وزارت ارشاد، گشت ارشاد را جمع می کند





وزارت ارشاد اعلام کرد که همه دی وی دی ها و پوسترها و سایر کالاهای تبلیغاتی فیلم گشت ارشاد را از سطح شهر تهران و شهرستان ها جمع آوری می کند.

سعید جابری انصاری، دبیر ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری وزارت ارشاد اعلام کرد که تا پایان فردا، یکشنبه، نوزدهم شهریور این فیلم و متعلقاتش را جمع آوری می کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای جابری انصاری در بیان علت این اقدام گفت: "پس از بازبینی نسخه منتشر شده از گشت ارشاد مشاهده گردید تخلفاتی در تهیه بسته نهایی آن فیلم در ضمایم و محتوای اثر وجود دارد که منجر به تصمیم‌گیری در خصوص جمع‌آوری نسخه‌های توزیع شده در تهران و شهرستان‌ها شد."

به گزارش خبرگزاری های ایران، دبیر ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری همچنین گفت که همه نسخه های عرضه شده در شهرستان ها هم در اسرع وقت با همکاری شرکت توزیع کننده این اثر جمع آوری می شود.

این در حالیست که شرکت توزیع کننده فیلم گشت ارشاد روز گذشته به منابع خبری در ایران اعلام کرده بود که هیچ تخلفی در عرضه این فیلم رخ نداده و نسخه ای که به بازار آمده همان نسخه بازبینی شده و دارای مجوز از سوی وزارت ارشاد است.

سعید سهیلی، کارگردان گشت ارشاد نیز طی اظهار نظری تاکید کرده بود که هیچ تخلفی اتفاق نیفتاده و از وزارت فرهنگ و ارشاد خواسته بود بعد از بررسی درباره این موضوع با کسانی که دست اندرکاران توزیع این فیلم در بازار نمایش خانگی را متهم به خلافکاری کرده اند، برخورد کند.

دبیر ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری همچنین تاکید کرد که این ستاد در مورد جمع‌آوری محصولات غیرمجاز در سطح بازار فرهنگی و حوزه‌های مرتبط با آن "عزم جدی" دارد. آقای جابری انصاری درباه دلیل اینکه این ستاد تصمیم به جمع آوری این فیلم گرفته توضیحی نداد اما گفت "آثاری که مجوز دریافت می کنند اما بعد تغییراتی در آنها مشاهده می‌شود نیز جمع‌آوری خواهند شد."

آقای جابری انصاری همچنین از قوه قضاییه و دستگاه انتظامی برای همکاری با این ستاد قدردانی کرد.

مهدی عظیمی، قائم مقام دفتر ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ای وزارت ارشاد، دو روز پیش، شانزدهم شهریور ماه، از وقوع "پاره ای تخلفات" در تهیه بسته نهایی فیلم سینمایی گشت ارشاد و انتشار و تکثیر آن خبر داده بود.

جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی هم دیروز وقوع "تخلف" در این زمینه را تایید کرده بود. خبرگزاری دانشجویان ایران امروز گزارش داد که حمید رضا نوروزی رئیس اتحادیه ویدئو رسانه گفته است گشت ارشاد پروانه نمایش داشته و عرضه و توزیع آن بر اساس ضوابط وزارت ارشاد انجام شده است اما ظاهرا طرح روی جلد و پشت صحنه آن بدون اخذ مجوز از سازمان سینمایی تولید و عرضه شده است.

آقای نوروزی همچنین گفت که اتحادیه ویدیو رسانه این اتفاق را محکوم می کند و دلیل بروز آن را "نوظهور" بودن موسسه ناشر می‌داند.

فیلم "گشت ارشاد" ساخته سعید سهیلی است و ماجرای سه جوان ساکن جنوب شهر تهران را روایت می کند که برای به دست آوردن پول دست به کارهای خلاف می‌زنند. یکی از کارهای آنها این است که درقالب گشت ارشاد از مردم اخاذی می‌کنند.

0 commenti:

Posta un commento