دستگيري 15 نفر در پرونده شرط بندي هاي فوتبال

در پرونده شرط بندي هاي فوتبالي كه 15 نفر هم دستگير شده اند، پاي يك داور و يك مربي ليگبرتري هم در ميان است.

 بحث شرطبندي در فوتبال و مطرح شدن واژه «دستگاه» در فوتبال ايران چند روزي است كه به سوژه اهالي فوتبال تبديل شده است و پس از مطرح شدن اين موضوع در برنامه 90، ماجرا براي برخي نهادها هم حساس شده و به آن ورود كردند.

تحقيقات اوليه نشان ميدهد با وجود اينكه شرط بندي براي فوتباليها ممنوع است، هستند داوران، بازيكنان و حتي مربياني كه به طور مخفيانه در اين ماجرا حضور دارند و ميكوشند تا به قول خودشان با چراغهاي خاموش فعاليتشان را در اين حوزه ادامه دهند.

* اسبابكشي شرط بندها از استانبول به انقلاب
پس از ماجراي اخير و درگيري بعضي از مربيان فوتبال با برخي از داوران، ناگهان پرده از حضور بعضي از فوتباليها در بساط شرط بندي برداشته شد. نزديكان يك مربي ليگبرتري كه قصد داشتند ثابت كنند طرف مقابل دعوي آنها داراي مشكلات و مسايل خارج از مستطيل سبز است، طي روزهاي اخير به تحقيقات گستردهاي در اين مورد پرداخته و حتي به مستندات و اطلاعات جديدي دست يافتند. هرچند كه با توجه به دخالت و برخورد نيروها و مسوولان زحمتكش ذيربط چندي پيش بساط و پاتوق شرطبندها از چهارراه استانبول جمع شد و خيلي از آنها متواري شدند ولي اين پايان ماجرا نبود و تعدادي كه باقي مانده بودند در حوالي ميدان انقلاب مستقر شدند.

گزارش يك نشريه ورزشي - هنري در مورد ماجراي شرط بندها هرچند كه قابل توجه بود ولي از آنجايي كه اين افراد چندي پيش با برخورد سخت نيروهاي انتظامي مواجه شده بودند، فقط مكان پاتوقشان را از چهارراه استانبول به حوالي ميدان انقلاب منتقل كردند و چند نفر باقيمانده نيز ترجيح دادند تا باتوجه به فضاي فعلي فوتبال ايران هيچ فعاليت خاصي انجام ندهند.

يك منبع موثق در مورد ماجراي شرطبندها چنين ميگويد:«مدتهاست كه كسي در تهران دستگاه (بساط شرط بندي) ندارد. پس از برخوردي كه با بچههاي چهارراه استانبول شد، ديگر كسي سراغ اين قضيه نرفت و اگر هم شرط بندي اتفاق ميافتد خيلي خصوصي است! يعني طرف به صورت تلفني با يكي ديگر شرط بندي ميكند و برنده پس از پايان بازي ميرود و پولش را ميگيرد.»

* داورها و مربيان هم شرط بندي ميكنند؟
در مورد بساط شرط بندها و مسايل پيرامون آن صحبتهاي عجيب و جالبي به گوش ميرسد. يك فرد نزديك به اين ماجرا ادعا ميكند كه بعضي از فوتباليها نيز در ماجراهاي شرط بندي حضور داشتهاند: «خود فوتباليها هم به شرطبندي علاقهمندند. بعضي از داورها، بازيكنها و حتي مربيها هم شرطبندي ميكنند. چند وقت پيش رد پاي يك داور را در اين قضيه پيدا كردند و ميگفتند كه با "ت" كار ميكند! حتي ميگفتند كه يك مربي هم با يكي از بچهها به نام "خ" كار ميكرده! راست و دروغ اين حرفها گردن كسي كه ميگويد چون خود من اين آدمها را در كار نديدم ولي بحث حضور فوتباليها در ماجراي شرطبندي سوژه جديدي نيست.»

* 15 نفر بازداشت شدند
پرونده شرط بندي فوتبال ايران به اين راحتيها بسته نميشود. با تلاشهاي قاضي زبده اين پرونده شرط بندي در نوبت قبل 15نفر دستگير شدند. اين 15نفر كه چكيدهاي از شرط بنديهاي قهوهخانههاي پايينشهر، چهارراه استانبول، ميدان انقلاب و شهرك اكباتان بودند، حتي مورد بازجويي قرار گرفتند و سرنخهاي جديدي ارايه دادند.

تلاش مسئولان ذيربط و قاضي متعهد پرونده شرطبندي در مورد ريشهكن كردن اين قضيه ستودني است. به غير از 15نفري كه در فاز اول دستگير شدند، چهار متهم ديگر هم در دام ماموران ذيربط گرفتار شدند. هرچند كه در مورد اين افراد هنوز حكمي اعلام نشده ولي طبق شنيدهها يك مرد و سه زن كه آخرين متهمان پرونده شرط بندي بودهاند، حدود سهميليارد تومان از اين راه پول به جيب زدهاند.

پرونده شرط بندي در فوتبال، بحث حضور فوتباليها در اين قضيه و حتي ماجراي دستگاهها همچنان از سوي مسوولان ذيربط و قاضي پرونده دنبال ميشود و بدون شك بهرغم متواري شدن بعضي از متهمان، اين پرونده متوقف نخواهد شد. اعترافات تكاندهنده بعضي از متهمان در مقابل مقامات قضايي و پيگيري پرونده شرط بندي از سوي برنامه شوك و شبكه سه سيما اين اميد را زنده ميكند تا بحث شرط بندي در فوتبال ايران ريشهكن شود.
روزنامه گل


0 commenti:

Posta un commento