگردد.
 
عليپور از زماني كه دايي عليه قهرماني صحبت كرد و براي اثبات ادعايش به فدراسيون رفت، 10 روز فرصت خواست تا با بررسي تمام جوانب نتيجه را اعلام كند.
 
و حالا اهالي فوتبال منتظر هستند تا رييس ستاد تخلفات حرفهاي با پايان مهلتي كه خواسته، نظر خود را در مورد مستندات موجود بيان كند. بايد ديد اظهارات شفاهي اطرافيان دايي چه عواقبي خواهد داشت و در نهايت چه نتيجهاي اعلام خواهد شد.
 
* قهرماني دير به فكر انتقام افتاد!
محمد مولايي بدنساز پرسپوليس در صحبتهايي كه با عليپور داشته به اين نكته اشاره كرده كه چون فصل پيش دايي دست رد به سينه قهرماني زد و شماره حساب او را نگرفت اين داور تهديد كرده كه اين كار او را تلافي ميكند و حالا در بازي پرسپوليس و سپاهان تلافي كرده است. اما ادعاي مولايي جاي تأمل بيشتري دارد. بعد از آن بازي محسن قهرماني چندين و چند قضاوت براي تيم دايي داشت از جمله بازي اول فصل (پرسپوليس و تراكتورسازي). چرا اين داور در آن بازي به فكر تلافي نيفتاده بود؟
 
در آن بازي محسن قهرماني پنالتي به نفع پرسپوليس گرفت كه بنا به گفته كارشناسان داوري اصلاً آن پنالتي درست نبود و نميتوان باور كرد كه قهرماني در بازي پرسپوليس و سپاهان به فكر تلافي بود.
 
اگر مولايي مدعي است كه قصد دارد دست رشوهگيران را رو كند و به پاك شدن فوتبال كمك كند چرا همان موقع كه كاغذ قهرماني در دستش بود و يا اين داور چنين پيشنهادي را مطرح كرد نزد مسئولان فدراسيون نرفته و اين مسائل را بازگو نكرده است!
 
به نظر ميرسد كسي كه با پيشنهاد رشوه دادن مواجه شده و مسئولان را در جريان چنين مسائلي نميگذارد گناهش كمتر از فرد خاطي و رشوهگير نيست.
 
* نامه داوران بينالمللي به كفاشيان؛ اگر دايي اثبات نكرد، محرومش كنيد
ادعاهاي دايي فقط محسن قهرماني را زير سؤال نبرد بلكه تمام جامعه داوري را تحتالشعاع قرار داده است، داوران از شرايط موجود راضي نيستند و از قرار معلوم محسن تركي به نمايندگي از داوران بينالمللي نامهاي به كفاشيان نوشته و از او خواسته در صورت عدم اثبات اتهامات وارده به قهرماني توسط علي دايي، اين مربي ضمن عذرخواهي در صدا و سيما از قهرماني، بايد محروم شود. گويا داوران بينالمللي هم اين نامه را امضا كردهاند.
جام

0 commenti:

Posta un commento