رضا قوچان‌نژاد (Gucci)

رضا قوچان نژاد بازیکن فوتبال ایرانی - هلندی، شاغل در لیگ برتر بلژیک است. وی متولد ۲۰ سپتامبر ۱۹۸۷ در مشهد می‌باشد. نام مستعار رضا قوچان نژاد در هلند و بلژیک گوچی (Gucci) است و هم‌چنین سابقه عضویت در تیم زیر ۱۹ ساله‌های هلند را در کارنامه دارد .وی در حال حاضر در تیم سنت تروئیدن توپ می زند. بازیکن آینده‌دار تیم ملی فوتبال ایران با امضای قراردادی سه و نیم ساله که از ژانویه ۲۰۱۳ آغاز می‌شود برای باشگاه استاندارد لیژ بلژیک به میدان خواهد رفت.
رضا در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۱۱ به سنت تروئیدن انتقال یافت؛ که قراردادش با STVV به مدت ۳ سال است.اولین گل خود را در لیگ حرفه ای بلژیک در برابر Belgian powerhouse club به ثمر رساند. رضاقوچان نژاد حضور پر فروغی در بلژیک با به ثمر رساندن ۱۰ گل در ۱۵ بازی دارد.
او یک مهاجم سرعتی با پای چپ قوی و تکنیک بالا می باشد .او با درخشش خود مورد تحسین بسیاری از طرفداران فوتبال است . همچنین رضا سریع ترن گل در هلند را با ۹ ثانیه به ثمر رسانده است و با Marc Overmars مورد مقایسه قرار می گیرد .

او در گذشته برای تیم ملی زیر ۱۹ سال هلند بازی کرده است؛ولی واجد شرایط بازی برای ایران نیز است.در بازی در برابر Lierse کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را بسیار تحت تأثیر قرار داد.و بالاخره در سن 25 سالگی توسط کیروش به تیم ملی ایران دعوت شد و اولین بازی ملی خود را در تاریخ 16اکتبر 2012 در ورزشگاه بزرگ آزادی برابر کره جنوبی به انجام رساند.
از ویکی‌پدیا


ورزش

0 commenti:

Posta un commento